Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kledij op Vespa


Aanbevolen berichten

@Kevin & Marc ... handschoenen had ik ook aan :)

Idioten zijn er altijd, normaal doe ik altijd m'n pak aan ... maar om dan in't stad rond te lopen is het nogal een bedoening.

Vanaf dat je je aankleed tot je op de Vespa zit loopt het zweet al langs uw bilspleet met deze temp.

In Italië reed elke motard en vespist lekker fris rond :)

Spijt dat mijn Vespatrip in't water is gevallen ... had er van genoten!!!

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

Ik heb zaterdag het water ook tot aan mijn bilspleet gevoeld, maar dan nie van het zweet.

goei doucheke gehad in die bui en daar helpt die zomerjas weer niet tegen.

Het is inderdaad om jaloers op te zijn als je ze in andere landen ziet rondtouren.

Link naar reactie

heb mij daarstraks een geperforeerde jas en broek van Richa en een paar geperforeerde handschoenen aangeschaft, meteen even uitgetest bij +-23° en ge voelde het wel, groot verschil en de flikken kunnen mij nu niks meer doen :-)

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Jow vespafans

 

Ik stel mij al een tijdje de vraag of je met dit voorbeeld van schoenen mag rijden om in orde te zijn volgens de wetgeving die zegt 'hoge schoenen die de enkel beschermen'

http://www.zalando.be/adidas-originals-seeley-sneakers-laag-zwart-ad112a0i9-q00.html

 

Deze sneakers komen tot net boven de enkel, maar ik denk niet dat het veel meer gaat beschermen dan een lage sneaker  :huh:

 

cheers

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds enkele maanden een vespa gts125 en ik moet dus uiteraard ook de wettige kledij dragen (lage broek, jas, handschoenen, schoenen boven de enkels).

Ik ga mijn vespa binnenkort echter gaan gebruiken om van thuis naar het station te rijden (ong 10 minuten rijden), waar ik de trein neem naar mijn werk, dit omdat we geen tweede auto willen aanschaffen.

Ik heb echter geen zin om ook elke dag op warme zomerdagen met een lange broek en schoenen tot boven de enkel op de trein te stappen, uiteraard wil ik wel met reglementaire kledij naar het station kunnen rijden.

Ik ben dus vooral op zoek naar een broek die ik bvb heel makkelijk en snel boven een rok of een korte broek kan dragen en ook heel snel en makkelijk kan uit doen zodat ik niet teveel tijd verlies tussen het parkeren van de vespa en het wandelen naar het perron. Ik dacht aan iets met knopjes/velcro
of rits langs de zijkant/achterkant dat ik heel snel en kan afritsen en zeker niet onhandig hoef af te ritsen, maar bestaat dat?

Idem voor schoenen, ik zoek iets dat ik heel snel en makkelijk kan uitdoen (liefst zelfs zonder kousen) waarna ik heel snel in mijn ballerina's of pumps kan springen om op de trein te stappen.

 

Iemand die misschien hetzelfde probleem had en hiervoor de ideale oplossingen gevonden heeft?

 

Thx!

Link naar reactie

Zijn wielrennershandschoenen (zonder vingers) wettelijk geldig als zomerhandschoenen op een 125cc? Is een training met rits een jas?

Ik rij met zulke rond..in de zomer... nog NOOIT problemen of opmerkingen gehad. Ge kunt zelfs in principe  afwashandschoenen dragen  à la "marigold"  (natuurlijk dan in t roze).  Bieden wel ERG weinig bescherming natuurlijk :D :D

Wel steeds lange broek en lichte vest en soort leren allstars

safe trips!!

Link naar reactie

1 maal tegen de vlakte gaan en de meeste die hier om achterpoortjes vragen en zoeken ,zullen snel naar een motorshop stappen om beschermende kledij en laarzen te gaan kopen.Persoonlijke ondervinding:)

 

Ik heb mij wellicht verkeerd uitgedrukt, maar ik ben helemaal niet op zoek naar "achterpoortjes" om dftige beschermende kledij te vermijden, integendeel. Ik wil beschermd zijn, dus ik doel op een soort van motobroeken die hiervoor voorzien zijn. Ik kan mij niet inbeelden dat er geen motorbroeken zijn voor in de zomer die je makkelijk boven je kledij kan dragen en snel uit doen voor als je tijdens een motorritje een terrasje wil doen bij 30°C in je korte broek.

 

Ik wil dus EN iets beschermend EN iets dat ik makkelijk en snel kan uit doen als ik op de trein stap.

Link naar reactie

ik verkies stevige motorschoenen,

vriend van mij volgde de regels, maar droeg een nylon trainingsbroek en jasje,

lichte motorhandschoenen en 'all-stars'

 

meneer gaat tegen de vlakte op een oliespoor... ..

