Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Afdalen met GTS


Robing

Aanbevolen berichten

Hit koppeling : ferm stuk ijzer, geheel instelbaar zowel koppelmoment als aangrijpingspunt.

Nadeel : 300€ +-

Mening : te duur aangezien een koppeling compleet met achterste variohelften +-150€ kost en deze toch bij 30.000 a 40.000km moet vervangen worden omdat er teveel spel zit op de spiebanen van de achterste variohelften.

Koop je de hit koppeling + de achterste variohelften (zonder originele koppeling)om de vario te kunnen reviseren ben je ong. 450€ kwijt.

Link naar reactie

Ge kunt zeker uw variohelften behouden maar ge krijgt in wezen de koppeling er gratis bij bedoel ik...

En wat ik ook bedoelde is dat zo'n HIT koppeling dikke fun zal zijn voor degene die weten hoe ze zoiets moeten afstellen maar in 99,99% van de gevallen de mensen blij zijn met een standaard koppeling eventueel met trekveerkes en dat kost nieuw incl. die variohelften maar 150€.

Uiteindelijk steekt ge 1500 tot 2000€ in een scooter die dan de 0-100 2 seconden sneller doet, kijk naar de mijne, tegen een originele 125ie haal ik een scooterlengte van 0-80 en da grapke heeft me een deel werkuren gekost en ongeveer 800€.

Ik neig meer en meer om tegen de mensen te zeggen dat ze er vanaf moeten blijven, origineel is het beste, miss een uitlaat voor de sound en looks en niks anders, de beste upgrade prijs/kwaliteit/enige winst in accel. en snelheid : windscherm.

Link naar reactie

@les ge hebt gelijk ivm veel geld voor iets sneller te rijden,maar soit...ik bracht die HIT koppeling even naar boven omdat ik vermoed dat ge hier misschien een iets beter controle zou behouden bij eventuele afdalingen ,vandaar.

CHEERS

Link naar reactie

Die HIT koppeling is sowiso beter qua materiaal maar is eigenlijk bedoeld om sneller te kunnen optrekken.

Dus de bias van de instelmogelijkheden is meer richting performance.

Ik twijfel er niet aan dat je ook de tegengestelde richting kunt afregelen(koppeling dat open blijft bij lagere snelheden zodat je meer op de motor kan remmen) maar ik vrees eerder dat dat maar beperkt gaat zijn.

Link naar reactie

Ben deze zomer met mijn GTS ie 125 de Mont Ventoux (1911 meter) en Col d' Allos (2250 m) in Frankrijk op- en afgereden. Naar boven ging naar mijn aanvoelen iets te traag wegens een te kort aan vermogen. Maar naar beneden was zalig. Je moet uiteraard zorgen dat je koppeling niet in vrijloop gaat en dat lukt het best door vooral met je gashendel te werken en niet te veel met je remmen. Springt hij toch in vrij, dan eventjes gas bijgeven en je kan weer rustig op de motor remmen. Kwestie van wat oefenen en vooral niet langdurig je remmen heet stoken...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...