Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 125 lx startprobleem


MESTKEVER

Aanbevolen berichten

Eergisteren een trip gemaakt met 5 vespa lx 125ie , twee daarvan waren gehuurd. Na 20 km na een stop van 30 minuten wil eentje niet meer starten, startmotor draait de motor goed rond maar deze slaat niet aan. De verhuurder gebeld en de scooter in panne achtergelaten. S'anderdaags meldt de verhuurder dat hij de vespa heeft opgehaald en dat hij onmiddellijk startte zonder problemen. Heeft iemand hier een zinnige uitleg voor ?

Link naar reactie

Heel waarschijnlijk de benzinepomp. Door de warmte zet er een onderdeeltje uit ofzo en dan draait de pomp niet vlot meer.

Ze geeft dan niet genoeg benzinedruk en dan start de Vespa niet meer.

Als je dan wat benzine bijgiet (koeling) of hem even laat staan (een uurtje) wil het meestal wel weer lukken.

Zo lang je rijdt heb je weinig kans op problemen. Leg je hem weer stil, dan heb je weer het probleem.

Daar kun jij dus weinig aan doen en is gewoon een slechte bezinepomp.

Ik heb ook wel al gehoord als er veel in reserve gereden word dat de pomp sneller stuk kan gaan.

Ik heb dit ook gehad met mijn GTS, pomp laten vervangen en geen probleem meer tot nu toe.

Bij mij is ze onder garantie vervangen, omdat er een terugroepactie loopt voor de GTS, maar weet niet als dat bij de LX ook is.

Dat kunnen ze navragen op het chassisnummer van de Vespa. Maar dat is jouw zaak eigenlijk niet.

Link naar reactie

Mercie, voor de zinnige uitleg, ik speel dit zeker door naar de verhuurder, voor er nog meer slachtoffers vallen. en ook een beetje om mijn geloofwaardigheid te versterken. Hij kon het precies niet geloven ?

Link naar reactie

Mercie, voor de zinnige uitleg, ik speel dit zeker door naar de verhuurder, voor er nog meer slachtoffers vallen. en ook een beetje om mijn geloofwaardigheid te versterken. Hij kon het precies niet geloven ?

Link naar reactie

Bij sommige halen ze da weg en als em der nog op zit dan gaat em nog nie starten als em geen benzine krijgt.

Tis niet omdat je startmoter rond gaat dat de batterij nog goed is , heb een paar jaar geleden dat ook gehad , serieuze rit dan stil leggen en ronddraaien maar niet electrisch starten , 's anderendaags starten bij de minste aanraking... (was geen vespa)

Na 20km en een half uur stil staan nog steeds die benzinepomp ? Kan altijd , ga het niet afstrijden. Bij GTS'en was het toch enkel van veel op reserve (onder niveau) te rijden , dus of het bij een LX ook zo is ? En denk als mensen een oranje benzinelampje zien ze toch wel snel zullen tanken. En dan moet je toch al een rit gedaan hebben (vermoed dat die volgetankt meegegeven worden ?)

Ik zou eerder denken aan een vacuum trekken van de benzinetank of toch de batterij eens nameten

Link naar reactie

Nee, het betrof hier wel degelijk een ie versie (injectie) dus een kickstarter staat er niet meer op, heb de info van het forum doorgespeeld aan de verhuurder, hopelijk doet die er iets mee.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...