Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jurgen, Erembodegem, nieuwe wespenfan.


JurVek

Aanbevolen berichten

Even mezelf voorstellen: Jurgen, 38 uit Erembodegem bij Aalst.

Een tweetal weken geleden de knoop doorgehakt om (toch wel met wat pijn in het hart) onze kleinste wagen, een Alfa Mito 135, te verkopen om plaats te maken voor een wesp. En al rijd ik nog zo graag met de Mito, de wesp moet qua fun factor er niet veel voor onderdoen. Nu is het weer natuurlijk wel optimaal. Beter dan dit krijgen we waarschijnlijk niet.

De wesp waar onze keuze op viel is een GTS 125 Super in het wit. Meteen de hele chroom tralala laten bijplaatsen en nog aan het wachten op een topcase en rack voor achteraan, zodat het vrouwtje en het woefke (een Franse bulldog die binnenkort met de doggles op meerijdt)wat comfortabel zitten op iets langere ritjes.

Wat me meteen opviel was het leuke, stabiele karakter van de GTS, die me elke dag naar het station rijdt. Deze winter plan ik wel winterbanden om de tocht naar het station te verder te zetten.

Vroeger wel vaker met scooters gereden (Toen ik nog haar had, reed ik een Piaggio Typhoon en een MBK Booster), maar dat is natuurlijk appelen met peren vergelijken. I know. En wat voor een appel dit is! Lekkerrrrrrr! :)

Oh ja, ik weet ondertussen ook al dat enkelen onder jullie wat neerkijken op de moderne wespen, maar eerlijk: dat trek ik me niet aan. I'm a big boy and I don't share my toy. :)

We schreven ons gisteren ook in bij Il Triangolo d'Oro, de club uit Aalst.

Benieuwd naar de verhalen en tips van velen onder jullie.

Waarom een 125? Simpel: omdat ik mijn vrouwtje ook de kans wil geven om met de wesp rond te tuffen. Al zie ik ons wel binnen afzienbare tijd voor een 300 kiezen. :) Eerst dit uitproberen en dan zien we wel weer verder.

Naast mijn vrouw, mijn dieren en mijn Vespa heb ik een grote liefde voor keramiek, fotografie, Japanse cultuur en mountainbiken, al schiet dat laatste er wel wat in de laatste tijd.

Mijn blog vind je op http://www.lobophotography.wordpress.com.

Ik ben ervan overtuigd hier de sociale kring wat uit te kunnen breiden en veel nuttige info op te rapen. Tenslotte is voor een wespenrookie als ik alles hier interessant. :)

Link naar reactie

Welkom zou ik zeggen (al ben ik hier ook nog niet zo lang)

Mooie Vespa, veel plezier ermee en rij voorzichtig zou ik zeggen.

Ik heb zelf een GTS en over dat minachtend doen zou ik me niet te veel zorgen maken.

Hier zijn er genoeg die een GTS/LX hebben ofwel een moderne en een oldtimer.

Vaak is het maar als grap bedoeld en doen we uiteindelijk hetzelfde: rondtoeren bij (al dan niet) mooi weer.

Geniet ervan ;-)

Link naar reactie

Hey Jurgen,

zit in dezelfde hoek, net een GTS 125 aangeschaft, dus als je in de buurt van Lede een zwarte ziet passeren, zou ik dat wel eens kunnen zijn ;-)

ps: waar ga jij voor onderhoud? (de mijne is tweedehands, en ik heb nog niet direct een uitvalsbasis gekozen!)

Link naar reactie
Hey Jurgen,

Ne zwarten! Daar stond ik ook nog mee in twijfel. :)

Ik ga bij Moto's De Troyer in Aalst, waar ik onze wesp kocht. Ging er vroeger ook al met mijn scooters en was er tevreden.

Is uiteindelijk vanuit Lede maar een kwartiertje rijden.

Link naar reactie
Ik heb zelf een GTS en over dat minachtend doen zou ik me niet te veel zorgen maken.

