Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vast/warm loper


Pietjah

Aanbevolen berichten

Hey,

Na een kleine 1000km gereden te hebben afgelopen jaar met de special 50, sinds kort wat last van een warmloper. Heb lang met de standaard uitlaat gereden, nooit problemen gehad. Over een maand een originele sito banaan gemonteerd, en de sproeier klein beetje vergroot. Zo een 70km rond gereden zonder enig probleem.

DSC_3799_zps0c529727.jpg

Nu, laatst ging ik tanken, verder rijden zonder probleem. Toen ik hem thuis stil zette en terug wou starten om nog iets te halen, starte hij direct en viel direct uit, bleek de kickstarter vast te zitten. Wanneer ik de vespa in vitesse zet en 'in gang loop' is hij weer los.

Ik zat dus te denken aan een vastloper/schade aan de piston, dus de cilinder gedemonteerd:

DSC_3800_zps840c5d34.jpg

DSC_3804_zps484d9dde.jpg

Maar de piston ziet er in mijn ogen best oke uit. Aan de bougie kleur te zien is de afstelling misschien niet optimaal?

DSC_3798_zpsd7c88128.jpg

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Misschien te weinig 2-takt in de benzine gemengd?

Groeten,

Pieter

Link naar reactie

Open gekomen of iets dergelijk, geen idee hoe dat zit met smallframes. Mijn idee is, dat als je kick blokkeert en het ligt niet aan de piston, het wel verderop zal zijn dat het fout loopt. Het is maar een gok hé... :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...