Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vakantie Trip Frankrijk


Marc T

Aanbevolen berichten

Dag Vespisten.

Ik heb een “voor sommige misschien” een banale vraag.
Einde van deze maand vertrek ik voor een trip van 14 dagen door Frankrijk waar ik familie ga bezoeken.
Mijn plan is om per dag een 300 a 350km te rijden (via departementale wegen) omdat het de eerste keer is dat ik zo iets doe met de Vespa wil ik graag wat tips.
Bv. hoe en wat neem ik mee? Op welke manier bind ik best alles op die Vespa en kan ik toch vlot onder het zadel om bv. te taken? Wat mag ik zeker niet vergeten? Waar steek je de reserve lieter benzine? Enz.
Ps. 2 onderbroekjes, 2 paar sokken, 2 t-shirtjes een trui en een jeans + een doos waspoeder liggen al klaar.

al vast dank

Link naar reactie

. best alles waterdicht verpakken,neem geen onnodige dingen mee=overbodige ballast, GPS=zeer handig, regenkledij niet vergeten, adresboekje, spuitbus om voorlopig een lekke band te herstellen, zonnebril en eventeel reservebril, medicijnen, Zwitsers zakmes of Leatherman en led-zaklampje, Visa-en bancontactkaart, ziekenkasboekje en reisbijstandsverzekering. voor de rest: een mooie en veilige reis zonder panne gewenst in het mooie en sfeervolle Frankrijk. bonnes vacances Marc!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

de frisse verkoper werd helemaal lyrisch toen ik vertelde dat ik rekkers nodig had om men bagage vast te maken ... .. zalig he meneer om zo met de moto te toeren!

toen hij vroeg met welke moto ik reed was heel even de magie weg uit zijn oogskes.

ik kon men lach ni inhouden en hij werd zowaar een beetje rood.

Link naar reactie

Ik vind zo'n reacties altijd plezierig. Ze onderschatten een Vespa toch wel hoor.

Onlangs op ModernVespa forum gelezen dat er iemand aan de kant was gezet, omdat de politie daar dacht dat hij met een 'moped' (50cc) op de snelweg zat. :-D

Link naar reactie
Vespaciao, de spuitbus om voorlopig een lekke band te herstellen daar had ik nog niet aan gedacht :) dus dat is een gouden tip!!!

+ wieken om een gat te dichten, deze twee items trouwens altijd meenemen ook in B.

OOk belangrijk >>> reserve zekeringen, had ik niet bij én dus geraakte ik niet meer aan mijn gereedschap onder mijn zadel >> dus 1°- zekeringen meenemen én 2°- ze zeker niet onder het zadel steken :)

Mvg, Luciano

Link naar reactie

die van mij ging gisteren op de E17 toch vlotjes mee tegen 120 hoor , en idd enkele wieken ,een tap/boor/plaatsingsgereedschap en enkele bonbonnetjes lucht .de leatherman zit altijd in mijn zakken en dan nog wat colson bandjes (die dienen ook voor alles ).bonne route

Link naar reactie

Ga ook goed uitgerust op reis, stop regelmatig om de benen te strekken en maak u vooral geen illusies want een Vespa kun je niet vergelijken met een echte reis/ toermotor zoals BMW of Honda,enz. ( veel aangenamer, krachtiger en confortabeler rijden ). een mus zal nooit een arend worden! Een Vespa dient ook niet om urenlang tegen topsnelheid autostrades af te malen. Leer dus leven met je beperkingen. en vertrek vooral niet met de noorderzon. <;))

Link naar reactie
Ga ook goed uitgerust op reis, stop regelmatig om de benen te strekken en maak u vooral geen illusies want een Vespa kun je niet vergelijken met een echte reis/ toermotor zoals BMW of Honda,enz. ( veel aangenamer, krachtiger en confortabeler rijden )...een mus zal nooit een arend worden! Een Vespa dient ook niet om urenlang tegen topsnelheid autostrades af te malen. Leer dus leven met je beperkingen...en vertrek vooral niet met de noorderzon...<;))

ik vertrek morgen (vandaag toch geen weer om te vertrekken en op zondag is er minder verkeer, vooral minder vrachtwagens) het plan is om de eerste dag een 350 km te bollen (als ik fit genoeg ben meer) en de waterdichte tas weegt 7 kg (inklusief een doos antwerpse handjes en een fles elexier d'Anvers > voor de Franse familie) op de zekering na,(ik er nog proberen om te gaan) heb ik rekening gehouden met jullie tips waarvoor dank.

Link naar reactie

De routes zien er goed uit, hou er alleen rekening mee dar je in bergachtig gebied minder snel opschiet.

Een reservebidon met benzine is geen slecht idee, zeker als je op zondag reist (alhoewel dit in het noordern van Frankrijk nog meevalt).

Laat ons weten hoe het afgelopen is.

Bon voyage!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

. alvast goede reis Marc, ga vooral niet te laat slapen vanavond, zodat je morgen met een frisse kop op je Vespa zit. Onderschat lange afstanden niet want die vragen heel wat van je energie. Prop je onderweg ook niet vol met suiker, vet, cola en fast-food want daar voel je je nadien helemaal uitgeput van. Tutter ook je fles Elexir d'Anvers niet leeg. :)). geniet met volle teugen van "la douce France" . .CIAO!!!

Link naar reactie

348 km zonder autostrade. Nooit beseft dat er zoveel stop lichten staan langs vlaamse wegen. Eens de taalgrens over gaat dat eens zo vlot. Vanaf Carleville Mézières cruise je vlot tegen 90 a 100 km/u door de graanvelden. Tot Calon en Champagne geraakt.

Link naar reactie

Volhouden Marc, stop liever één keer te veel dan een keer te weinig! Als vermoeidheid optreed blijf dan niet verder rijden want het is dan dat er ongelukken gebeuren. Wees steeds alert, want Franse chauffeurs rijden soms als wildemannen. nog een veilige en aangename reis!!!. Vive la France!!!.

Link naar reactie

Vandaag verder gezakt tot Autun (Bourgondië) 332 km. Minder dan gisteren maaaaar 't was te schoon onderweg om "niet" te stoppen. Soms ook een déjà vu gehad. Wie de film "37º le matin" ooit gezien heeft weet dat er een camion geleend word om een piano te vervoeren. Helaas wordt hij tegen gehouden. wegens hoge snelheid. Zo op een lege Departementale weg ... door dat decor heb ik vandaag gereden.

Ik zoek de weg met kaarten (dus geen GPS) soms moet je dan de weg vragen want dank zij de GPS doen ze geen moeite meer om pijlen te zetten. Raar Frans dat ze hier spreken, maar niet getreurd, daarstaks heeft een ventje van 14 voor gereden tot ik op de juiste weg zat, zalig was dat.

Link naar reactie

Gisteren was een iets mindere dag... een ferm onweder en daarna dikke mistral (ik was wel snel weer droog.) Bovendien is het tussen Sainte Étienne en Valence niet leuk rijden. Het is een zure appel waar je door moet.

De beloning was dat ik vandaag tussen de lavendel velden heb mogen bollen om tegen 16u men eind doel te bereiken 'Rognes' waar de rebelse Tonton met open armen ontvangen werd. Veel tijd om van die 1274 km te bekomen is er niet want morgen ga ik met men neefje naar de rode kijken ... op de Vespa natuurlijk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...