Ga naar inhoud
Vespaforum.be

waarde bij totall loss , wrak zelf terug kopen of niet


dewiene

Aanbevolen berichten

hi , as donderdag krijg ik te hoeren wat "de opkopers" bieden voor mijn wrak (vespa gts 300ie , anderhalf jaar oud 11.000km) zoals het nu (economisch) totall loss verklaard is , efkes voorzichtig polsen bij de dealer waar die nu staat leert me dat die opkopers maar een paar honderd euro geven.

als dit indezrdaad zo is , kan ik dan niet beter hier wat gasten een plezier doen en alles wat er nog goed op zit aan acceptabele prijzen verkopen ( = dat we ons alletwee voelen alsof we een goeie zaak doen)

zit er zeker nog goed op :

-2 wielen , misschien de voorvering ,achteraan de linkerbil geschonden , voorvork dubbel geplooid , zadel ok , stuur ok , spiegels , windscherm , motor , lichten ,

heb wel een paar fotootjes maar weet niet hoe ze te plaatsen en heb eigenlijk niet veel tijd om een flickr account aan te maken hiervoor.

Enige sugesties tot welke restwaarde ik deze zelf zou kopen ,

er zijn ook nog twee Polen op het werk die me de oren v d kop zagen om hen ook een kans te geven en deze terug thuis in Polen te laten "oplappen "

Als ik van dit voorstel afzie krijg ik gewoon de begrote waarde , indien ik mijnwrak wil houden gaat dit hoogste bod van de begrote waarde af .

en last but not least : IK RIJ WEER EN GENIET ERVAN MET VOLLE TEUGENNNNNNNNNNNNNN

Link naar reactie

Dat voorstel van die Polen zou ik laten voor wat het is, toch als de vespa terug naar België komt.

Dan hebben we weer een term bij, ne goulash ipv ne curry ( bij de oldies)

Moeilijk te zeggen denk ik voor iemand die niet in die zaken thuis is.

Kijk eens op Kapaza, daar staan soms tweedehands onderdelen bij ( afkomstig van schadegevallen)

Meestal staan er prijzen bij. Hou dan een marge voor je zelf die groot genoeg is dat je er je broek niet aan scheurt.

Link naar reactie

Tja dewiene, paar honderd €, voor al wat je opnoemd dat nog goed is, met 11000Km op de teller moet de motor zelfs nog goed zijn.

Ik denk dat je voor zo motor onbeschadigt al gauw 750 a 1000€ zal betalen 2de hands. Plus dan allemaal de andere goede stukken, in 2de hand verkoop kunnen toch nog heel wat opbrengen. De kunst is van eigen het aan de man brengen, en wanneer. geduld kan geld opbrengen zou ik denken. je kan alles kosteloos plaatsen op allerlei 2de hands sites. Ben alvast als je hem zelf zou kopen, kandidaat om hem volledig te demonteren samen met jou. Mvg

Zou graag es wat fotokes zien van je beschadigde Vespa. Enheu fijn dat je weer bold en succes er mee zonder ongevallen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...