Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Antwerpen - Tunesië By Gts125


sigmund

Aanbevolen berichten

In januari wist een goede vriendin van mij te vertellen dat ze voor jetair ging werken , maar ze wist nog niet waar. Ik zei "das goe , als uw locatie binnen een straal van 3000km is kom ik af" In maart kreeg ze dan bericht en werd het dus Tunesie.

Twee weken voor ik vertrok op 1 juni , ben ik dan begonnen aan het onderhoud van de gts, deze keer op tijd want 2 jaar geleden was ik ook op road trip vertrokken naar Barcelona en was ik pas de avond voor vertrek begonnen aan het vervangen van mijn transmissieriem, ik had toen het voorste wiel waar de variatorrollen inzitten niet goed vastgezet, en na 200 meter kwam dit uiteraard los met veel lawaai en stoppen van vespa tot gevolg, toen heb ik om 22u savonds alles nog moeten losmaken en opnieuw beginnen. Enfin , ik wou dit vermijden en begon dit jaar dus op tijd, alles in orde dus...tot wederom de avond voor vertrek ik dacht aan de GPS, zoals ge kunt zien in de foto is da rap rap gebeurd me nen cheap sigarenaansteker aangekoppeld op het circuit van het alarm..gevolg was wel da ik mijn gps niet kon zien en dus alleen maar met oortjes kon werken. Ook was de gps sinds 2006 niet meer geupdate en werkte die niet deftig... daarom als ik 1 raad kan geven: zie dat uw gps in orde is of da ge ten minste een paar goeie mappen hebt , bespaart u een hoop stress en zenuwen.

jpy1.jpg

Maar er was de avond voor vertrek nog een probleem , nl met het stuur, dit schudt nogal hevig wanneer ik het loslaat (heb er filmke van gemaakt:

) Ik dus naar smout , een half uur voor sluitingstijd om wiel te laten uitbalanceren , dit hielp dus niet en ben toen ook maar doorgereden omdat ik nog vanalles moest doen en geen tijd meer had. Heb uiteindelijk ni echt problemen hiermee ondervonden , alleen wat trillen bij het remmen in de haarspeldbochten. Als er iemand weet wat ik hieraan kan doen...

Enfin , al bij al geraak ik klaar om te vertrekken , ik moest op 4 juni om 15u in genua zijn om de ferry te pakken. Ik dus door frankrijk , via de kleine wegen , alles ging vlotjes , tot ik besloot om wat autostrade te doen en demont blanc tunnel te pakken, na tegen mijn goesting 25 euro te hebben betaald en een telefoontje van de vrouw aan de kassa om te vragen of ik met mijn vespa wel in de tunnel mocht reed ik de tunnel binnen , MAAR plots na 5 meter in de tunnel haperde de GTS een tweetal seconden , dit terwijl er nooit problemen zijn geweest , maar bon ik maakte mij der ni druk om , tot in het midden van de tunnel weer een hapering , da was alles behalve plezant en was vrij stresserend, maar bon , die hapering is nog 1 keer gebeurd in Duitsland op de terugweg ..misschien wa wuil in de naft ik weet het niet..

woyl.jpg

Dan in genua , de ferry pakken , moest iemand dit ooit overwegen , probeer zen te blijven, zowel bij het inchecken als bij de douane in Tunesie...en reserveer een slaapkabine , want op het dek slapen is echt af te raden...ik vond de slaapkabine ook niet alles want ik zat er met 3 andere tunesiers en was ook niet alles , maar toch een pak beter. En al goed , wist 1 van die tunesiers mij een half uur voor aankomst te melden dat ik papieren moest invullen voor de douane , alle chance da hij mij deze info had gegeven wat mij enkele uren zever bij de douane heeft bespaard...

In Tunesie is het nog wel ok rijden , ge wordt snel gewoon aan de schapen op de pechstrook van de transafrican highway en de mensen die deze gewoon oversteken alsof het een klein baan was, heb zelfs een pk50 zien rijden op de pechstrook in tegengestelde richting.

In tunesie waren vrienden op verlof , een vriendin , die op de onderstaande foto staat is dan samen met mij een stuk terug gereden door sicilie , naar de stad lamezia om daar het vliegtuig te pakken, goed voor zo'n 470km wat lang genoeg is om met 2 op een 125cc te doen..

pukz.jpg
4x2p.jpg
zynq.jpg

In Sicilie hebben we dan ook alleen maar kleine wegen gevolgd langs de kust , echt een aan te raden route! éénmaal onder Rome merkte ik wel da ik ni veel tijd had om nog thuis te geraken, dus vanaf daar voornamelijk autostrade genomen , het was toevallig ook harley meting , dus heb honderden kilometers tussen de harleys gereden...wat de autostrade betreft is het daar dus in principe verboden van met een 125cc te rijden en op het merendeel zelfs onder de 249cc,
ik weet niet hoe de carabineri hier tegenover staat maar ik weet da ze mij niet hebben tegengehouden. En heb uiteindelijk toch nog een 800 km op de autostrade gereden in Italie..

hj32.jpg

kq5y.jpg

7rt.jpg

Dus voila , ik ben heel content van dit gedaan te gebben :)




 
Link naar reactie

Leuk reis verhaal...Mooi dat de GTS zich goed heeft gedragen...

(maar snap niet dat een Meisje,en nog een blonde ook in Tunesië wil of gaat werken)...

Wat een land!,

Groeten,AJ

Link naar reactie

Ik zou het niet durven met zo een last minute voorbereiding, petje af...

Die GTSen moeten toch degelijk gerief zijn he ;-)

Bij de onzen gaat hij idd net onder de 120 ook schokken en dat is dan zeker wel de toerenbegrenzer in dit geval.

Mooi reisverhaal trouwens

Grtzzz

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Een half jaar na datum heb ik het ook gelezen <_< .  Avontuurlijk & vrij, zo hoort het..!!.  Wat het uitvallen betreft, als het dit is wat ik denk is het meer een 'ziekte' van de GTS 300, o.a. de mijne.  Zo heel af en toe, en tegen hogere snelheden valt hij een seconde uit (precies er geremd wordt) om dan te hernemen zoals voorheen.  Er is een Facebookpagina over, hier op het forum is het gekend, Piaggio werd al meerdere keren aangeschreven door de dealers, doch de reden van deze uitval is nog niet gekend.  Mocht het je interesseren, stuur maar een pb, dan zend ik je de link van fb...  Grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...