Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw slachtoffer met de Vespa microbe


wouwie

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben Wouter en heb inmiddels ook de Vespa microbe opgelopen sinds vorig jaar. Toen zijn wij op reis geweest naar Spanje en daar voor de eerste keer met de Vespa gaan cruisen.

Na een jaar twijfelen heb ik dan toch besloten om er ééntje te kopen. Omdat dit toch een prijskaartje heeft, weet ik nog niet goed welk model. Aangezien ik een bedrijfswagen heb, zal ik de vespa in mindere maten gebruiken voor woon-werk verkeer, maar vooral om rond te rijden, samen met mijn vriendin en een ander koppel die ook een vespa gaan kopen.

Tips zijn altijd welkom en zodra hij in de garage staat, post ik wel eens wat foto's ;)

groetjes,

Wouter

Link naar reactie

Wouter, innige deelneming met je ernstige besmetting. wat is je smaak ?, wat wil je kopen ?, wat is je budget ?, een oldie of een nieuwe ?, automaat of geschakeld ?, tweedehands ?,. denk er eens goed over na. ga je er zelf aan sleutelen ?. voor mij is het nu: time to ride. binnen een half uur ga ik lekker cruisen. ook welkom op het forum en laat ons iets weten over je keuze. CIAO !!!!

Link naar reactie

Om met twee te rijden is eerder een GTS aan te raden en als je een motorrijbewijs zou hebben zelfs de 300cc versie.

Zelf rij ik met een GTS 125cc en neem regelmatig mijn vriendin mee. Samen iets van een 140kg en dat is zeker te doen.

Enkel als je wat helling hebt dan gaat het toch moeizaam. Als ik alleen rij kan ik vlot mee met verkeer van 70 a 80 km/u

Iets sneller is te doen, maar dan is het vaak niet aangenaam meer.

Hou je meer van de retro look dan zijn de LML's ook wel leuk of een echte Vespa PX. Een oldtimer is heel mooi, maar minder geschikt om met twee te rijden en dan moet je wel bereid zijn om zelf wat te sleutelen.

Qua helm heb ik een jethelm met zo een half vizier (niet erg aangenaam voor langere ritten) en een helm waar je het kinstuk kan afnemen met een volledig scherm. Die laatste is ietsje minder mooi, maar ik verkies die toch voor het comfort (en er is nog beter, maar vaak duurder)

Alleszins veel succes ermee en denk goed na (spijt ga je zeker niet krijgen)

;-)

Link naar reactie

Het zal geen oldie worden, want daar ben ik van mening dat je er dan zelf aan moet kunnen sleutelen en ik heb daar totaal geen kennis van.

Het wordt in ieder geval een 125cc, aangezien mijn vriendin wel regelmatig zal meerijden. Persoonlijk vind ik de PX qua model het mooiste, maar hebben ze mij afgeraden voor het "mindere" rijcomfort als je er een langere tour mee wilt rijden. Mij hebben ze de GTS super aangeraden omdat die het meest confortabel zal zitten voor mij en de passagier (omdat ikzelf al 1.94m ben) nu is het alleen het dilemma nog of ik het waard vind om die investering te maken omdat die weinig voor woon-werk verkeer zal gebruikt worden

Link naar reactie

Ik heb mijn GTS tweedehands aangekocht en had direct een defecte benzinepomp, pech dus. Die is later wel onder garantie vervangen.

Ik heb nog altijd het idee dat een Vespa te duur is voor hetgeen je krijgt, maar langs de andere kant kost elke hobby geld.

Ik gebruik die van mij veel voor woon- /werkverkeer en in mindere mate voor plezierritjes (al had ik wel eerder gedacht dit veel te doen)

Ik heb er wel al enorm veel plezier aan beleeft en het rijdt heel zuinig (3,3l/100km, +/- €7 per tankbeurt)

Waar ik wel even van schrok was de verzekering, die is tamelijk prijzig als je onder de 30 bent. Anderzijds betaal je voor een 125cc geen wegentaks en éénmalig BIV (dacht 61,5 euro)

Link naar reactie

Veel tweedehands met weinig kilometers en voor redelijke prijzen met eventueel wat opties (topkoffer, rekjes, ...)

Toch het overwegen waard en als je één koopt waar nog garantie op is en die bij een officiële dealer is gekocht dan is er nog geen probleem bij een defect.

Als je er een tweedehands koopt zie dan dat je de juiste papieren, sleutel e.d. meekrijgt.

