Ga naar inhoud
Vespaforum.be

audio147

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd gedaan heb?
Heb alle instructies zoals op forum beschreven uitgevoerd.
Heb linker kapje open geschroefd, stekker voor alarm de zwarte kabel (massa) en de witte kabel (12v met contact)afgeknipt en aangesloten op mijn plug en alles netjes afgewerkt met krimpkous."zie bijlage" maar ik heb geen spanning op mijn steekcontact.


12+v+plug.jpg

Groetjes Rik

Link naar reactie

Hoe ik al een 6 tal 12V stekkers heb geplaatst op GTS en van mij en vrienden gratis. Mooi van de bestaande elektriciteit afblijven. Simpel vanaf de accu - en + pool een kabel trekken naar het linker vakje, met een ZEKERING direct na de + pool. Daarop kan je alles aansluiten wat je maar wenst, zonder de bestaande motor elektriciteit te verkloten. Bij mij staan daar kleine 12Volt stekkers op aan gesloten als ook een 75 tal led lampekes op het front. t'kan zo eenvoudig zijn niet waar.

Link naar reactie

Ja das heel just Robing,,,zo eenvoudig is datte...maar nu vraag ik mij toch wel af,,,als je rechtstreeks van de batterij aftakt,zit ge ook op uw oplaadspanning (de charge dus ) en ik weet niet wat dat doet met toestellen die dienen opgeladen te worden via die 12v stekker ???

CHEERS

Link naar reactie

Wat bedoel je met : ik heb geen spanning op mijn steekcontact ??? De witte fiche of de aangebouwde plug ???

En vervolgens : Heb er een kabel met signaallampje ingestoken om te zien op de led gaat branden maar er komen zelfs vonken ui :(

Bedoel je dat je geen spanning hebt op je 12V aangebouwde plug, maar toch komen en vonken uit het lampje ?

Hou er rekening mee dat wanneer je probleem niet duidelijk is omschreven, er weinig of geen reactie zal komen van het Forum...

Groeten.

Luc

Link naar reactie

Hoi Daxx, Inderdaad dat de laadstroom meer dan 12V is bij het opladen van de accu tot 14,7V zo iets. Ik weet dit omdat een van mijn GPSen ook een stroom aanduiding geeft en altijd kan lezen als ik rijd en daar wel wat schommeling op zijn afhankelijk van het motortoerental, en uit valt als de stroom lager is dan 7 V.Ik heb nooit enig probleem gehad met zulke aansluiting bij mijn motoren en die bij vrienden. Die zulke aansluiting gebruiken, vooral als laadstroom van hun GPS. En heb ook zo een 75tal Ledlampen aan gesloten. Nu moet de stekker ook gaan dienen voor laadstroom als overgang naar USB stekkers voor het opladen van mijne ScalaRider. Ik wou enkel maar met mijn wijze van stroom afname voor toeters en bellen zeggen, dat ikzelf nooit aan de bestaande eletriek van de motor zelf ga prutsen. En ik het zo op los. Wie van oordeel is dat het zo niet kan, moet het dan zo niet doen he. Op mijn verschilledne GPSen honderdduizenden kmters nooit probleem gehad. Dit noemt proef ondervindelijk, geloof kan ik niemand geven. Mvg.

Link naar reactie

Zelf heb ik toch ook via de witte fiche gewerkt, even met testlamp + na contact gezocht en en massa, zo gevonden trouwens... dan deftig gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt, de 12 volt stekker heb ik achter het handschoenkastje ingebouwd zodat er niemand onnodig aan kan, het voordeel van niet direct aan de batterij te gaan afnemen vind ik dat alles na contact pas voeding krijgt. Maar ieder zen eigen manier he, zolang je maar alles properen deftig doet, inclusief zekering...

Link naar reactie
Zelf heb ik toch ook via de witte fiche gewerkt, even met testlamp + na contact gezocht en en massa, zo gevonden trouwens... dan deftig gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt, de 12 volt stekker heb ik achter het handschoenkastje ingebouwd zodat er niemand onnodig aan kan, het voordeel van niet direct aan de batterij te gaan afnemen vind ik dat alles na contact pas voeding krijgt. Maar ieder zen eigen manier he, zolang je maar alles properen deftig doet, inclusief zekering...

volledig mee eens :)

Link naar reactie

Bedankt was er gisteren avond zelf nog uit geraakt.

Had eerst proberen spanning te meten op witte stekker maar daar bleek geen spanning op te zitten.

Na opzoekwerk kreeg ik van verschillende bronnen toch steeds dezelfde oplossing.

Toen draden toch maar doorgeknipt en doorgemeten toen wel in orde?

Stekker moet waarschijnlijk contact maken met plug om kunnen uit te meten.

Stekker gehaald bij vespa dealer voor 10 euro en alles werkt nu perfect.

P.S. die vonken kwamen omdat + en - verwisseld waren.

12v contact had zwarte en gekleurde draad en van vespa zwart en wit, daardoor fout gemaakt door zwart met zwart te verbinden en zwart van de vespa was de massa.

Maar eind goed al goed bedankt voor de vele reacties

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...