Rogertje23 Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Sinds kort heb ik een VNB 125 uit 1965 aangekocht. Echter heeft deze het probleem dat hij uitvalt onder het rijden. De eerste 10 á 15km gaat het prima, hij start ook meteen als hij koud is en loopt mooi. Maar na deze afstand of als hij goed warm is begint hij in te houden (schiet soms ook) en valt hij stil. Hierna is hij met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen tot hij een tijdje gestaan heeft oftewel afgekoeld is. Vandaag hetzelfde geval en nou start ie niet meer. Hij vonkt mooi. Ik heb de volgende dingen gedaan de afgelopen dagen: -condensator + platinas vervangen (platinas op 0.35 opening gezet) -nieuwe bougie gezet (NGK BP6HS korte schacht) -Gisteren tank verwijderd en gereinigd, ook benzinekraan met filter -Gisteren gehele carburator uit elkaar gehaald en gereinigd (luchtschroef 3 halve toeren uit) -Benzine slang omgelegd omdat ik dacht dat deze te kort bij cilinder liep, en miss te warm was Op dit moment weet ik even niet waar te zoeken, bobine misschien defect? Deze is 1,5jaar geleden vernieuwd geweest. Misschien heeft iemand ervaring met dit probleem gehad? Alvast bedankt Link naar reactie
Rogertje23 Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Zou dit cilinder kunnen zijn? Hij heeft veel compressie, meer als mijn VBB 150 Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Dan ga ik voor bobijn. Probeer eens een andere bobijn. Link naar reactie
Rogertje23 Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Dan ga ik dat proberen, is het normaal dat hij wel evengoed sterk vonkt als de bobijn kapot zou kunnen zijn? Link naar reactie
Rogertje23 Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Hallo Nero, wat is jou mening hierover? Hoe meer tips, hoe beter :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Bedoel je met "met schiet soms ook" ontploffingen in de uitlaat? Groetjes, nero. Link naar reactie
Rogertje23 Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Dat bedoel ik ja, wel niet altijd maar het komt wel voor Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Heb je de voorontsteking aangepast na het vervangen van de vp's en het afstellen van de opening? Groetjes, nero. Link naar reactie
Rogertje23 Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Nee, hier heb ik niks aan gewijzigd gehad, wist ik eerlijk gezegd niet. Wat moet ik hier aan wijzigen of wat kan ik het beste doen? Gr. Roger Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Heb je een meettoestel dat ohm kan meten? de voorontsteking zou op 28° moeten staan. Hier staat beschreven hoe je de voorontsteking moet afstellen: http://www.scooterhelp.com/tips/timing/points.timing.html Groetjes, nero. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Neen... Groetjes, nero. Ik had dat bij de mijne wel voor maar zonder rekening te houden met de ploffen ( erover gelezen) my bad. Link naar reactie
Cult Geplaatst: 25 juli 2013 Delen Geplaatst: 25 juli 2013 VNB 125 uit 1965 ... profielfoto van topicstarter... I rest my case... Link naar reactie
janvda Geplaatst: 25 juli 2013 Delen Geplaatst: 25 juli 2013 Buiten het feit dat ik idd ook geloof dat er iets niet 100% in orde is met je ontsteking, lees ik ook dat je je benzinedarm hebt omgelegd. Hoe lang is die? Lijkt me heel wat te lang als je keuze hebt hoe je die legt Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 25 juli 2013 Delen Geplaatst: 25 juli 2013 VNB 125 uit 1965 ... profielfoto van topicstarter... I rest my case... Was mijn eerste gedacht ook, maar aangezien ik 0,0% ervaring heb met oldtimers zwijg ik liever. Link naar reactie
Rogertje23 Geplaatst: 25 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2013 @Nero Ik heb een meettoestel welke Ohm kan meten ja, ik ga dit eerst doen en zorgen/ controleren dat de ontsteking op die 28gr voorontsteking komt. Ik hou je op de hoogte Link naar reactie
Rogertje23 Geplaatst: 25 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2013 @janvd Benzineslang is niet overdreven lang, hij lag tegen de koelkap aan ik heb deze nu een stukje naar de luchtslang toe kunnen leggen zodat hij vrij ligt van warmte Link naar reactie
Rogertje23 Geplaatst: 30 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Na wat uren sleutelen, testen, sleutelen, testen ... heb ik hem aan de praat gekregen en loopt hij (tot nog toe) goed. Ik heb 2 oorzaken gevonden. Ten 1e heb ik stond voorontsteking niet goed zoals Nero aangaf, deze stond op 24 á 25 graden. Maar heb ook ontdekt dat de veerring (met 2 gaatjes) waarmee de benzinekraan naar de rubber is verbonden te hard aangedraaid stond en de benzinetoevoer niet voldoende was. Morgen ga ik een fatsoenlijke testrit maken en hopen dat het hiermee opgelost is! Bedankt voor de hulp. Gr Roger Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Fingers crossed! Groetjes, nero. Link naar reactie
Rogertje23 Geplaatst: 31 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2013 Testrit prima gegaan vandaag! :-) Link naar reactie
yvesvnb Geplaatst: 5 juli 2014 Delen Geplaatst: 5 juli 2014 Beste Vespavrienden, Ik heb net het zelfde probleem als Rogertje 23 met m'n vnb3 van 1962. Heb al diverse dingen gecheckt/vernieuwd en hij valt nog steeds stil. Hij iemand hier een idee over? Ik heb de timing gecheckt en een nieuwe condensator geplaatst, een extra bobijn aan de buitenkant geplaatst, nieuwe benzine leiding geplaatst, bougie vervangen (de kleur is ok). Alvast bedankt! Gr Yves Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.