Hier zijn er genoeg die een GTS/LX hebben ofwel een moderne en een oldtimer.

Vaak is het maar als grap bedoeld en doen we uiteindelijk hetzelfde: rondtoeren bij (al dan niet) mooi weer.

Thx, Kevin. No worries, 'k heb een dik vel. :)

Link naar reactie

Yep, ik weet het zijn, maar twijfelde omdat ik al goede en minder goede referenties uit die hoek heb gehoord.

Tja, is altijd een beetje gokken. Er mogen 1000 klanten tevreden zijn en 1 ontevreden; het verhaal dat je te horen krijgt is vaak dat van die ene. Ik twijfelde eerst nog over Becqé in Denderleeuw, maar dat is misschien toch iets te ver uit de buurt om praktisch te zijn.

Heeft die trouwens een ruim aanbod helmen? Want ik zit nog met mijn Nolan van op de motor en dat is écht geen zicht op de Vespa ;-)

Link naar reactie

Hoi Jürgen proficiat met je aankoop , eigenlijk wilde ik ook zoiets maar bij mij is het een 50cc projectie geworden kwestie van dubbel plezier te hebben.ik ben op je site gaan zien en ik zie datje een van de gelukkige bent die het kasteel van Mesen nog rechtop gezien te hebben.als ik de filmpjes op you tube zie van hoe ze dat prachtig stuk history en mooie gebouw neerhaalden deed men hart zeer , Maarja het moest zo zijn zeker :(

Link naar reactie
Hoi Jürgen proficiat met je aankoop , eigenlijk wilde ik ook zoiets maar bij mij is het een 50cc projectie geworden kwestie van dubbel plezier te hebben.ik ben op je site gaan zien en ik zie datje een van de gelukkige bent die het kasteel van Mesen nog rechtop gezien te hebben.als ik de filmpjes op you tube zie van hoe ze dat prachtig stuk history en mooie gebouw neerhaalden deed men hart zeer , Maarja het moest zo zijn zeker :(

Hey Geert,het kasteel van Mesen? Nooit daar geweest. :) Welke foto denk je dat het is? Tof projectje heb je lopen! Hou ons op de hoogte!

Link naar reactie
Ha nee je hebt gelijk ik dacht dat de castle behoren winter dit kasteel was , aangezien je bekend bent met Urban exploring.

Urbex is fun! Jammer dat er meer en meer mooie locaties opgedoekt (gesloopt/gerenoveerd) worden. Schotte en Du Parc in Aalst waren tot recent ook leuke locaties. Als je die Russsiche urbex sites bekijkt, dan is het hier maar flauwe prul. :) Zag laatst nog een reportage over Chernobyl. Fotografisch voor Urbex top! Maar mijn geigerteller kan dat niet aan. :)

Link naar reactie

Goh, er is niet meteen een land ed dat mijn voorkeur geniet. Ik laat de foto's van anderen spreken. Ik weet op die manier meestal meteen of een bepaalde locatie mij zal liggen of niet. Heb wel een zwak voor alles wat met vervoermiddelen te maken heeft. Zou een vervallen vliegtuig willen vinden maar hier in dit apenland... Te klein! ;-)

Link naar reactie
Goh, er is niet meteen een land ed dat mijn voorkeur geniet. Ik laat de foto's van anderen spreken. Ik weet op die manier meestal meteen of een bepaalde locatie mij zal liggen of niet. Heb wel een zwak voor alles wat met vervoermiddelen te maken heeft. Zou een vervallen vliegtuig willen vinden maar hier in dit apenland... Te klein! ;-)

Super toch, zo'n vliegtuigkerkhof. :)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Welkom op dit forum en bij Vespaclub Triangolo D'Oro. Ik woon zelf in Affligem en ben ook lid van Triangolo D'Oro. Als je tussen Affligem en Aalst een zwarte GTS 300 tegenkomt, is de kans redelijk groot dat ik het ben... ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...