 

en jawel,

enkel zijn handen waren degelijk beschermd,

zijn 'all-stars' en broekjes moesten ze vezel per vezel uit zijn open wonde peuteren '-(

is was erbij en keek ernaar

brrrrr... geen prettig gezicht en deed heel erg pijn, hij lag te huilen op zijn bedje

 

dus ja,

deze kleding is zeker van nut...

je kan nog altijd uw 'sletsen en shortje' meepakken in de koffer of rugzak hé

 

allez,

bij deze

' ik ben voor '

 

maar iedereen doet wat hij wil

Link naar reactie

@ Slodns ;

 

Als je in zomeroutfit wil rijden, kan je ook met een brommer rijden. de afstand is ni te groot en dikwijls is er een snelheidsbeperking tot 50Km/u. Nu met een motor (lees +50cc) ben je verplicht de regels te volgen of zo niet de boetes te betalen. + Niet vergeten, en peins dat er weinig zijn die het weten... je moet een fluovestje aan boord hebben, niet verplicht te dragen tijdens het rijden maar je moet het bij hebben.  Op een brommer gelden die regels niet > dus kan je (als motorrijder) nu veelvuldig ervaren dat in gelimiteerde zones en flitspaalzones de opgefokte boosters je voorbij vlammen met teensletsen. (NOG geen nrplaat = dus haast 0% risico op een boete) Als ze vallen zal het evenveel pijn doen maar ze zijn niet verplicht de kledijregels te volgen.

 

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Dat ze gewoon toch iedereen met rust laten met hun regelneverij! Als ik onbeschermd op mijn gezicht wil gaan is dat toch mijn probleem!?

En dat gezever dat de gemeenschap er dan voor opdraait, wel ik draag maandelijks genoeg af voor die gemeenschap!
Ik rij zelf 99% van de tijd "in regel" wat niet wil zeggen "veilig". All-Stars, dunne zomer broek etc... Waar staan we dan? Geen stap verder...
We zijn trouwens het enige land in Europa waar die belachelijke kledingsvoorschriften gelden!

Link naar reactie

@blen,

 

je kan ook 'in regel' zijn en onveilig rijden, dan helpt het 'in regel' zijn ook 0% -_- 

Het klopt hoor wat je zegt, maar als ik op de 'propere rotondes' op kiezels onderuit ga peins ik dat ik er beter vanaf kom dan jij...

Het is een keuze die je voor jezelf maakt.

Dus al de vraagsteller @slodns een trainingsbroek - vest over haar jurk aandoet is ze in regel, maar is ze niet beschermd zoals ze eigenlijk wel zou willen. Het is niet dat ze wil racen richting het station maar zichzelf wil beschermen tegen de gevolgen van een eventuele schuiver. Dus zij gebruikt haar gezond verstand omdat voorkomen nog altijd beter is dan genezen. En dat beste @blen, dat heeft niets te maken met eventuele kosten voor de gemeenschap of wat dan ook.

Maar; dat is een keuze die je voor jezelf maakt.

Laat de zon schijnen voor iedereen en ik wens allen nog vele veilige kilometers :)

 

Mvg Luciano

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Veilige kledij is aan te raden zoveel is zeker (al zondig ik er ook wel tegen).

Wat ik me dan afvraag is hoe of wat doen de mensen dan met hun veilige kledij als ze ergens lopen ?

Dus je rijd naar zee met je motorbroek , motorvest en motorbotten , wat doe je daar dan mee of loop je daar dan ook zo mee rond (kan ik me niet voorstellen want motobotten wandelen voor geen meter gemakkelijk) een paar uur ?

Met zo'n motobroek ga je ook al geen gewone broek onder aan hebben dus dan neem je nog een broek en gewone schoenen ook mee ?

En dan de vest over de arm , met een helm ook nog ?

We spreken nu niet over een meeting rijden , stoppen aan een terrasje en weer weg , nee echt ergens naar toe rijden en daar een paar uur rondlopen.

Link naar reactie

Ik los het soms op door mijn kledij in een bagagekluis van een treinstation te steken > dan verder rondwandelen, later motorkledij terug oppikken en trg naar huis.

 

Mvg, Luciano

Maar dan heb je al andere kledij ook mee ? En dan moet je ook al geluk hebben dat er een station is waar je wil gaan wandelen of je mag al een bus nemen ook :)

 

Foto zal wel van een mislukte wheelie zijn vermoed ik ? omdat zijn armen der gelijk nog "goed" uit zien

Link naar reactie

Die schoenen zijn bij een echte motor ook wel belangrijker denk ik. Daar heb je meer kans om het gewicht van de motor op je enkels te krijgen.

En er zijn er vele die gewoon all-stars aandoen, maar dat is ook maar een lapje stof op de enkels, biedt niet meer bescherming dan wollen sokken. :-p

Bij mijn ongeval was mijn leggshield zodanig geplooid, hadden mijn voeten ertussen gezeten dan was ik ze kwijt. En dan...moest ik misschien een automatique kopen. Mag er niet aan denken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...