Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Afdalen met GTS


Robing

Aanbevolen berichten

Inderdaad bij remmen ontkoppeld de Vespa volledig. Lichtjes gas bijgeven om op de motor te remmen.

Of dit bij cols boven de 10% voldoende is kan ik u niet vertellen, in heuvelachtig terrein helpt het alleszins.

Edit: blijkbaar heb ik niet genoeg rijervaring met 25000 km op mijn Gts. '-)

Link naar reactie

als ge een sportvario of DR pulley sliders monteerd blijft de vario in een 'lagere versnelling' rijden bij gas los of minder gas waardoor hij harder afremt met de originele vario of gewichtjes + de extra acceleratie is ook meegenomen om bergop te rijden.

Link naar reactie

Hoi Les, er word hier zoveel geschreven, dat ik toch eens eerst demonstraties wil zien. Of al wat geschreven is wel klopt met de werkelijkheid. En mijn vraag was of anderen ook de ervaring hebben dat de motor niet af remt bij afdalingen. Enkelen hebben mijn vraag goed gelezen, en daar fijn op geantwoord. Mvg

Link naar reactie

Bon,zo te lezen kunt ge het wel vergeten om af te remmen op de motor tijdens zware afdalingen...dus valt ge terug op uw remmen,en dan blijf ik bij mijn mening dat die achterrem niet voldoet,maar soit dat hebben we al eens in nen andere topic besproken.

CHEERS

Link naar reactie
Bon,zo te lezen kunt ge het wel vergeten om af te remmen op de motor tijdens zware afdalingen...dus valt ge terug op uw remmen,en dan blijf ik bij mijn mening dat die achterrem niet voldoet,maar soit dat hebben we al eens in nen andere topic besproken.

CHEERS

Brembo is de oplossing !!!

Link naar reactie
Volgende vraag : Waarom kan ik niet meedoen aan een cross kampioenschap met een Vespa?

Antwoord : het beestje is er niet voor gemaakt.

Voor de rest veel zever zenne

Waarschijnlijk omdat gij nog nooit naar een meeting bent geweest,MY2CENTS

CHEERS

Link naar reactie

Wel al een aantal meetings meegedaan. Ik vind het een nogal onnozele vraag. Ofwel koop je een handgeschakelde wesp, of terug een moto. Maar je beklag doen over een automatic ... wist je toch toen je zo een moto koos.

Trouwens wat hebben meetings te maken met het feit dat je op de moto niet kan afremmen.

Link naar reactie

Euhmm,gij zijt toch begonnen over een cross kampioenschap op nen Vespa...awel vandaar.

CHEERS

ps; Geertvespa zal daar nog wel schoon fotookes en filmpjes van hebben,voor als ge me niet gelooft hé ;))

Link naar reactie

Pieter1, probeer mijn begin tekst eens langzaam te lezen. Dan zal je merken dat ik nergens mijn beklag doe. Ik vraag enkel naar ervaringen van andere GTS gebruikers die ook al flinke afdalingen gedaan hebben. En heb daar door verschillenden, die mijn vraag begrepen hebben, verduidelijking over vernomen. Het is door die mensen, die anderen informatie geven uit eigen ervaringen, dat een forum nuttig is. Mvg.

Link naar reactie

Ik heb een Gts 250, ben gisteren de Mont Ventoux op en af gereden, op ging vanzelf (heb ongeveer 15kg bagage bij) en bergaf ook. Op de 10% stukken voelde ik hem toch inhouden, niet zoals bij een hand geschakelde bak, soms viel die weerstand wel weg, en toen ik dan op een rechter stuk weer gas gaf en terug loste, voelde ik weer weerstand, dus ik denk dat hij toch wat afremt. Ik moet wel toegeven, ik ben nogal een rustige rijder, soms wat te rustig...

Link naar reactie

Wutsie75, tja tis dus remmen geblazen bij afdalen. Als men aan zo een berg trip begint, kan men best vooraf meten of je remschijven nog voldoende dik zijn, en nog voldoende voering op de remblokjes zit. En de remvloeistof goed is ververst. Ervaring heeft mij geleerd, dat vocht (water door condens, dat over gaat in damp bij 100°C)zich onderaan in de remklauw achter blijft. https://www.facebook.com/groups/658344700849694/ Sorry dwaal af, is eigenlijk voor remmen topic. Mvg.

