Ga naar inhoud
Vespaforum.be

To Do's En To See's In Toscane


co-tje

Aanbevolen berichten

Wel even op voorhand kijken of ze de boel daar weer niet aan het "opknappen" zijn. Toen ik in Pontedera was (vorig jaar aug) was de grote zaal van het museum dicht. Stond niet op hun site, dus ik die hele rit van mijn verblijfplaats (200 km noordelijker) naar Pontedera voor den hond zijn...

Voor de rest ga je in Italië niet zo heel veel Vespa's zien. De Italianen rijden zelf vooral met Asian Plastics, af en toe zie je nog wel eens een 50 Cc Vespa. Toen ik in maart 2012 in Sorrento was, zag ik totaal afgeleefde GL 150 uit 1963. Dat was het zowat. Af en toe nog een PX-ke uit de 80's ook.

Maar denk vooral aan het volgende: lekker eten, meestal goed weer en dolce far niente. Het is er goed toeven. Geniet ervan.

Link naar reactie

Als je veel Vespa's wil zien kun je beter in België blijven . maar als jullie in Toscanië met de Vespa gaan rondrijden krijgen de Italianen misschien heimwee naar de vervlogen jaren. en kopen ze terug een Vespa. <:))

Link naar reactie

Ga gewoon op stap naar de kleine dorpjes, je gaat er plaatsen tegenkomen dat je jezelf terug in de tijd waant. Ga daar een latte of lungo drinken tussen de plaatselijke mannen die de politiek, het leven etc aan het bepraten zijn, man DAT is la bella Italia. Stop aan kerken en kappellen en ga daar eens binnen, echte parels zitten er tussen die je nergens in een reisgids beschreven vindt. Stop bij de wijnboer in Poppiano, fantastische wijn vindt ik, is niet meer in B te verkrijgen wat zeer spijtig is ;))

Ga nooit eten in toeristische plaatsen maar ergens in 'afgelegen' en buiten de platgetreden paden, je betaald er een pak minder en de kwaliteit is er beter.

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Inderdaad Luciano, de mooiste plekjes vind je buiten de toeristenmassa en daar kun je ook de mooiste foto's maken. Eten doe je ook beter bij de plaatselijke bevolking waar er heel weinig of geen toeristen komen: dan proef je pas het echte Italië (een prachtig land )...Een land vol kunst, cultuur en natuur...la dolce vita...

Link naar reactie

Een heerlijk land. Wij komen er al 22 jaar en krijgen er geen genoeg van. Wij voelen er ons thuis. De oude stadjes met kleine smalle straatjes , de gezellige markten , zalig ijs, heerlijke cappucino , verse vis, de mooie taal, prachtig weer, mooie meren, geweldige passen om te toeren, fantastisch mooie natuurgebieden. Houden zeker niet van de overvolle toeristisch volgeboekt campings waar veel nederlanders naar toe gaan!! Zoek een kleine camping die gezellig en gemoedelijk is. Potdikkie, krijg direct zin om de spullen in te pakken. Pas op, als je eenmaal het italië virus te pakken hebt kom je er nooit meer van af!!!!!!

Veel plezier,

Karin en Andre

Link naar reactie

hmmmmmmm; toscane; 'k ben al aan 't dromen, ...

een paar jaar geleden in een onooglijk dorpje even met de kids staan kijken naar een wespje aan een plaatselijk tankstation(netje; ttz 2 pompen)

met gebarentaal binnengeroepen in een "garage" vol rommel en helemaal achter alles achter een vespa van '56 tevoorschijn getoverd en aangekicked.

die mannen apetrots dat ze het konden tonen aan een paar buitenlanders die geinteresseerd zijn.

schitterend gewoon

toscane here we come (again)

Link naar reactie

Karin schreef ook dat "stukkie",ik kijk naar hele andere dingen...

Groet,AJ

Link naar reactie
  • 1 maand later...

winkels/monteurs... zijn geen toeristische attracties he. daar ga je naartoe om onderdelen te kopen of een herstelling te laten doen. Als je er binnen loopt om gewoon een praatje te slaan hou je die mensen van hun werk

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

La Bella Italia... hmmmmm

Dolce far niente, natuurlijk...

Niet vergeten nen goeie kreem te gaan eten,

de beste is te vinden in San Gimignano op den hoek van het dorpsplein (vind ik)

 

Veel te zien in italië,

rimmini, Firenze, sienna, lucca, Volterra, san gimignano

mooie oude dorpjes

Maar oppassen voor je spulletjes (zeker in de grotere steden)

 

en zeker niet vergeten te genieten van de natuur, zon en vrouwelijk schoon (of mannelijk als je hiervan houd)

 

'-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...