Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hallo!


Colman83

Aanbevolen berichten

Ik ben Steven, nu nog 29 jaar en sinds zondag eigenaar van een nieuwe Vespa PX 125 grigio dolomiti.

We (mijn broer en ikzelf) hebben elk een nieuwe PX besteld.

Hij heeft een zwarte.

Ikzelf woon in Kalken tussen Gent en Lokeren.

Mijn broer is van Melle.

Hij zal zich wss binnenkort ook wel eens voorstellen hier op het forum.

Ik heb de vespa nog maar pas maar heb toch een 2 vraagjes...

Kabel kilometerteller :

Ik heb hem nu 2 dagen en heb 135km gereden.

Deze namiddag werkte m'n kilometerteller plots niet meer.

Even gekeken wat er aan de hand is zie dat hij los zat beneden aan het wiel.

Even de inbusschroef los gemaakt en daarna alles terug gemonteerd maar hij kwam na 100 meter al terug los.

Blijkbaar is er een alu ringetje onderaan op de kabel geperst dat er bij mij af is...

Nieuwe kabel bestellen?

Spiegels :

Ik heb de 2 voelsprieten (spiegels) er af gehaald omdat ik ze echt niet mooi vindt.

Zonder de spiegels is hij echt veel mooier!

Ik heb er enkel de chroom spiegels afgekregen.

De bussen die in het stuurframe zitten kon ik niet los krijgen.

Op een bepaald punt begonnen ze zo hard tegen mijn stuurstang te spannen dat ik niet meer verder durfde te draaien.

Toch verder draaien?

Andere oplossing?

Bij voorbaat dank voor de info!

Groeten uit Kalken!!!

post-13295-137691907976.jpg

post-13295-13769190798339.jpg

post-13295-13769190798982.jpg

Link naar reactie

ja, zo'n clamp on spiegeltje was ik van plan te kopen.

Maar ik ga ook een bagagedrager kopen voor vooraan.

Had het idee om daarop de clamp on spiegel op te zetten.

Of is dit niet mogelijk?

Enig advies m.b.t mijn kilometerteller - issue?

Link naar reactie

Als je vespa nieuw i ga je toch gewoon even langs bij je dealer, garantie noemen ze dat... :)

Die beenschildspiegel gaat wel passen op je voorrek maar je gaat er niet veel mee zien, tenzij je beenschild.

Als je de bevestigingsbouten van de spiegel goed vastmaakt gaat die spiegel niet trillen, alleen op relanti een beetje.

Groetjes, nero.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik kan moeilijk terug naar de dealer...

De 2 vespa's zijn aangekocht bij Maes motoren in Menen.

Dit is vrij ver van mijn woonplaats.

Ik heb de vespa daar gekocht omdat hij me een redelijke prijs wou geven voor de overname van mijn motor.

Dus nu zit ik een beetje gevangen...

Of moet een andere vespa dealer mij ook garantie geven?

Die zal me wss niet graag zien komen met 135km op de teller van een splinternieuwe vespa die met een garantieprobleem die niet bij hem is aangekocht.

Of zijn ze dat verplicht?

De dichtste dealer in mijn buurt in Rooseparck in Kalken en De Pauw in Gent.

Ben trouwens van plan voor onderhoud naar de Pauw in Gent te gaan.

Hoe kan ik dit best aanpakken ivm de kabel?

Help...

Link naar reactie

Ik zou er toch een ritje naar Menen voor over hebben. Garantie weet je wel. Wat die clamp on spiegels betreft. Veel hangt af van de kwaliteit. Google eens SIP. Ik heb er ééntje van rond de 70€ en die trilt niet en kan je inklappen, voor in de garage bv. Ik heb er ook van rond de twintig en die trillen...Met het geld dat je bespaart van je garantie kan je meteen een deftige spiegel kope

Groeten Pieter

Link naar reactie

BTW, naar ik me herinner is er een vespadealer op de baan van Overmere naar Gent aan je linkerkant(nog een eindje voor je de baan neemt om de autostrade op te rijden). Kan voor jou niet ver zijn om eens te gaan piepen. Maar dat zal die in Kalken zijn zeker.

Link naar reactie

Knifeman : als je je de moeite niet wil doen om de voorgaande posts te lezen dan is het beter om niet te reageren.

Intussen ben ik naar EF technix in Kalken geweest (Niet Rooseparck van op de grote baan)

Hij is een Vespa servicio dealer. (heeft geen nieuwe vespa's in de toonzaal staan maar kan ze bestellen / leveren en doet ook al het onderhoud)

Hij zal m'n kilometertellerkabel onder garantie herstellen ook al heb ik de vespa daar niet gekocht en heeft em nog maar 150km.

Ik heb hem dan wel beloofd dat ik daar altijd zal gaan voor onderhoud.

Heb em meteen een Sito+ en een andere luchtfilter laten bestellen ook.

Link naar reactie

Voilà en het beestje gaat blijkbaar niet hard genoeg. Tunen na 150 km, misschien toch beter een wat zwaardere wesp gekocht?

Nu kom, je zal wel ervaren dat het forum er is om je te helpen, maar dat er soms een cynische toon wordt gebruikt, stel je erboven en geniet ervan.

Veel succes met je wesp,

Pieter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...