jef__vb Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Mijn vader wilt een maxiscooter kopen. Aangezien hij niet al te handig is met een computer, heb ik gezegd dat ik hem wat zou helpen met info verzamelen. Hier op't forum zullen ongetwijfeld gebruikers zijn die naast hun Vespa een maxiscooter hebben/hadden, vandaar mijn vraag hier. De mens wilt dus een scooter voor woon-werkverkeer. Looks maken niets uit, de prijs-kwaliteitverhouding wel. Daarom heb ik hem al gezegd dat hij ver weg moet blijven van Vespa's, en best kan zoeken naar een nieuwe of jonge viertakt. Zijn er forumgebruikers met ervaring ter zake die hun kennis willen delen? Do's en don'ts, welke merken zijn merkbaar beter, enz. Hij heeft een motorrijbewijs, maar't hoeft niets al te zwaar te zijn (tussen 125 en 300 cc zal ruim voldoende zijn). Alvast bedankt! Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 De scooter onder de scooters is en blijft. VESPA. een charismatische legende. Maar als looks niets uitmaken en je wil een betrouwbare en comfortabele scooter, is een Yamaha -X-Max 250 een prima aankoop. Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 SYM ... Maat van mij had er zo ene ... (MAXSYM?) 400cc dacht ik ... supergoed machientje en prijs niet te kloppen. Verzorg(d)en het materiaal van de Suzuki's. Goei marchandise ... m'n neef heeft daar nen 300 (ook gts blijkbaar) van SYM ... ook content van. Meer plaats op dan op Vespa GTS en pak goedkoper ... Zien Vespa veel te graag om zoiets te kopen ... Veel aankoopplezier! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Goede dingen gehoord van suzuki burghman ook, maar das al weer even geleden Link naar reactie
neatlittlefellow Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Peugeot heeft hun Satelis reeks waarvan verschillende modellen met Piaggio motoren! Maat van mij is zéér tevreden van zijn SYM GTS 125cc. De SYM Maxsym 400i is wat groter een stuk sneller en zeker de moeite, de Burgman 400 naar het schijnt ook maar heb zelf enkel nog met de 650 gereden (zéér de moeite, maar duur). De nieuwe Yamaha Xmax 400 ziet er veelbelovend uit en een stuk goedkoper dan de Tmax. Je kan ook eens bij Piaggio gaan kijken : de Beverly of de X10 Link naar reactie
ePit Geplaatst: 30 augustus 2013 Delen Geplaatst: 30 augustus 2013 Zou zeker voor een 300cc gaan voor woon-werk verkeer (ga bvb. eens kijken bij Kymco als looks niets uitmaakt) Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Als de prijs wel uit maakt dan zal je bij Sym moeten kijken. Niks mis met Sym hoor , zelfs een van de betere merken op scootergebied. Yamaha's e.d. kosten meer dan een gts 300 hoor , die 125 idem dan een gts 125 Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Prijs kopen: Sym, en al goei reviews van gelezen... Kwaliteit kopen: Suzuki Burgman blijkt altijd weer de referentie te zijn. Bovenvermelde 2 + charme kopen: Vespa ;-) Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Burgman zit naar het schijnt vol met spullen die Sym maakt (Hebben ze mij wijsgemaakt). Dus met dit in gedachte is Sym = Suzuki maar goedkoper! Link naar reactie
jje Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Of je gaat voor een klassieker ... . De Honda helix Link naar reactie
Frank350D Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 GTS 300 of Piaggio X10 - 350 lijkt mij ideaal voor woon werk verkeer. Zelf gebruikt regelmatig mijne GTS 250 voor het traject Puurs - Antwerpen via den A12 en met nen 250 kan ik vlotjes mee met het verkeer. groetjes, Frank Link naar reactie
JurVek Geplaatst: 12 september 2013 Delen Geplaatst: 12 september 2013 Al heel veel goeds gehoord over de Yamaha T-max. Monstertje.http://www.yamaha-motor.eu/be/nl/products/scooters/maxi/tmax.aspx En denk dat dit de 'maxieste' scooter is. http://www.vroom.be/nl/motortest/1261,aprilia-srv-850.html# Link naar reactie
Viet Geplaatst: 17 september 2013 Delen Geplaatst: 17 september 2013 Kijk hier eens http://www.motor-forum.nl/forum/list_topics/68/Motorscooters.html Er zijn tal van mogelijkheden. Bekijk eerst hoe ver het is, of er snelweg is etc.. Bij snelweg heb je toch zeker een 300cc nodig. Heb je er veel geld voor over, kijk eens bij bv yamaha, maar ik zou eerder richting kymco of sym gaan. Hele goeie kwaliteit, alleen een heel stuk goedkoper. Ik heb voor woonwerk nog een kymco 125. Ik heb er inmiddels op 3 jaar, 20 000km mee (jaar tussenin bijna niet gereden omdat de vrouw thuis was en ik de auto had dus eigenlijk is die 20 000km op 2 jaar gereden) en ik heb er nog nooit, echt nooit nooit nooit iets mee aan de hand gehad buiten het reguliere onderhoud, en zelfs dat neem ik met een beetje rek op. Er is ook nog bijna niks aan te zien van slijtage, hij ziet er zo goed als nieuw uit en ik doe er niks aan, ik poets nooit, doe niks zelf etc, hij dient hier enkel om mee naar het werk te rijden. Het enige wat je wel ziet is wat roest aan de knalpot, daar is wat verf af (door de hitte? zout? combinatie van die twee?) en de "chromé"-spiegeltjes vertonen ook enkele kleine roestvlekjes rond het glas. Let wel, hij staat op het werk altijd buiten, er wordt mee door zout en pekel gereden etc. Als je bekijkt dat ik hem 3 jaar geleden voor €1300 kocht (was toen een jaar oud, met maar een paar honderd km), kan je moeilijk goedkoper rijden dan dat. Denk er ook aan dat je voor een 125cc geen verkeersbelasting betaalt, maar voor alles wat erboven is wel. Toch, als je ook op een 90 of 120-weg vlot uit de voeten wil kunnen, is een hogere cilinderinhoud zeker aangeraden, wat sommigen ook zeggen. De mijne rijdt op z'n max ongeveer 100km/u op de teller (ik ben wel heel groot en vang dus veel wind.) Als je dus op een 90 weg rijdt kan je wel mee als de auto's zich wat aan de snelheid houden, maar voorbij steken, reserve hebben of wat dan ook, zit er niet in. Voor veel 90 wegen te maken vind ik het wel licht. Mijn woon-werktraject bestaat echter vooral uit 70 wegen en een stuk 90. Dat is ideaal, dan hoef je ook nooit volgas te rijden, kan je altijd nog een tandje bijsteken en bolt alles waarvoor het gemaakt is. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 17 september 2013 Delen Geplaatst: 17 september 2013 Euhmm,efkes tussenin,,bij mijn weten betaal je tax vanaf 250cc,,,alléé bon back on topic ) CHEERS Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.