freek Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Het schroefke om de olie bij te vullen zit muurvast. Ik heb er ondertussen al zoveel kracht op gezet dat de kop zo goed als kapot is. Wat nu? Uitboren? Dan zit de carter daarna waarschijnlijk vol met splinters ... Is er een andere manier om die vijs er uit te krijgen? Zou het helpen om de carter te verwarmen en de schroef af te koelen in de hoop dat ze er zo makkelijker uit komt? Of er een extra gleufke in zagen om dan eens met een kruisschroevendraaier te proberen? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 je kan altijd proberen met zo'n slagschroevendraaier Link naar reactie
sindo Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 of de schroef met een vise grip klemmen en zo los draaien? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 http://www.wd40.nl/ Link naar reactie
freek Geplaatst: 27 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 http://www.wd40.nl/ Dat heeft jammer genoeg niet gepakt ... Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 Probeer maar eens met een linkse tap. Link naar reactie
duccie Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 slagschroeverdraaier zou ik zeker niet aanraden , carter is niet sterk genoeg daarvoor Link naar reactie
freek Geplaatst: 2 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2013 Met een linkse tap is het ook mislukt, de tap is afgebroken :-( Ik vrees dat ik er mee naar de garage zal moeten, in de hoop dat het hen wel lukt. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 Uitboren kan je zelf doen, dat zullen ze in de garage ook gaan doen. Begin heel klein te boren. Groter en groter tot je bijna zo groot zit als de schroef. Daarna kan je met een klein schroevendraaiertje de schroef dicht pitsen en gewoon uit het carter halen. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 Linkse tap gebruikt,,,,,uitgeboord met de bijhorende conische trappenboor??????,das iets dat veel mensen blijkbaar over het hoofd zien...bon soit,,,den tap is afgebroken,,,wss zit dat stuk nog vast in die vijs ???dat uitboren kan je vrijwel vergeten,omdat dat hard staal is...wat je nu nog kan proberen (als er nog genoeg materiaal aanwezig is??) is om met een botte beitel op die vijs te meppen,kort en krachtig in de uitdraai richting,,,,,,,volgende tip,,,als alles mislukt is en het ziet er naar uit dat uw carterdeksel uiteen zal moeten,,,kan je nog proberen door een groter moer erop te lassen,,,past wel op dat er geen olie niet meer inzit hé,,,anyway veel succes. CHEERS Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 5 september 2013 Delen Geplaatst: 5 september 2013 slagschroeverdraaier zou ik zeker niet aanraden , carter is niet sterk genoeg daarvoor ik weet niet hoe hard jij op een slagschroevendraaier mept maar als van een tik met de hamer uw carter kapot gaat, durf ik vanaf nu niet meer door ne put rijden Link naar reactie
freek Geplaatst: 5 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2013 uitgeboord met de bijhorende conische trappenboor? hmm, er zat geen conische trappenboor bij. Ik zou ik niet weten wat dat precies is. Zou ik daarmee kunnen vermijden hebben dat de tab afbrak? Ik heb er in ieder geval nieuwe olie in gekregen door de Vespa op zijn zij te leggen en de olie (250ml) er via het "aflaat" gatje in te gieten. Het probleem is dus minder dringend geworden, we kunnen weer rijden :-) Link naar reactie
Namoemba Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 hmm, er zat geen conische trappenboor bij. Ik zou ik niet weten wat dat precies is. Zou ik daarmee kunnen vermijden hebben dat de tab afbrak? Ik heb er in ieder geval nieuwe olie in gekregen door de Vespa op zijn zij te leggen en de olie (250ml) er via het "aflaat" gatje in te gieten. Het probleem is dus minder dringend geworden, we kunnen weer rijden :-) alst weer dringend word laat maar iets weten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.