les Geplaatst: 9 juni 2013 Delen Geplaatst: 9 juni 2013 dit is het resultaat van een verstrooide bestuurder die parking zit te zoeken : Dus die mens draait ne straat in voor naar het schoolfeest te gaan(ik ook, was snel nog wat zonnecreme gaan halen)en ik draai achter hem de straat in waarop hij alles dichtgooit omdat hij een paarkeerplaats zag blijkbaar, ik stop, hij vol in zen achteruit en zet zijn auto OP(!) mijn voorwiel ! :-(( En dit is het resultaat, verder rijd hij nog goed maar nu laat ik hem ook ineens nieuwe achtervering steken en nieuwe wielen met whitewalls die ik al ene tijdje wil, als hij toch binnen moet om gerepareerd te worden... Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 juni 2013 Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Da metaal van tegenwoordig is precies ook nie meer van dezelfde kwaliteit! )) Sorry, kon het even niet laten. Goed dat je dit alles positief bekijkt, velen (waaronder mezelf) zouden dienen zijn golfken steken waar de zon nooit schijnt. Samen met de eerste warmte is het extra opletten voor verstoooide chauffar's, verleden week nog op 5m voor mij ne motard van zijn sloefen gereden, waarop de bestuurster (met enig kind op de achterbank) doodleuk dienen man begon te verwijten: "'t is omdat gij graag ne nieuwe moto wilt dat ge tegen mij zijt gereden!" Ik heb dan maar mijn bloot gat laten zien...) Groetjes, nero. Link naar reactie
les Geplaatst: 9 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2013 geen probleem neroke, gij moogt mijnen plastieken vespa uitlachen :-) het beetje metala wat er aan zit is toch weer gedeukt :-s en dat is ook de mentaliteit van de mensen tegenwoordig, u omver rijden, vol in fout zijn en dan u nog beginnen uit te schijten ! deze persoon was heel vriendelijk en heeft netjes alles toegegeven en papieren op een eerlijke manier ingevuld + zoals ik al zei was ik eigenlijk al ene excuus aan het zoeken om hem nog eens binnen te brengen voor nieuwe achterveren en nieuwe velgen en banden dus kan dat ineens meegenomen worden :-) Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 9 juni 2013 Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Al maar goed dat je het nog kan navertellen !! Nu hopen dat de reparaties snel achter de rug zijn,nu is het eindelijk is ideaal weer ..!! Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 9 juni 2013 Delen Geplaatst: 9 juni 2013 Gelukkig ben je zelf niet mee verfrommeld en aangezien je wesp toch binnen moest: een geluk bij een ongeluk. dat je maar vlug terug kunt bollen. <) Link naar reactie
les Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 idd, bij 13000km heb ik uit noodzaak de voorste veer moeten vervangen, nu bij bijna 27000km zijn de achterste veren volledig naar de zak :-( maar goed, bij de vespa's is voor alles wel een verbetering te vinden, alleen is deze oplossing nogal kostelijk :-s Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Jawadde ... niet plezant ... ! Laat de verzekering alles maar is goed betalen Link naar reactie
les Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Jawadde ... niet plezant ... !Laat de verzekering alles maar is goed betalen ja er zijn toch goede kosten aan, blutsjes, krassen, spatbord, velg enz... da word 'nen dikke' voor die gast zijn verzekering aangezien het 'maar' een scooterke is en als de expert niet akkoord gaat vraag ik een 2de mening, ik wil mijn vespa terug in de staat zoals hij was en dat was bijna tiptop. Link naar reactie
les Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2013 de modificaties zijn al besproken, donderdag komt de expert en dan eens zien wat ze zeggen, kan niet wachten tot hij weer in zijn glorie hersteld is mét de nieuwe updates ! :-) Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 10 juni 2013 Delen Geplaatst: 10 juni 2013 Ik hoop dat je Vespa terug in orde komt, al een geluk dat je geen te ernstige deuken hebt en zelf geen verwondingen hebt. Link naar reactie
les Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Ze is terug gemaakt !! :-) Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 11 oktober 2013 Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Amai Les, ge hebt precies " ne nieve Vespa " gekocht...de' asseswarrekes' mogen er wezen... Link naar reactie
les Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Amai Les, ge hebt precies " ne nieve Vespa " gekocht...de' asseswarrekes' mogen er wezen... tnx, het prijskaartje was ook navenant :-D Link naar reactie
