Ga naar inhoud
Vespaforum.be

olie verbruik


erikm

Aanbevolen berichten

Kan iets inzitten, een motor die te hard zijn best moet doen om lucht te happen gaat meer lucht vanuit zijn carter proberen omhoog trekken...

dus via de olieschraapveer naar boven toe, en zelf via de klephoedjes ook al.

grtzzz

Link naar reactie

Hoe meer de luchtfilter vervuild hoe meer er aan de carter onluchting gezogen wordt, dat uit mond in het luchtfilter huis, tegen de motor lucht aanzuigbuis. Ik stel me de vraag hoe de onderhoud beurten dan geschieden, en of het luchtfilter mousse wel al es is vervangen geweest VOOR de 55000Km. Mvg.

Ik verwacht nog een vraag " mijne Vespa start niet meer, hoe komt dat" en die dan paar dagen nadien schrijft " heb er benzine in gedaan en mijne vespa draaid terug". :-)

Link naar reactie

Enkele keren ??? op 55000km zou dat 11 keer moeten zijn gebeurd, en of al paar keer vernieuwd. Als onderhoud verwaarloost word, zet je mensen die raad trachten geven op het verkeerde been. Omdat die er niet van uit gaan dat bij normaal onderhoud de lucht filter kan dicht zitten. Moet je trouwens ook gemerkt hebben in hoger benzine verbruik. Mvg

Link naar reactie

Mijn verbruik is is steeds tussen 3 en 3.5 liter, dus dat is normaal denk ik.

Maar de mousse is geregeld uitgewassen en terug met olie behandeld. Juist was het nu wel een 15000km

geleden.

Ik rij wel dagelijks in het spoor van vrachtwagens op de snelweg en heb ooit eens gelezen omdat je motor dan

geen inspanning moet doen je olieverbruik kan krijgen. Te vergelijken met veel op de testbank te rijden.

Ik weet niet of er waarheid in zit.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...