Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sleutelen Lambretta Gp 200


SergioVeloce

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een zeer goed adres waar ik mijn lambretta GP200 met S.I.L. motor kan afleveren voor een goed eindresultaat.

Er is een jetex carburator geplaatst, een grotere benzinetank van 13liter met aangepaste luchtfilter door de alom bekende John, maar die verhuisd terug richting geboorteland, en is een verdere ideale afwerking uitgesloten.

De lammy was goed voor een 200 tal kilometer, maar uiteindelijk zat er benzine in de luchtfilter, en houdt hij in bij gas geven, en gaat hij nog amper vooruit.

Waarschijnlijk staat hij veel te rijk, maar starten doet ie wel, en zelfs beter dan met de vorige carburator. Ik hoor wel eens vallen dat een dellorto carburator een betere keuze zou zijn?

Ik had graag reacties wie of waar ik terecht kan met mijn probleem, want ik mis het rijden enorm met dit leuk speelgoed, alvast bedankt...

greetz Serge

Link naar reactie

Met die jetex-en kan je geluk of geen geluk hebben...sommige lammy's rijden daar top mee,andere niet.

Waarschijnlijk zal je de sproeiers moeten aanpassen,ik gok op kleiner gaan.

Mijn eerste lambretta reed/rijdt nog steeds goed met die jetex,die waar ik nu mee rijdt had een delorto carb nodig.

Ik zou zeggen als je twijfelt aan de carbu,steek een 28mm delorto met een dikke luchtfilter.

De sproeiercombinatie heb ik zo niet bij de hand maar kan ik wel terugvinden als je die wil..hangt ook wat af van de uitlaat die erop staat.

Link naar reactie

gewoon mee naar mike gaan, die heeft destijds mijn GP225 gebouwd en die ging als een speer!!

ik heb ook alle vertrouwen in John trouwens, maar een Jetex is inderdaad een beetje een lot uit de loterij als je ze voor een andere motor gebruikt dan standaard.

mijn Series 2 heeft een GP150 motor, standaard opstelling, en die rijdt perfect met een Jetex...

Link naar reactie

Serge, ik had gevraagd aan John je te helpen om de scooter in orde te zetten omdat ik geen tijd had omwille van verbouwingen en de nieuwe dochter.

John zei me dat de hoofdsproeier waarschijnlijk te groot is maar wou geen risico nemen en liever eerst zo proberen dan je op pad te sturen met een kleinere sproeier zodat je een vastloper riskeerde.

Als er benzine in de luchtfilter zit zal dat waarschijnlijk ook zo zijn, dus als 't voor jou past gaan we eens een kleinere sproeier proberen en zien wat dat geeft.

Kwinten zei me dat je in panne gevallen was. Wat is er precies gebeurt, hoe reed de scooter op dat ogenblik en wat is de situatie nu?

Link naar reactie

Ik zou het enorm appreciĂŞren Tom om een beetje hulp te krijgen

waarschijnlijk zal de sproeier wel de oorzaak zijn, veel kan ik er niet over vertellen,dan alleen dat de motor verschrikkelijk zoop toen onderweg naar Antwerpen,en bij voluit gas geven de motor fel inhield en uiteindelijk uitviel,herstarten was geen probleem telkens.

Ik heb er toch enkele dagen kunnen mee rijden alvorens de problemen begonnen bijna bij aankomst in Antwerpen.

De Lammy heeft toen van 26 mei niet meer gedraaid,ik wou verder geen risico's meer nemen,ook uit gebrek aan motorkennis.

John wist me nog te vertellen dat hij er niet echt achter stond de combinatie van grotere tank met aangepaste luchtfilter en jetex...

Ik weet het verder ook niet meer, maar goed, mocht je wat tijd vinden, dan denk ik wel dat er misschien een stap vooruit in de goeie richting kan gedacht worden met een andere sproeier, John heeft er mij enkele meegegeven in een doosje...

laat maar iets weten Tom, alvast bedankt voor de reacties iedereen...

groeten Serge.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Sergio, ik ga proberen met andere sproeiers, als dat niet perfect werkt ruil ik een 28mm van mezelf met die carbu die John erop gezet heeft...

Ik vrees echter wel dat i kde eerste week absoluut geen tijd ga hebben, na volgende week ben ik in verlof, en dan moet ik wel iets kunnen regelen...

Link naar reactie

Volgens mij is een 25mm al voldoende op een standaard 200cc blok.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...