Ga naar inhoud
Vespaforum.be

golf4 + voluit achteruit + vespa GTS erachter =


les

Aanbevolen berichten

dit is het resultaat van een verstrooide bestuurder die parking zit te zoeken :

P1040336_zpsb6f0ec96.jpg

P1040337_zpsa3720b18.jpg

P1040338_zps1a26c24d.jpg

P1040339_zpsdfb8a7ee.jpg

P1040341_zps2ab9f061.jpg

P1040342_zps80060aba.jpg

P1040343_zps388e3433.jpg

P1040344_zps454615c8.jpg

P1040345_zps61ec3486.jpg

P1040346_zps4df35900.jpg

P1040347_zps50359f22.jpg

P1040348_zps5daff32a.jpg

P1040350_zps7f473729.jpg

Dus die mens draait ne straat in voor naar het schoolfeest te gaan(ik ook, was snel nog wat zonnecreme gaan halen)en ik draai achter hem de straat in waarop hij alles dichtgooit omdat hij een paarkeerplaats zag blijkbaar, ik stop, hij vol in zen achteruit en zet zijn auto OP(!) mijn voorwiel ! :-((

En dit is het resultaat, verder rijd hij nog goed maar nu laat ik hem ook ineens nieuwe achtervering steken en nieuwe wielen met whitewalls die ik al ene tijdje wil, als hij toch binnen moet om gerepareerd te worden...

Link naar reactie

Da metaal van tegenwoordig is precies ook nie meer van dezelfde kwaliteit! :)))

Sorry, kon het even niet laten.

Goed dat je dit alles positief bekijkt, velen (waaronder mezelf) zouden dienen zijn golfken steken waar de zon nooit schijnt.

Samen met de eerste warmte is het extra opletten voor verstoooide chauffar's, verleden week nog op 5m voor mij ne motard van zijn sloefen gereden, waarop de bestuurster (met enig kind op de achterbank) doodleuk dienen man begon te verwijten: "'t is omdat gij graag ne nieuwe moto wilt dat ge tegen mij zijt gereden!" Ik heb dan maar mijn bloot gat laten zien...:))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

geen probleem neroke, gij moogt mijnen plastieken vespa uitlachen :-)

het beetje metala wat er aan zit is toch weer gedeukt :-s

en dat is ook de mentaliteit van de mensen tegenwoordig, u omver rijden, vol in fout zijn en dan u nog beginnen uit te schijten !

deze persoon was heel vriendelijk en heeft netjes alles toegegeven en papieren op een eerlijke manier ingevuld + zoals ik al zei was ik eigenlijk al ene excuus aan het zoeken om hem nog eens binnen te brengen voor nieuwe achterveren en nieuwe velgen en banden dus kan dat ineens meegenomen worden :-)

Link naar reactie

idd, bij 13000km heb ik uit noodzaak de voorste veer moeten vervangen, nu bij bijna 27000km zijn de achterste veren volledig naar de zak :-(

maar goed, bij de vespa's is voor alles wel een verbetering te vinden, alleen is deze oplossing nogal kostelijk :-s

Link naar reactie
Jawadde ... niet plezant ... !

Laat de verzekering alles maar is goed betalen ;)

ja er zijn toch goede kosten aan, blutsjes, krassen, spatbord, velg enz... da word 'nen dikke' voor die gast zijn verzekering aangezien het 'maar' een scooterke is en als de expert niet akkoord gaat vraag ik een 2de mening, ik wil mijn vespa terug in de staat zoals hij was en dat was bijna tiptop.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

In het duitse motorblad " motorrad roller spezial van 2001 "staat er een banden test.Een testpiloot rijdt op een testbaan droog en nat en de tijden worden dan weergegeven de ronde tijd bij nat is .(conti ,metzeler ,michelin bopper en dexter pirelli ,sava mc 20 , schwalbe komen bij nat wegdek op ongeveer 2.04,30.Enkel heidenau K58 heeft

een tijd van 1.55,43 en de K61 1;59 64 en hridstone hoop Bo2 1.58,59 .dit is wel een oude test maar is volgen mij een bewijs dat sommigen een verkeerde opvatting hebben van banden .Vb sava banden Brol banden .Dat hier toch wel weerlegd is door een deskundige rijder .

grtj Willem

Link naar reactie

In het duitse motorblad " motorrad roller spezial van 2001 "staat er een banden test.Een testpiloot rijdt op een testbaan droog en nat en de tijden worden dan weergegeven de ronde tijd bij nat is .(conti ,metzeler ,michelin bopper en dexter pirelli ,sava mc 20 , schwalbe komen bij nat wegdek op ongeveer 2.04,30.Enkel heidenau K58 heeft

een tijd van 1.55,43 en de K61 1;59 64 en hridstone hoop Bo2 1.58,59 .dit is wel een oude test maar is volgen mij een bewijs dat sommigen een verkeerde opvatting hebben van banden .Vb sava banden Brol banden .Dat hier toch wel weerlegd is door een deskundige rijder .

grtj Willem

het hangt er maar vanaf voor welke scoot. Voor PX en smallframe zijn savas brolbanden.

Link naar reactie

Hallo Les

 

Wat is de druk op je voorband? Ik had vroeger ook pirelli GTS  nu over gegaan naar Contitwist nu ongeveer een goede 600 km zeker meegedaan en vanaf het begin al Wobble op stuur gekregen erger als vroeger met men Pirelli. Zelfs al 2 maal gebalanceerd. Geen effect.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

even een grote waarschuwing ivm deze contitwist banden :

Deze banden zijn levensgevaarlijk in de regen !! Op alles waar géén grove asfalt is heb je nul grip !!

Dus vermijd regenweer als de pest !

Ik heb gisteren uit noodzaak de vespa moeten gebruiken naar het werk en het was echt op sommige momenten levensgevaarlijk.

Voorbeeld :

Nieuw type rotonde, gemaakt van een soort beton, ik tegen bijna stapvoets erdoor met de vespa zo recht mogelijk te houden en nog het voorwiel wat wegschoof !!!

Heb met mijn voet kunnen corrigeren dankij de lage snelheid anders was ik tegen de vlakte gegaan.

Verder bij 70kmh op rechte baan echt voelen dat de wesp alle kanten wil op gaan bij regen, echt niet normaal.

Ik ben erg tevreden van deze banden op droog maar nat zijn het de ergste banden die ik ooit gezien heb.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...