Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vakantie Trip Frankrijk


Marc T

Aanbevolen berichten

Gisteren was een iets mindere dag... een ferm onweder en daarna dikke mistral (ik was wel snel weer droog.) Bovendien is het tussen Sainte Étienne en Valence niet leuk rijden. Het is een zure appel waar je door moet.

De beloning was dat ik vandaag tussen de lavendel velden heb mogen bollen om tegen 16u men eind doel te bereiken 'Rognes' waar de rebelse Tonton met open armen ontvangen werd. Veel tijd om van die 1274 km te bekomen is er niet want morgen ga ik met men neefje naar de rode kijken ... op de Vespa natuurlijk.

Link naar reactie

. met een "motor" op reis gaan is ook het ondergaan van de "elementen". Een onweer en felle regens kunnen een domper betekenen op het "on the road" zijn, maar zijn al snel vergeten als de zon door de wolken breekt. Niet alle plekken zijn plezant om te rijden, maar als je dan later door de heerlijk ruikende en mooie purperkleurige lavendelvelden rijdt krijg je weer een blij gevoel. Soms moet je een beetje tegenslag meemaken om weer te kunnen genieten van de mooie dingen (je kunt de hemel niet bereiken als je de hel niet hebt gekend). Fijn dat je geen problemen hebt gehad met de Vespa. Geniet nog van je reis en van de stralende zon . De ronde in het echt meemaken is een speciaal gevoel dat je nooit zal vergeten. Profiteer ervan.

Link naar reactie

Wel ... . het is hier wel erg warm aan het worden. Om 11u was het al 32º. Men plan was om naar de Mont Ventoux te bollen heen en terug een 180 km... maar men nichtje had een ander voorstel... en als een 14 jarige iets in haar kop heeft dan ... ga ik daar niet moeilijk over doen. Het is een leuke dag geworden die eindigde in het zwembad.

De volgende dagen gaat de Vespa hier wat stil staan. Vanaf woensdag bol ik op het gemakske terug richting België.

Link naar reactie

. het kan inderdaad in Zuid-Frankrijk bloedheet worden en dan is het fijn om te relaxen in de schaduw. Als je naar de Mont Ventoux (de reus van de Provence) had gereden dan zou je op de top van de berg flink kunnen afkoelen want het kan daar behoorlijk waaien. maar op reis moet je doen waar je zelf zin in hebt. niets moet, het belangrijkste is dat je je amuseert. Hier in het Antwerpse ging het ook een mooie zonnige dag worden. maar dat is niet te vergelijken met het Zuiden van Frankrijk: daar heb je dat nonchalante, prachtige natuur, sfeervolle bergdorpjes, kleurrijke huisjes, enz. mijn vrouw en ik zijn er vele jaren naartoe geweest en we hebben er leuke herinneringen aan overgehouden. Nog een plezierig verlof !!!

Link naar reactie

Ik had 3 doelen met met men trip.

1) eens een lange rit maken en zien hoe me dat bekomt.

2) de familie bezoeken

3) het theater festival van Avingon bezoeken.

Wat punt 1 betreft, een aanrader... op voorwaarde dat je kleine wegen neemt en het niet erg vind om er war langer over te doen. Op een autostrade bollen vind ik echt ni plezant. En, ik moet nog terug natuurlijk...

Punt 2, pubers zijn pubers ... en ze vinden mijne Vespa maar un "presque-moto" en toch komt er elke dag wel een ander vriendje eens kijken, is toch straf he.

Punt 3, ook een aanrader, zelfs met pubers. We hebben schitterende dingen gezien, het was wel foorheet... 40º op zondag.

Wat me hier wel opvalt ... weinigen dragen correcte moto kledij. In het beste geval een moto vest... en teensletsen zijn standaard op een scooter, dus ook op een Vespa.

Ik begrijp nu waarom ik zoveel bekijks had telkens ik stopte...want ik ben wel voledig ingepakt

Link naar reactie

Marc, als je morgen terug naar huis bolt, doe het dan relaxed. je hebt weer ervaringen opgedaan die je nog lang zullen bijblijven. Terug in Antwerpen zal je kunnen terugblikken op de mooie momenten in Frankrijk. een probleemloze terugtocht en profiteer nog wat van het mooie weer.

Link naar reactie

Zelf heb ik ook wel eens met de GTS getourd, vind het rondrijden op de grote autostrade dan ook stukken minder fijn. Liever dan de kleine wegen pakken, wat wel echt genieten is! In augustus ga ik het echter ook eens met de motor proberen, heb onlangs namelijk via de website van Autoscout een hondamotor gekocht, en ga deze in augustus direct uitproberen en een tour richting frankrijk maken. Ga er vanuit dat de autostrade me dan iets beter bevalt.

Link naar reactie

Langs waar je ook rijdt, het is genieten... .. Nadat ik door iedereen werd uitgezwaait ben ik gisteren lekker gaan cruisen langs kleine departementallekes richting Sault. 'T was eerst zelfs friskes. Wel mooi zo met de opkomende zon op die wijngaarden, korenvelden, zonnebloemen, en lavendel velden. Toen kwam er een schoon bergske in't zicht... de Mont Ventoux. Mijne plastieken GTS 250 heeft dat goed gedaan, vlot omhoog en nog vlotter omlaag.

Toen werd het tijd om noordwaarts te trekken, dit keer koos ik om Lyon te mijden door een stuk de Ardèche te volgen. Tot 15u ging dat goed... dan, man wat een onweer, regen, hagel ... eerst even gaan schuilen, maar het bleef regenen. Ik heb het nog een uur volgehouden dan ben ik gestopt bij een hotel. Het heeft nog heel de nacht geregend. Ps. Kem een goe moto pak want het is waterdicht.

Gelukkig was het weer vandaag beter en hebben we de verloren tijd ingehaald.

Het was weer genieten

Link naar reactie

Deze trip vol boeiende ervaringen en indrukken zal voor altijd in je geheugen gekerfd zijn. een onuitwisbare reis waar je nog lang aan kunt terugblikken. dit zullen ze nooit meer van je afpakken. en je 250 zal goed "losgereden" zijn. <:o))

Link naar reactie

...en Marc, al bekomen van je Frankrijk-trip ?...want zoiets gaat natuurlijk niet in je koude kleren zitten. En nu zeker met dit warme weer is het niet simpel om deze vermoeiende reis te verwerken en terug in het "normale leven " te stappen...

Link naar reactie
...en Marc, al bekomen van je Frankrijk-trip ?...want zoiets gaat natuurlijk niet in je koude kleren zitten. En nu zeker met dit warme weer is het niet simpel om deze vermoeiende reis te verwerken en terug in het "normale leven " te stappen...

ben helemaal bekomen, ik moet zelfs zeggen, ik moest niet bekomen, ben zondag al weer gaan rijden ... .

zo heb ik er van genoten.

en terug gaan werken is nooit plezant, ook niet na een andere vakantie :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...