Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa VNB 125 65' valt stil onder het rijden


Rogertje23

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een VNB 125 uit 1965 aangekocht. Echter heeft deze het probleem dat hij uitvalt onder het rijden. De eerste 10 á 15km gaat het prima, hij start ook meteen als hij koud is en loopt mooi. Maar na deze afstand of als hij goed warm is begint hij in te houden (schiet soms ook) en valt hij stil. Hierna is hij met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen tot hij een tijdje gestaan heeft oftewel afgekoeld is. Vandaag hetzelfde geval en nou start ie niet meer. Hij vonkt mooi. Ik heb de volgende dingen gedaan de afgelopen dagen:

-condensator + platinas vervangen (platinas op 0.35 opening gezet)

-nieuwe bougie gezet (NGK BP6HS korte schacht)

-Gisteren tank verwijderd en gereinigd, ook benzinekraan met filter

-Gisteren gehele carburator uit elkaar gehaald en gereinigd (luchtschroef 3 halve toeren uit)

-Benzine slang omgelegd omdat ik dacht dat deze te kort bij cilinder liep, en miss te warm was

Op dit moment weet ik even niet waar te zoeken, bobine misschien defect? Deze is 1,5jaar geleden vernieuwd geweest. Misschien heeft iemand ervaring met dit probleem gehad? Alvast bedankt

Link naar reactie

Na wat uren sleutelen, testen, sleutelen, testen ... heb ik hem aan de praat gekregen en loopt hij (tot nog toe) goed. Ik heb 2 oorzaken gevonden. Ten 1e heb ik stond voorontsteking niet goed zoals Nero aangaf, deze stond op 24 á 25 graden. Maar heb ook ontdekt dat de veerring (met 2 gaatjes) waarmee de benzinekraan naar de rubber is verbonden te hard aangedraaid stond en de benzinetoevoer niet voldoende was. Morgen ga ik een fatsoenlijke testrit maken en hopen dat het hiermee opgelost is! Bedankt voor de hulp. Gr Roger

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Beste Vespavrienden,

 

Ik heb net het zelfde probleem als Rogertje 23 met m'n vnb3 van 1962. Heb al diverse dingen gecheckt/vernieuwd en hij valt nog steeds stil. Hij iemand hier een idee over? 

 

Ik heb de timing gecheckt en een nieuwe condensator geplaatst, een extra bobijn aan de buitenkant geplaatst, nieuwe benzine leiding geplaatst, bougie vervangen (de kleur is ok).

 

Alvast bedankt!

 

Gr

 

Yves

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...