audio147 Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd gedaan heb?Heb alle instructies zoals op forum beschreven uitgevoerd.Heb linker kapje open geschroefd, stekker voor alarm de zwarte kabel (massa) en de witte kabel (12v met contact)afgeknipt en aangesloten op mijn plug en alles netjes afgewerkt met krimpkous."zie bijlage" maar ik heb geen spanning op mijn steekcontact.Groetjes Rik Link naar reactie
audio147 Geplaatst: 7 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Heb er een kabel met signaallampje ingestoken om te zien op de led gaat branden maar er komen zelfs vonken ui Link naar reactie
Robing Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Hoe ik al een 6 tal 12V stekkers heb geplaatst op GTS en van mij en vrienden gratis. Mooi van de bestaande elektriciteit afblijven. Simpel vanaf de accu - en + pool een kabel trekken naar het linker vakje, met een ZEKERING direct na de + pool. Daarop kan je alles aansluiten wat je maar wenst, zonder de bestaande motor elektriciteit te verkloten. Bij mij staan daar kleine 12Volt stekkers op aan gesloten als ook een 75 tal led lampekes op het front. t'kan zo eenvoudig zijn niet waar. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Ja das heel just Robing,,,zo eenvoudig is datte...maar nu vraag ik mij toch wel af,,,als je rechtstreeks van de batterij aftakt,zit ge ook op uw oplaadspanning (de charge dus ) en ik weet niet wat dat doet met toestellen die dienen opgeladen te worden via die 12v stekker ??? CHEERS Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Wat bedoel je met : ik heb geen spanning op mijn steekcontact ??? De witte fiche of de aangebouwde plug ??? En vervolgens : Heb er een kabel met signaallampje ingestoken om te zien op de led gaat branden maar er komen zelfs vonken ui Bedoel je dat je geen spanning hebt op je 12V aangebouwde plug, maar toch komen en vonken uit het lampje ? Hou er rekening mee dat wanneer je probleem niet duidelijk is omschreven, er weinig of geen reactie zal komen van het Forum... Groeten. Luc Link naar reactie
Robing Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Hoi Daxx, Inderdaad dat de laadstroom meer dan 12V is bij het opladen van de accu tot 14,7V zo iets. Ik weet dit omdat een van mijn GPSen ook een stroom aanduiding geeft en altijd kan lezen als ik rijd en daar wel wat schommeling op zijn afhankelijk van het motortoerental, en uit valt als de stroom lager is dan 7 V.Ik heb nooit enig probleem gehad met zulke aansluiting bij mijn motoren en die bij vrienden. Die zulke aansluiting gebruiken, vooral als laadstroom van hun GPS. En heb ook zo een 75tal Ledlampen aan gesloten. Nu moet de stekker ook gaan dienen voor laadstroom als overgang naar USB stekkers voor het opladen van mijne ScalaRider. Ik wou enkel maar met mijn wijze van stroom afname voor toeters en bellen zeggen, dat ikzelf nooit aan de bestaande eletriek van de motor zelf ga prutsen. En ik het zo op los. Wie van oordeel is dat het zo niet kan, moet het dan zo niet doen he. Op mijn verschilledne GPSen honderdduizenden kmters nooit probleem gehad. Dit noemt proef ondervindelijk, geloof kan ik niemand geven. Mvg. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 http://www.sip-scootershop.com/en/products/glovebox+door+trim+left+sip_mv400009 deze heb ik geplaatst, de fiche die eraan hangt inpluggen in de fiche die reeds aanwezig is op de gts, terug dichtvijzen en klaar. 5 minuten werk Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Zelf heb ik toch ook via de witte fiche gewerkt, even met testlamp + na contact gezocht en en massa, zo gevonden trouwens... dan deftig gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt, de 12 volt stekker heb ik achter het handschoenkastje ingebouwd zodat er niemand onnodig aan kan, het voordeel van niet direct aan de batterij te gaan afnemen vind ik dat alles na contact pas voeding krijgt. Maar ieder zen eigen manier he, zolang je maar alles properen deftig doet, inclusief zekering... Link naar reactie
RingRing Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Zelf heb ik toch ook via de witte fiche gewerkt, even met testlamp + na contact gezocht en en massa, zo gevonden trouwens... dan deftig gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt, de 12 volt stekker heb ik achter het handschoenkastje ingebouwd zodat er niemand onnodig aan kan, het voordeel van niet direct aan de batterij te gaan afnemen vind ik dat alles na contact pas voeding krijgt. Maar ieder zen eigen manier he, zolang je maar alles properen deftig doet, inclusief zekering... volledig mee eens Link naar reactie
audio147 Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Bedankt was er gisteren avond zelf nog uit geraakt. Had eerst proberen spanning te meten op witte stekker maar daar bleek geen spanning op te zitten. Na opzoekwerk kreeg ik van verschillende bronnen toch steeds dezelfde oplossing. Toen draden toch maar doorgeknipt en doorgemeten toen wel in orde? Stekker moet waarschijnlijk contact maken met plug om kunnen uit te meten. Stekker gehaald bij vespa dealer voor 10 euro en alles werkt nu perfect. P.S. die vonken kwamen omdat + en - verwisseld waren. 12v contact had zwarte en gekleurde draad en van vespa zwart en wit, daardoor fout gemaakt door zwart met zwart te verbinden en zwart van de vespa was de massa. Maar eind goed al goed bedankt voor de vele reacties Link naar reactie
Robing Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Wie zei ook al weer "ieder nadeel heeft ook zijn voordeel ?", de stekker gebruik ik ook om de druppellader op aan te sluiten. Link naar reactie
Spike318 Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 Allee goed gedaan he, Rikske ! Link naar reactie
willempie Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Weet iemand de diameter van de stroomdraad van deze plug? grtj Willem Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 bij mij zijn dat 2 dunne kabeltjes, ik denk 1.5 carre Link naar reactie
willempie Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Zeker minder dan 1,5 carre ,denk 0,5 carre maar weet het niet zeker .Wie wel? grtj Willem Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 te dik kan nooit geen kwaad he, of bedoel je de draaddikte van de bedrading naar die witte fiche? Link naar reactie
willempie Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Ja de bedrading van de witte fiche bedoel ik grtj wilem Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.