Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kledij op Vespa


Aanbevolen berichten

Uurtje geleden tegen gehouden door 2 vriendelijke politie agenten. Antwerpen (singel)

Had net als mijn bijrijder niet de juiste beschermkledij aan. (Geen hoge schoenen en handschoenen)

Ik zei hen "dat ik dacht dat scooter(vespa) rijders niet zo in het oog worden gehouden" verkeerd gedacht,ook werd er me medegedeelt en dat ik zou gespaard worden van een boete van 110 euro als ik me in de toekomst aan de wetgeving zou houden...

Heb mijn lesje geleerd,toch voor veiligere kledij gaan in de toekomst...

darragh

Link naar reactie

Als jullie beiden nu (zomer)handschoenen hadden gedragen zou je niet moeten stoppen hebben: dat is het eerste waar agenten naar kijken, en natuurlijk ook naar lange mouwen en een lange broek. als je met die 3 dingen in orde bent is alles ok. als je uiteraard een helm draagt.

Link naar reactie
...Ik zei hen "dat ik dacht dat scooter(vespa) rijders niet zo in het oog worden gehouden" ...

want met een scooter tegen de vlakte gaan doet minder pijn dan met een "echte moto" tssss

als je niet als een moto aanzien wil worden koop u dan een 50cc

Link naar reactie

Ik denk juist dat ze extra opletten bij 125cc, want daar valt nog iets te rapen bij die warme dagen.

Ik voel mij soms ne onozelaar op zo ne warme dag met alles aan. (en dan nog niet eens een echte motojas of -schoenen).

Zonder overdrijven, 7/10 heeft niet eens een jas aan. En hier en daar nog ne pipo met teensletsen.

Soms ziet ge ze u bijna uitlachen. Doe maar denk ik dan, ik zal eens komen lachen als ge het asfalt geraakt hebt.

(beetje cru gezegd natuurlijk, want dat wens ik niemand toe)

Link naar reactie

Die ijverige politiemannen in A'pen geraken hier precies niet tot op 't Kiel. Geen enkele van onze gekleurde medemensen die hier rondscooteren, is in orde met de wetgeving. En dan heb ik het niet over "details" als hoge schoenen...

Link naar reactie

Wel, ik geef toe hierop al eens te zondigen...

Zaterdag reden we vanuit de kempen vlot over en weer naar zee, in aangepaste kledij, zoals het hoort.

Zondag moesten we een dorpje verder op een babyborrel zijn... in zomertenue langs de binnenbanen met aangepaste rijstijl.

Als we dan aan een roodlicht ingehaald worden door een vespa club, dewelke ik vriendelijk begroet, worden we door de begeleider afgesnauwd en dat is nou net hetgeen voor mij echt niet hoeft...

Link naar reactie

Dat jij in zomertenue wil rijden is je eigen keuze en daar heeft niemand zich mee te moeien. (behalve de wet)

Ik ga zeker geen commentaar geven op iemand die zo rijdt, maar hou zelf liever mijn jas en lange broek aan.

De jas is er soms te veel aan (als het boven de 25°C klimt). Voor de rest geen probleem.

Ik vind eigenlijk dat ook wat raar. Ik zou liever een trui met lange mouwen aan doen, maar dat mag blijkbaar niet.

Een jas biedt anders nauwelijks meer bescherming dan die trui.

Link naar reactie

Zo'n trui met een rits , dan is dit in theorie een vest ;)

Beste hadden ze dit gedaan voor de snelwegen , gelijk in de grote steden kan je toch geen snelheid halen en steken fietsers je soms nog voorbij...en als je dan met een vest moet rijden...

110euro is het dan ook al weer vermeerderd ? Vorig jaar was het 50euro per overtreding

Link naar reactie

ik draag altijd een beschermende vest, er bestaan zomer en winteruitvoeringen, dat is trouwens ook zo met de handschoenen / broeken / schoenen. En als je wat uitkijkt kan je kledij vinden die niet opvalt als motorkledij.