- gelijkvormigheidsattest (wit papier van Piaggio)

- inschrijvingsformulier van vorige eigenaar (roze kaart of geel papier)

- onderhoudsboekje

- blauwe sleutel en bruine 'master' key (die bruine mag zeker niet weg zijn)

- code kaart van de sleutel (al weet ik niet wie die al ooit nodig heeft gehad)

Link naar reactie

beste,

ik had vorig jaar het zelfde probleem, welke Vespa koop ik?

helaas heb ik 2 linkerhanden, daarom was een Oldy geen optie.

ik heb even getwijfeld aan een PX 150 (ik heb men rijbewijs lang genoeg en mag dus met meer dan 125cc rijden)

Uiteindelijk beslist om een GTS te kopen.

omdat ik een 2de hands wilde en ik weinig technische achtergrond heb ben ik hier en daar men licht gaan opsteken

zo heb ik o.a. alle dealers rond het Antwerpse langs gelopen.

1) Om te weten waar ik op moest letten

2) Om te testen wat voor verkopers het waren.

Uiteindelijk kwam Smout en Blommaert er uit als (naar mijn gevoel) de beste.

Ze gaven me alle 2 de zelfde informatie, goede tips en geen enkele vraag was te veel.

De dealer aan het Hessenhuis die lachte me vierkant uit en gooide me bijna buiten toen ik vroeg of ik met een 2de hands bij hem terecht kon voor onderhoud.

(dat was een grappige, doch ook wel zielige vertoning dat die man gaf)

Uiteindelijk heb ik een 2de hands GTS 250ie gekocht

Die op onderhoud gaat bij Smouts (omdat de Vespa die ik kocht er ook in onderhoud was)

Ondertussen heb ik sinds oktober 2012 ogeveer 4800 km gereden (alle in men vrije tijd, en het gros van de km komen van de trip naar Frankrijk)

Ik heb nog geen seconde spijt van men aankoop.

Link naar reactie

We uiten ons oprecht medeleven in deze beroerde situatie. We hopen dat u ondertussen al op de hoogte bent gebracht van de uitzichtloze aard van dit virus? U zal helaas vrede moeten nemen met het bittere feit dat u levenslang drager bent van deze niet te onderschatten infectie, gezien er tot op heden geen bekend antidotum beschikbaar is.

Menig vesparijder is ondertussen tot de constatatie gekomen dat deze aansteking soms ongerijmde vormen kan aannemen van een ernstige ijzerintoxicatie. De variant op de Ferro-intoxicatie is de recenter ontdekte Plastico-intoxicatie. Helaas is deze niet minder ingrijpend in het leven van de patiënt en diens gezinsleden.

In niet uitzonderlijke gevallen is deze besmetting ook uiterst infectieus. Het is dan ook ten zeerste aan te raden uit de onmiddellijke omgeving van de niet-bereidwillige medemens te blijven. Dieren zijn om nog onverklaarbare reden niet echt vatbaar voor de infectie. Slechts hier en daar duikt een alleenstaand geval op in de vorm van een Franse bulldog met doggles.

Typische symptomen van de twee bekende varianten van de Vespatoxicatie zijn algehele idiotie in de vorm van een ongenaakbare glimlach eens het vehikel tussen de benen zit (er wordt nog naar een Freudiaanse verklaring hiervoor gezocht), onverklaarbare Touretiaanse lachbuien en een overdreven sociaalvoelendheid voor lotgenoten.

Voor verdere inlichtingen kan u zich wenden tot het lotgenotenforum dat u hierbij in beschouwing heeft genomen.

We raden bovendien ten stelligste aan om zeker niet de zelfmoordlijn te contacteren. Ondanks de uitzichtloze situatie, lijken de meeste medeslachtoffers in een vrij vroeg stadium van de infectie enige vorm van zelfacceptatie te vinden.

Met de meeste hoogachting.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

Bedankt Nero en Pieter1!

 

Toch lang mee bezig geweest om voor- en nadelen van van PX vs GTS op te sommen, samen met mijn persoonlijke mening.

 

Ben content dat ik een PX gekozen heb  B) Ineens ook maar een Sito Plus laten plaatsen. Nu het schakelen nog fatsoenlijk in de vingers krijgen!!!

Link naar reactie

WOUWIE,

 

Ik kocht in juli 2011 een nieuwe PX, inmiddels kan ik niet meer zonder. Als ik even moet uitwaaien of moet destressen, dan haal ik dat ding uit de garage en knetter ik een half uurtje rond en ik ben herboren. Virus...

Ik rijd er af en toe ook mee naar het werk. Is maar 5 km van mijn deur, dus ritjes aan de korte kant. Jammer eigenlijk :-)

Inmiddels 14.300 km gebold. Mijn madam een GTS gekocht en nu bollen we met twee rond.

Wedden dat je binnen onafzienbare tijd een tweede koopt voor je madam? :-)

 

Welkom hier en geniet van je rode nieuwe kameraad !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...