Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nemen jullie nog wat extra dingen mee op de Vespa voor in geval van nood.


KevinB

Aanbevolen berichten

Nemen jullie nog extra materiaal, spullen, onderdelen mee op de Vespa voor in geval van nood?

Dingen zoals:

-Bougie,

-Zekeringen, lampjes,

-Voor de 2T : 2T-olie

-Spuitbus om een lekke band te repareren, wieken om een band te herstellen,

-...

Wat zou een goede basis zijn die je best bij hebt?

Zelf heb ik enkel een bougie en zekeringen bij. Al de rest krijg ik waarschijnlijk toch niet ter plaatse opgelost.

Ik ken wel wat van techniek, maar zo veel ervaring heb ik nu ook weer niet.

Trouwens bij een GTS i.e. zal er waarschijnlijk niet veel te doen zijn als je echt problemen hebt.

En jaja de telefoonnummer van de garage/depannage! ;-) (anders zijn er sommige mij toch voor)

Link naar reactie

drank... voor als je moet wachten.

spuitbus om banden te repareren = band weggooien achteraf. Wieken kunnen maar zijn normaal niet geschikt voor motorbanden. GTS kan je niet veel doen. Busje water mocht er een koelings probleem zijn

PX: boegie, 2takt, gas en koppelingskabel.

Link naar reactie

Goei vraag! Heb ook een setje van bij RAD, en het is mij al eens van pas gekomen. Heb met die band nadien nog weken rondgereden zonder probleem. Voor alle zekerheid de band wel vervangen. Vind het in ieder geval iets dat je zeker moet bijhebben op je ritjes.

Link naar reactie

Ooit in panne gevallen met een verhuiswagen, platte band. De garagist mocht toen geen wiek steken wegens niet legaal. Heeft het uiteindelijk toch gedaan en wij waren geholpen. Er zal wel een reden voor zijn, en eerlijk gezegd op de moto of motovespa zou ik dat niet teveel vertrouwen. Maar vraag me niet waarom.

Link naar reactie

Gebruik al jaren wieken in alle voertuigen.

Zo'n wiek vulkaniseert mee met de band en indien het gat niet te groot is en de wiek mooi past kan je zo gewoon de band 'op' rijden.

Heb al ooit door DE op de autobahn 200+ continu voor enkele honderd kilometer gereden met 2 fatsoenlijk geplaatste wieken in 1 band en ik ben er nog steeds :-))

Link naar reactie

Ik heb ook al duizende km gereden met een wiek in een autoband en zelfs al eens een dikke 2000km in een motor band .Vraaf me dan ook af waarom het niet een band zou mogen van een scooter die gemiddeld 100km/u gaat

Volgens mij denkt de knifeman dat hij altijd 4x4 aan het rijden is ;-)

Link naar reactie
Ook belangrijk: een regenjaske.

Juist een serieuze plensbui over mij uit gehad, amai goed gedoucht. Zo ne zomerjas is precies nie erg waterdicht.

Het rare is, ik zat nog altijd met ne smile op de vespa.

een reserf onderbroekske, want op ne scooter zit ge op zo'n manier dat ge daar veel water opvangt :)

Link naar reactie

Ik heb altijd een fluo vestje mee. Niet voor overdag, maar als het donker wordt ben je beter zichtbaar. Ook als je in groep rijdt is het aangeraden voor de eerste en laatste rijder een fluooke te dragen. Maar ik denk dat de meesten dat bij hebben. Daar mijn vespa geen batterij heeft, sta ik in geval van panne in het pikkedonker, daarom heb ik een fietslichtje mee. Staan trouwens in de Brico in reklame voor €5 (Brico in mechelen bij het fietsgerief in een bak alles aan €5). Het pakt geen plaats in en kan handig zijn. Het achterlichtje hang ik op de wesp en met het voorlichtje kan ik kijken wat er scheelt. Nu moderne wespen met een batterij kunnen ook een volledige black out hebben.

Link naar reactie
een reserf onderbroekske, want op ne scooter zit ge op zo'n manier dat ge daar veel water opvangt :)

Ik kan u verzekeren da zelfs da nie meer geholpen had. Het is goed dat ik naar huis reed en nie andersom.

Maarja, da hebben we ook weer gehad :-D

Link naar reactie
Ik heb altijd een fluo vestje mee. ... ... Daar mijn vespa geen batterij heeft, sta ik in geval van panne in het pikkedonker, daarom heb ik een fietslichtje mee. ... Nu moderne wespen met een batterij kunnen ook een volledige black out hebben.

Inderdaad, fluovestje heb ik ook bij voor bij mist, avond,...

Die fietslichtjes zijn een goede tip. Ook als u voor- of achterlicht plots niet meer zou werken in het donker.

Die lampkes zijn bij een moderne nog niet zo snel te vervangen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...