pattje007 Geplaatst: 11 oktober 2013 Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 nice , de mijne komt volgend seizoen ook op de conti whitewalls , blijf wel steeds twijfelen voor de velgen mat of glanzend te lakken ... Link naar reactie
les Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 glanzend zonder twijfel want dat geeft het net iets meer vind ik persoonlijk... o ja de conti's zijn naar het schijnt we slecht in de regen heb ik gisteren horen zeggen :-( Link naar reactie
willempie Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 In het duitse motorblad " motorrad roller spezial van 2001 "staat er een banden test.Een testpiloot rijdt op een testbaan droog en nat en de tijden worden dan weergegeven de ronde tijd bij nat is .(conti ,metzeler ,michelin bopper en dexter pirelli ,sava mc 20 , schwalbe komen bij nat wegdek op ongeveer 2.04,30.Enkel heidenau K58 heeft een tijd van 1.55,43 en de K61 1;59 64 en hridstone hoop Bo2 1.58,59 .dit is wel een oude test maar is volgen mij een bewijs dat sommigen een verkeerde opvatting hebben van banden .Vb sava banden Brol banden .Dat hier toch wel weerlegd is door een deskundige rijder . grtj Willem Link naar reactie
pattje007 Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 stond deze kapot bij streetzone te Geel ? Link naar reactie
les Geplaatst: 12 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 stond deze kapot bij streetzone te Geel ? idd dat klopt. heb hem sinds eergisteren terug en beter dan ooit :-) daarstraks zag ik toch veel hoofdjes omdraaien naast de weg als in de auto's en van de motards :-) Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 13 oktober 2013 Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Ziet er top uit Les !! PS precies nog al is ergens gezien - !! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 13 oktober 2013 Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 In het duitse motorblad " motorrad roller spezial van 2001 "staat er een banden test.Een testpiloot rijdt op een testbaan droog en nat en de tijden worden dan weergegeven de ronde tijd bij nat is .(conti ,metzeler ,michelin bopper en dexter pirelli ,sava mc 20 , schwalbe komen bij nat wegdek op ongeveer 2.04,30.Enkel heidenau K58 heeft een tijd van 1.55,43 en de K61 1;59 64 en hridstone hoop Bo2 1.58,59 .dit is wel een oude test maar is volgen mij een bewijs dat sommigen een verkeerde opvatting hebben van banden .Vb sava banden Brol banden .Dat hier toch wel weerlegd is door een deskundige rijder . grtj Willem het hangt er maar vanaf voor welke scoot. Voor PX en smallframe zijn savas brolbanden. Link naar reactie
les Geplaatst: 13 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Ziet er top uit Les !! PS precies nog al is ergens gezien - !! Tnx maat, en ik heb idd een goed idee van u 'gestolen' :-) Link naar reactie
mielu Geplaatst: 14 oktober 2013 Delen Geplaatst: 14 oktober 2013 Hallo Les Wat is de druk op je voorband? Ik had vroeger ook pirelli GTS nu over gegaan naar Contitwist nu ongeveer een goede 600 km zeker meegedaan en vanaf het begin al Wobble op stuur gekregen erger als vroeger met men Pirelli. Zelfs al 2 maal gebalanceerd. Geen effect. Link naar reactie
les Geplaatst: 14 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2013 Geen idee, de dealer heeft de banden gemonteerd en op druk gezet... Link naar reactie
les Geplaatst: 9 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2013 even een grote waarschuwing ivm deze contitwist banden : Deze banden zijn levensgevaarlijk in de regen !! Op alles waar géén grove asfalt is heb je nul grip !! Dus vermijd regenweer als de pest ! Ik heb gisteren uit noodzaak de vespa moeten gebruiken naar het werk en het was echt op sommige momenten levensgevaarlijk. Voorbeeld : Nieuw type rotonde, gemaakt van een soort beton, ik tegen bijna stapvoets erdoor met de vespa zo recht mogelijk te houden en nog het voorwiel wat wegschoof !!! Heb met mijn voet kunnen corrigeren dankij de lage snelheid anders was ik tegen de vlakte gegaan. Verder bij 70kmh op rechte baan echt voelen dat de wesp alle kanten wil op gaan bij regen, echt niet normaal. Ik ben erg tevreden van deze banden op droog maar nat zijn het de ergste banden die ik ooit gezien heb. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.