Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Die van mij staat nu bij het schroot, wie betaald wat.


dewiene

Aanbevolen berichten

Gisteren was ik nog bij de dealer om af te spreken voor onderhoud en eventuele montage groter scherm, (jo's @ buggenhout & it was nice to meet). Enkele uren later draait een onverlaat plots vanuit een rechts gelegen parkeerstrook met een bocht van 180 graden voor mij de weg op, resultaat : spectaculair remmen, geen uitwijkmogelijkheid, een plotse mokerslag, "airtime" en een onzachte landing.

Gevolgen : wesp dubbel geplooid, staat bij takeldienst na afsleep, benieuwd wat herstellen of vervangen kost en hoe ik dit aan de weet kom ( moet deze naar dealer voor bestek maken?)

Helm, "top" lederen beschermjas, handschoenen beschadigd ( hebben me uitstekend beschermd tegen ergeren kwetsuren,) GEBRUIK ZE STEEDS EN ALTIJD.

Zelf : kneuzingen op elleboog, knie, ( helen met tijd en boterhammen) , rugpijn ( hopelijk van de salto tijdens de luchtdoop), indien pijn aanhoudt, scan en verder onderzoek.

Enkele dafalgans en een slapeloze nacht later schiet ik wakker, mijn buddy kwijt, geen Vespa meeting in Aalst vandaag, " a lot of paperwork", geen woon werk vervoer, een week geen werken, rijden, fietsen lopen, harde schokken (rugsparend) en waar vind ik een gelijkwaardige vervanger ( 1jaar & zeven maand oud, 11850 km).

Als je uitrijdt vandaag : do it safe & enjoi

De"gedeukte" Wiene

Link naar reactie

pfff en dan juist met dit schoon weer(eindelijk) :-(

maar goed dat ge niks hebt, nu hebt ge wel de tijd om eens rond te zien voor een nieuwe wesp op die meneer zijn verzekering zijn kosten ;-)

verder een snel herstel toegewenst !

Link naar reactie

Oei,

Eerst en vooral een spoedig herstel. En dan een tip als verpleegkundige hou alle van medische kosten goed bij, neem foto's van de schaafwonden, laat vooral een ct-scan of NMR nemen van je rug. Rugpijn kan lang aanhouden en is steeds moeilijk te verhalen. Niet alleen je wesp dient vergoed ook je kledij, je verlet op het werk, verkeersbelasting,... tot je een nieuwe wesp hebt. Maak voldoende foto's van je wesp en zoek reeds op verschillende zoekmachine's vergelijkbare wespen en hun prijs, kan helpen.

Veel hangt af van je makelaar en je rechtsbijstand, sterkte...

Pieter,

P.S. Neem Ibuprofen (type Brufen, Voltaren ipv Dafalgan), ibuprofen helpt ontstekingswerend, lees ook ontzwellend, het zal beter helpen. Wel tijdens het eten en niet bij een gevoelig maag om de 8 u.

Link naar reactie

Hoi Dewiene, spijtige zaak die wel meerdere motorrijders over komt. Ieder blauwe plek is er een te veel. U zal ook wel weten dat het nog slechter had kunnen aflopen. Wat iedereen hier ook beweerd, zal het uiteindelijk de verzekering Expert zijn die de hoogte van de uitkering bepaald. Dat kan je altijd aanvechten natuurlijk, maar dan ben je meestal voor jaren, en veel kopzorgen vertrokken. Voor U zal het altijd te weinig zijn, en voor de verzekering te veel. Wetende dat een verzekering er is om winst te maken, en niet aan liefdadigheid doet. Ik wens jou een spoedig herstel toe, en rap terug een Vespa. Mvg.

Link naar reactie

Je moet tegenwoordig honderd ogen hebben als je rijd en voor je het goed beseft lig je op de macadam (omdat het in een flits gebeurt). dat je stilaan weer de oude mag worden en dat de verdere afhandeling vlot mag verlopen. sterkte!!!!

Link naar reactie

Hoi Dewiene, ik weet niet hoe ver je Vespa beschadigt is. Maar wat rest zal zeker allemaal geen schroot zijn vermoed ik. En als hij als totaal verlies beschouwd word. Zal de opkoper er van, nog veel onderdelen te koop aanbieden. Ga er zeker niet van uit dat wat je schroot noemt waardeloos zou zijn. Mvg.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...