Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS300 valt af en toe een seconde uit


Filip Bauwens

Aanbevolen berichten

Euhmm @ marcdax ik vermoed in uw voorgaand geval, dat het te wijten is aan ietste weinig gas geven is wanneer uw machien iets meer koppel nodig had om binnen te geraken,ja zelfs op nen cvt , maar soit heb ik ook al meegemaakt.

En over diene bewuste " toerentalbegrenzer" heb ik zwaar mijn twijfels over alles wat hierover op dit forum al verteld is,,, het probleem is dat ik niet over de juiste info beschik om mijn gedacht hard te maken,,,,,, de zaak is heel simpel,,,, vertel mij tegen hoeveel toeren, welke handeling gebeurt ,,,, en niet van horen zeggen als het kan,,,,,,, want van horen zeggen door verschillende Piaggio-techniekers staat er zelfs gene op ;))

CHEERS

Link naar reactie

DAXX, het toerental wordt gemonitord door de ECU. Dat is nodig voor het ontstekingstijdstip en de injectietijd/-hoeveelheid (deze combinatie wordt "mapping" genoemd) samen met metingen van de temperatuur, lambda-sonde enz... Bij een bepaalde snelheid (en dus bepaald toerental bij volledig gesloten CVT) wordt maar 1 op de 2 ontstekingen/injecties meer gegeven. Zo werkt het, en niet anders :-) Wat het toerental juist is, weet ik niet, maar ik vermoed tussen de 6000 en 7000. En er staat er zeker een op, ik heb hem al voelen werken. De effectieve begrenzing staat in km/h vermeld op je gelijkvormigheidsattest. In mijn geval is dat 118 km/h (op een 300).

Link naar reactie

@marcdax,,,ok dan ik,dacht ge nen drempel moest nemen om uw garage binnen te rijden,,( in mijn geval en motor stond nog koud)vandaar,,,,,en wat ge nu juist beschrijft is wat ik ook 1 maal heb meegemaakt...trage snelheid 50km/h,,,gas lossen en direkt willen hernemen en toen had hij nen cutout,,,das dan ook den enigste keer dat ik dat probleem heb meegemaakt,,,voor de rest gene last van toerentalbegrenzer tegen topsnelheid of andere issues.

CHEERS

Link naar reactie

Als een veiligheid zo hard gaat werken dat er bruin strepen in uw broek verschijnen is het geen veiligheid meer hè ! ;-p

Italianen zijn wel iets harder van mentaliteit misschien, maar ik kan toch niet geloven dat het de begrenzer zou zijn.

Ps: een GTV 300 heeft die geen toerenteller?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb het nu ook voor gehad, wespje is nu 3 weken oud en gisteren reed ik +- 100 km/u en de motor stopte enkele ogenblikken met draaien. Nu 1 dag later doet het probleem zich terug voor maar dan bij 80 km/u. Mijn gedacht is dat de inspuiting of de ontsteking eventjes wegvalt, maar in geen geval een probleem met de begrenzer. Het probleem heeft zich tweemaal voorgedaan na ongeveer 30 min rijden! vanwege de tijd vermoed ik dat het een temperatuurs afhankelijke panne is.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Deze stond op de Facebook-groep over het onderwerp (7 september om 11:45). Oplossing in zicht?
 

Dear Retailer
Following the recent communication from Tony Campbell I would like to take this opportunity to introduce myself as the new Piaggio Group Aftersales Manager, having taken over this role from Simon Neal.
I am pleased to report that the Factory Technical Centre has developed and tested a modified ECU map which they are confident will resolve the Vespa GTS300 hesitation issue that some customers are reporting.
As part of our quality control procedures, this solution must now undergo a detailed testing programme within the UK before it is released to the network.
As soon as the testing has been completed we will communicate directly to you and any technical update will be made available for utilisation as a priority....
Piaggio UK are in full consultation with VOSA at all stages of this process and we are confident that a satisfactory solution will be imminently released.
We have also sent a similar communication to owners who have reported their machine is affected by the hesitation.
In the meantime we thank you for your co-operation and continued patience whilst we conduct final testing.
Link naar reactie

Modellen vanaf 2012 schijnen daar precies toch meer last van te hebben,maar soit ik ben eens benieuw dat wanneer die UK gasten dat daar allemaal in orde krijgen...wij gaan volgen ????,,het zou dan blijkbaar in de "mapping" zitten,,,alhoewel er een paar gefronste wenkbrouwen zijn op te merken onder de GTS rijders in de UK.,,,,da zal " W#ndows" zijn zekers ;))))

CHEERS

Link naar reactie

Yep, zet me maar op de lijst.  Een wesp GTS 300 van anderhalve maand oud, 1200 km op de teller.  Voor het eerst de autosnelweg op en ik heb ervan...onderbroekenlol aan 120 km/h...en dit 2 keer op 15 km van elkaar.  Het duurt inderdaad maar een fractie, doch de snelheid wordt serieus afgeremd en het is verdomme verschieten!  Het is dus echt wel lééééééééévensgevaarlijk als er een paljas te dicht achter je rijdt...

 

Filip (of iemand anders)...hoe ver staan ze ermee bij Piaggio?

 

Grtz

Link naar reactie

Dag Willem, ik weet niet of een ongeval waarschijnlijk is. Je vertraagt wel heel sterk gedurende een dikke seconde. Daarnet mijn GTS op onderhoud gebracht. De dealer (Becqué) meldde mij dat hij met een technieker van Piaggio Nederland had gesproken die het probleem ook kende. Vespa moet daarvoor op een weekdag tijdens de werkuren eens aan de computer en dan kan de software online aangepast worden. Ik probeer volgende week een afspraak te versieren.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...