Link naar reactie

heb nu toch al een aantal keer door de bergen gereden me de gts125 , paar keer met 2 + bagage en ik heb nog geen problemen ondervonden me de remmen (werden misschien wel wat warmer maar werden niet rood of begonnen niet te stinken of zo), ik reed nu ook wel ni gelijk de meeste motards naar beneden maar ook ni gelijk een slak , af en toe kwam de schoen van de passagier wel eens tegen de grond...alle chance had die geen sletsen aan :), maar kort samengevat: voor mij was het te doen zolang da ge wa voorzichtig blijft, en mijn remblokken zijn na 32000 km nog altijd de eerste...vanachter moeten ze nu wel vervangen worden..

Link naar reactie

als je een beetje gas blijft geven ipv alles dicht blijf je gekoppeld en rem je langer/beter op de motor bij een vario. Meer kan je niet doen. Remmen kan je verbeteren door een betere pomp te steken, maar die zijn volgens mij goed genoeg. Ik zie meer heil in een andere schijf die beter koelt dan de standaard geperforeerde.

Link naar reactie

Dag @Robing, heb dit weekend in de vlaamse ardennen een aantal nijdige hellingen op- en afgereden. Moet zeggen (en ik had deze topic in m'n achterhoofd) dat als je je gashendel niet volledig dicht draait hij toch op zijn motor blijft remmen, ga je echter 1x in vrijloop > dan is het 'om zeep' en is het remmen geblazen want dan lukte het niet meer om op de motor te remmen. Dat gas geven, heb ik ook gedaan maar gaf geen resultaat hoor, Dus heb je eigenlijk maar enkel in het begin v d afdaling de kans om juist te doseren en op je motor te remmen, is dat niet voldoende kan je nog zachtjes bij remmen. Het lukte mij in het begin niet zo best, maar na een paar maal ging het al beter. Dit is mijn ervaring hé. En ja, ik weet ook dat de afdalingen niet zo lang zijn als in de alpen of waar dan ook, maar venijnig kunnen ze wel zijn.

Mvg, Luciano

Link naar reactie

...de afdalingen in de Vlaamse ardennen zijn al meer dan genoeg voor een 300...meer moet dat echt niet zijn want het moet ook nog een beetje plezant blijven. Een 300 is echt niet gemaakt voor lange en zware afdalingen en zeker niet in combinatie met opeenvolgende haarspeldbochten... want daar is hij niet voor gebouwd...

Link naar reactie
...de afdalingen in de Vlaamse ardennen zijn al meer dan genoeg voor een 300...meer moet dat echt niet zijn want het moet ook nog een beetje plezant blijven. Een 300 is echt niet gemaakt voor lange en zware afdalingen en zeker niet in combinatie met opeenvolgende haarspeldbochten... want daar is hij niet voor gebouwd...

Gij hebt soms toch wel rare redeneringen hoor.

Link naar reactie

Vespadiverso: wat is er raar aan mijn redeneringen ? Je gaat toch ook met een houtzaag geen ijzer zagen. je gaat toch ook met een minifiets geen trektocht van 100 km maken. je gaat toch met een trike geen motorcross rijden. je gaat toch met een snorfiets niet naar de Ardennen rijden. enz. enz.

Je moet een Vespa 300 niet beschouwen als een all-round motor want dat is hij niet. zoveel lof verdient een 300 nu ook weer niet want door mijn bewogen motorverleden blijf ik het een gespierde bromfiets vinden(met een hoog fungehalte).

Link naar reactie

Wat het loskoppelen betreft: dit gebeurt pas onder een bepaalde snelheid en heeft niets met al dan niet remmen te maken. Eens het toerental van het achterwiel te laag wordt laat de koppeling los. Als je dus voldoende snelheid (boven de 20 km/h) aanhoudt blijft de motor mee afremmen. Terugschakelen doet een automatische variator hoe dan ook niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...