Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Helm !


Robing

Aanbevolen berichten

Gisteren de belevenis van mijn leven gemaakt. Sinds ik gemotoriseerd op 2 wielen ben gaan rijden heb ik altijd met integraal helmen op mijne kop gereden. Toevallig was ik gisteren samen met anderen en één ervan vroeg mij of hij mijn integraal helm eens als test, voor een eind mocht opzetten.

 

Hij zei die maakt toch zo lawaai mijne open Vespa helm. Dus gewisseld: ikke dienen open helm op mijn kopke en weg waren wij.

 

Amaai was mij da wennen seg, was alsof ik in mijnen bloten aan het rijden was, en hoe meer ik de snelheid op voerde, begonnen mijn lippen te flapperen en aan top snelheid mijn wangen en neus er bij.

 

Met die gewaarwordingen vroeg ik me af als er veel muskitos rond vliegen je nogal wat moet inkasseren. En bij regen je zo zeikende nat moet zijn en stijf van de kou. Toen ik dacht dat bij een mogelijke ferme schuiver je kin wel es helemaal zou kunnen wegschuren ben ik maar gestopt en mijn eigen integraal helm terug op mijn kopke gezet.

 

Die van wie de open helm is, gaat nu zo vlug mogelijk ook een integraal helm kopen. Comfort en veiligheid moet je gewoon voorop stellen. Deze belevenis wou ik even kwijt.

 

Mvg.

Link naar reactie

goed dat je dit aankaart. Een open helm is mijns inziens enkel goed als je slechts 30km/h rijdt. Vanaf hogere snelheden beschermt een jet helm helemaal niets. Ik heb eenmaal een schuiver gemaakt met de vespa en ik had mijn systeem helm van de motor opgezet omdat ik mijn pispottekeshelm niet vond. Achteraf gezien heel blij dat ik die systeemhelm op had. Ik had geen kin meer gehad... Gewoon los op mijn gezicht verder geschoven tegen 70km/h...

Mijn collega's lachen wel is als ze me zien toekomen op m'n vespake met volledig motorpak, maar eenmaal kennismaken met mr. Tarmac is genoeg...

Link naar reactie

Hoe krijg ik mijn vriendin uitgelegd dat ze best een full-face helm draagt.

Dat ziet er langs buiten niet zo geweldig uit ( alhoewel, keuze genoeg tegenwoordig), maar het is wel voor je eigen veiligheid.

Ik moet zelf ook schuldig pleiten. Heb m'n vespa van vandaag en er zat een momo jet helm bij.

Goed voor ' in den beginne' maar op termijn toch maar iets anders aanschaffen.

De nolan N43 air ( nu al de N44) lijkt me wel wat. Vooral dat geïntegreerd zonnescherm en de handige bediening van de ventilatie en zonneklep.

Link naar reactie

Heuuuuuu KevinB, ik wil ni god de vader zijn. Maar de meeste ongevallen doen zich voor bij beginnende motor rijders, door gebrek aan ervaring, en roekeloos rijden. Op 2 wielen tussen auto's en vrachtwagens, moet je 200% aandachtig zijn op de weg. En dan nog kan een ander die niet aandachtig is, voor onheil zorgen. En zeg tegen je vriendineke, als ze haar schoon snoetje wil behouden ze best goede raad kan opvolgen. :-)

Link naar reactie

Uiteraard is een integraalhelm veel veiliger dan een jethelm. Maar ik heb op een vespa nog nooit meegemaakt dat mijn lippen en wangen beginnen flapperen (rij te traag waarschijnlijk) . En vanaf 10 graden en zonder regen vind ik een goede en goed passende jethelm veel confortabeler dan een integraal.

Verder over veiligheid, een moderne vespa zal wel "veiliger" zijn dan een px, een px veiliger dan een oude vespa.

En in een auto rijd je zonder helm.

Is erg persoonlijk, maar in wezen vind ik dat Robing gelijk heeft.

Mvg Pete.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...