Filip D Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 De auto routering vanaf de kempen naar Oost- en Zeeuws Vlaanderen leidt steevast via Antwerpen. Om aldaar de Kennedy- of Liefkenshoektunnel te vermijden informeer ik naar jullie routes. Ik heb al gelezen over een veerpont of overzet van Lillo naar Doel en van Hoboken naar Hemiksen. Als mogelijk ondergronds alternatief is er de konijnenpijp alias Waaslandtunnel maar hier mogen dan weer geen 50cc'tjes door ? De eerstvolgende brug is pas in Temse hetgeen een grote détour is om vanaf de kempen naar Oost- of Zeeuwsvlaanderen te wespen... Dus, mijn vraag, hoe passeren jullie Antwerpen ? Link to comment
khemoekeenwespoftwie Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 gewoon op de parking blijven rijden )) grtz Walter Link to comment
Quick Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Der is ne fietsers tunnel tussen de 2 kokkers van den kenedy tunnel , daar moogt ge wel me ne 50 cc door Link to comment
RoflGts300 Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Max 50cc ... konijnenpijp pakken "korte" pijn ... enigste "rustige" oplossing Link to comment
flyingpig Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 nie vergeten betalen als ge buiten de paaarking komt Link to comment
Wutsie75 Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Der is ne fietsers tunnel tussen de 2 kokkers van den kenedy tunnel , daar moogt ge wel me ne 50 cc door Dat versta ik niet goed, das toch autosnelweg en tussen de 2 kokers is toch middenberm? Link to comment
Fireball Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Er zijn 2 tunnels die je kan nemen: -voetgangerstunnel: van ong Zuiderterras (Sintjansvliet) naar antwerpen L.O. (Frederik Van Eeden plein), hier moet je met de lift naar beneden/boven en dan de tunnel met de scoot aan de hand. -fietsertunnel: op't zuid: met een hatelijk klein liftje en beneden kan je rijden, dit is inderdaad een evacuatieschacht tussen de 2 richtingen van de Kennedy tunnel in. De konijnepijp zou ik niet aanraden, er wordt trouwens redelijk veel controle gehouden op wat er door rijdt (voornamelijk ivm vrachtverkeer). Ik vind het zelf ook een heel tricky gebeuren als ik er een 50cc'ke zie door snorren. Groeten, Fireball Link to comment
bardi Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Der is ne fietsers tunnel tussen de 2 kokkers van den kenedy tunnel , daar moogt ge wel me ne 50 cc door Dat versta ik niet goed, das toch autosnelweg en tussen de 2 kokers is toch middenberm? Nope... http://www.youtube.com/watch?v=M-Lj8oe6BRw Link to comment
Quick Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 ge hebt ook nog ne overzet in Hoboken... Link to comment
Marc T Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 ge hebt ook nog ne overzet in Hoboken... mag je die ook gebruiken met een 250cc? Link to comment
Euroscooter Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Als ge uw manieren kunt houden wel ja. Link to comment
singelee Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Overzet is op wandelafstand waar ik woon. Is van Kruibeke naar Hoboken. Mag je met alle tweewielers op (moto, scooter, fiets,...) Is tevens gratis. Link to comment
neatlittlefellow Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Overzet is op wandelafstand waar ik woon. Is van Kruibeke naar Hoboken. Mag je met alle tweewielers op (moto, scooter, fiets,...)Is tevens gratis. op de website staat tot 50cc : Veerdienst Kruibeke - HobokenVeerdienst over de Schelde tussen Kruibeke en Hoboken voor voetgangers, fietsen en bromfietsen tot 50cc. Link to comment
Euroscooter Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 En toch mag je daarop, straf he. Link to comment
Filip D Posted June 5, 2013 Author Share Posted June 5, 2013 En heeft er iemand ervaring met de veerdienst tussen Lillo en Doel ? Link to comment
Euroscooter Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Dat is met een lange smalle stijger over het water, dat gaat niet. Link to comment
neatlittlefellow Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 En toch mag je daarop, straf he. en sympathiek! Link to comment
Quick Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Al gedaan ... maar gene gemakkelijke ... zijn wel toffe gasten op dien boot ...Lillo ça va nog ...Doel ..das wa anders Link to comment
BartPK Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 ik heb doel-lillo is gedaan met de vespavrienden. Waren denkik met bijna 30 scooters op dien overzet. Dat was goed te doen, we moesten aan doel wel de vespa's op de loopbrug heffen. trouwens de overzet kruibeke-hoboken is prima te doen met een scooter. Ik denk dat je daar enkel niet moet staan met ne zware moto. Link to comment
singelee Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Ik heb daarjuist den overzet Kruibeke nog genomen en even gevraagd. Moto is geen probleem. Alles op 2 wielen. Link to comment
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.