Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Klokje stuk


Yannic

Aanbevolen berichten

GTS 125 I.E.

Deze week gemerkt dat het digitale klokje op mijn display is uitgevallen... eerst dacht ik dat het kapot was, doch na een paar tikken sloeg het weer aan. Alleen was hij de instellingen vergeten. Alles opnieuw ingesteld...maar een dag later was hij opnieuw uitgevallen.

Volgens mijn dealer zit daar een batterij in en deze leeg...no big deal dus. Ja wadde! Blijkbaar is het meer dan een uur werk om het klokje van een nieuwe batterij te voorzien.

Iemand ervaring mee? Klopt dit? Of probeert men hier geld uit mijn zak te kloppen en kan ik dit zelf...?

Link naar reactie

Hoe ik gehoord heb moet er inderdaad flink aan gesleuteld worden.

De kappen van het stuur moeten er af en dan pas kan je aan de kilometerteller om het klokje te herstellen.

Natuurlijk moet alles ook weer gemonteerd worden.

Als je wat tijd en geduld hebt is dit (makkelijk) zelf te doen. Genoeg filmpjes op YouTube die je uitleggen hoe dit moet.

En als je dan toch bezig bent, misschien de lampjes van de koplamp ( preventief) mee vervangen. Hier moet je hetzelfde voor doen dacht ik.

Zo vermijdt je dat volgende week je lampje springt en je opnieuw kan beginnen.

hier alvast een filmpje.
Link naar reactie

Wutsie75, ik geloof het best hoor. Ik heb het filmpje eens bekeken hierboven en het lijkt inderdaad een ganse klus om een dom batterijtje te vervangen. Neen, ik bedoelde gewoon, als Filip zegt een klein uurtje... mag iemand het voor mij komen doen hoor...want ikzelf durf er eerlijk gezegd niet aan beginnen.

Link naar reactie

@Yannic: zonder BTW :-)

Is niet zo erg moeilijk om het zelf te doen, enkel het losmaken van de kap op het stuur is vrij lastig. Ik had de eerste keer schrik dat ik stukken zou afbreken.

Ik begrijp nu wel waarom sommige herstellingen aan scooters vrij duur kunnen zijn. Ik heb mijn dealer eens een gaskabel zien vervangen. De helft van de scooter moest gedemonteerd worden. Zij kunnen dat weliswaar zonder montagehandleiding, maar toch. De man was er wel eventjes zoet mee :-)

Link naar reactie

Of een simpeler oplossing. In sommige (motor)winkels verkopen ze kleine digitale klokjes en je kleeft er zo een op je teller.

Is het batterijtje leeg, dan kan je dit gemakkelijk zelf vervangen.

Ps: weet er iemand welk type batterij(tjes) hierin zitten?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 6 jaren later...
Op 2/7/2013 om 09:24, KevinB zei:

Of een simpeler oplossing. In sommige (motor)winkels verkopen ze kleine digitale klokjes en je kleeft er zo een op je teller.

Is het batterijtje leeg, dan kan je dit gemakkelijk zelf vervangen.

Ps: weet er iemand welk type batterij(tjes) hierin zitten?

GP 386

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Gisteren even een 40km gereden, klokje nog steeds dood. Vandaag ga ik even naar de winkel, rijd een omweggetje en wat valt me plots op, de klok doet het...

Ik heb er geen verklaring voor, daar ik gisteren de contactpuntjes nog heb schoongemaakt en beetje hoger gezet, met de vinger de batterij meerdere keren verdraaid heb maar deed het niet...

Wel had ik net na het instellen dat het klokje minder duidelijk is (minder scherp) maar ga het eens tijd geven.

Moraal van het verhaal, wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

Voor diegene die zich afvragen of het 'veel' werk is. Ja de eerste keer is even zoeken (schat een 1,5uur), elke schroef is anders en had geen magnetische schroevendraaier dus alles met tape (schroef aan de schroevendraaier), zou ik het nu nog eens moeten doen schat ik alles bij elkaar een 40min (dus van 0 naar helemaal terug in elkaar), ga ervan uit dat een ervaren monteur met ook nog beter gereedschap het in minder als 30min kan. Dus die horror uren kan niet kloppen.

Groetjes Dave

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...