Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie VBB


Pieter1

Aanbevolen berichten

Voor alle duidelijkheid, dit is een ander kader dan mijn curry vespa, Het beetje roest en de kleine blutsen (pas ontdekt tijdens het schuren) zijn weg. De wesp wordt eerstdaags gespoten in golf GTI mosgroen, of hoe moet je dat omschrijven. Eigenlijk idem als die van FP, vond de kleur heel geslaagd en FP was ermee akkoord. Wel wordt het geen copiecat, maar ook een pareltje...Gtz aan iedereen en ik hoop er zo snel mogelijk mee te rijden, al is er nog wat werk.

Link naar reactie

Ziet er al goed uit, ik ben ook bezig met een VBB. Op de pic van de linker bil zie ik sporen van de baguette, op mijne VBB is er ook zo'n spoor, maar wat ik raar vind is dat in de originele parts catalogus er twee vijzen voorzien zijn en er geen gaten zijn in mijn bil en op de jouwe ook niet?

grts

joachim

Link naar reactie

He, qua foto's zal ik niet zoveel boeiend kunnen posten. Ik had nog een LML 150 cc motor liggen met enkel 1000km op de teller, dus die komt eronder. Wel heb ik in het jongste jaar wat leuke gadgets kunnen vinden. Allemaal origineel maar niet noodzakelijk voor een VBB. Een ACMA nummerplaathouder, valbaren, MOD spiegels en sierstukken voor op de billen. Ook een origineel zweefzadel. Ik heb ook een origineel zweefzadel voor achteraan maar dat verkoop ik. Ik ga een rekje plaatsen met poef. Hiernaar ben ik nog op zoek. Ik heb ook nog twee nieuwe zweefzadels die ik ook verkoop.

Succes met je restauratie, Pieter

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Chroom zal lekker afsteken. Als 't nog donkerder zou zijn, vallen details, zoals louvres, weg. Persoonlijk zou ik ook even grijze of chrome velgen proberen; velgen in de kleur van het frame verstoord het evenwicht van de kleuren (vind ik), vooral omdat het zo'n donkere kleur is. Maar daar kom je vanzelf achter.

Link naar reactie

Ik heb twee zwarte Vigano wieldeksels gekocht met chroom. Die komen normaal op het voorwiel en het reservewiel. Ik heb ook gedacht aan chrome velgen, maar dacht dat het té zou zijn. De beenschildrand, valbaren en strips zijn al in het chrome. Bovendien heb ik twee originele sierstukken voor op billen, ook in chrome en de spiegels. Trop is teveel zeggen ze...zal wel zien als het erop hangt. Fotookes komen er zeker

Link naar reactie

px48.jpg

Vespa Club de Belgique 1e rallye international 1953 Bruxelles

f8yy.jpg

Vespa Club van België 3e rallye international 1955 Brugge

fyaz.jpg

Vespa Club Oostende 1959

Deze komen er ook zeker op, al weet ik dat mijn wesp van een paar jaar later is...

Link naar reactie

Idd FP, met jouw code konden we geen weg uit. We kwamen uit bij een soort bruin van Honda, dan maar iets uit de catalogus van de carrosier gekozen en het is deze kleur geworden. Prima, dan rijden er geen gelijke kleuren rond. Laat ons zeggen dat ik bij jou het idee heb gehaald :-))

Op deze foto zie je toch wat koper ertussen.

udv9.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...