En ja ik kom ze de laatste dagen ook tegen, in luchtige kledij die mij bekijken van ????? zooooooooooooottttt 'tis zomer hé.

Pfffffffttt, ze doen maar. Het gaat om mijn eigen veiligheid hé en als ze het asfalt van naderbij leren kennen zullen ze het nooit meer vergeten (spijtig genoeg)

Enne, @KevinB; de meeste ongevallen (ook met de wagen)gebeuren rond diene befaamde / beruchte kerktoren.

Mvg, Luciano

Link naar reactie
  • 3 weken later...

@ Luciano : ik ben nog maar een beginnende Vespa-er, maar heb me ook beschermende kledij aangeschaft... het is zelf zover dat als ik al zou vertrekken zonder handschoenen, ik mezelf "naakt" vind en snel mijn handschoenen aandoe.

OK het is soms heel warm (zeker bij 30° buiten) maar liever wat zweet verliezen dan mijn vel als ik een tuimeling maak...

Link naar reactie
Inderdaad, hier ook 125cc en steeds alles aan. Soms wel verkeerde schoenen, dat geef ik toe.

De schoenen daar durf ik eens tegen zondigen, omdat mijn broek steeds zo lang hangt dat het niet zichtbaar is...

Maar van zodra het iets frisser is, gaan de hogere schoenen ook weer aan hoor...

Link naar reactie

Die schoenen zijn bij een echte motor ook wel belangrijker denk ik. Daar heb je meer kans om het gewicht van de motor op je enkels te krijgen.

En er zijn er vele die gewoon all-stars aandoen, maar dat is ook maar een lapje stof op de enkels, biedt niet meer bescherming dan wollen sokken. :-p

Link naar reactie

:) 'tis toch simpel, steek je teensletsen of birckenstocks onder je zadel > rij met hoge schoenen en wissel als je aankomt. > en lelijk moeten ze toch ni zijn? ik heb van die TCX'ers. Iets duurder dan 'all stars' maar wél meer effect indien nodig. ;)

+ en ni lachen maar wel echt gebeurt; die kleding geeft ook bescherming tegen aanvallende honden, heb er een drietal weken geleden eenen aan mijn broek gehad die van een terras aan een rood licht/kruispunt kwam gevlogen.

Die hond weet nu dat nen tcx schoen heeel stevig is en ik dat kevlar bescherming geeft.

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Ben voor kledij, aangepast zomervestje moet ik nog wel halen.

Gisteren toch met basketters (hoog), lichte lange broek (afritsbaar bij de stops) en een hemd ... het was me echt te warm.

Pas m'n snelheden wel aan dan.

Lekker relax is toch de plezantste manier om met de Vespa te rijden. :)

Groeten,

Rolf (vakantiefailmodus)

Link naar reactie
Ben voor kledij, aangepast zomervestje moet ik nog wel halen.

Gisteren toch met basketters (hoog), lichte lange broek (afritsbaar bij de stops) en een hemd ... het was me echt te warm.

Pas m'n snelheden wel aan dan.

Lekker relax is toch de plezantste manier om met de Vespa te rijden. :)

Groeten,

Rolf (vakantiefailmodus)

ik heb deze zomer zo ook al rond gereden ... wel met handschoenen en nog teva's onder het zadel

Link naar reactie

Rolf: Ik zou dat ook graag doen, maar nu ben ik gewoon van alles aan te doen en weet ik nie beter.

Als ik éénmaal een ritje gedaan heb in short en korte mouwen bijvoorbeeld dan zou ik het daarna nog doen.

Maar voor mij doet ieder zijn zin hoor en ik ben eigenlijk niet perfect in orde, want een jeansbroek biedt ook niet zoveel bescherming.

En ivm uw snelheid aanpassen, dat helpt meestal niet tegen de idioten die soms op de weg rijden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...