Vadre Geplaatst: 15 mei 2013 Delen Geplaatst: 15 mei 2013 Vorig jaar een GTS super 125.i.e gekocht, ondertussen 2000 km op de teller. Vorige maand voor het vrouwke een LX 125 3V gekocht, ondertussen 400 km op de teller. Wat stel ik vast, die motor van de LX heeft veel meer gasrespons, betere prestaties dan mijn GTS. Ondertussen als een caferacer enkele keren 500 meter geaccelereerd met de schoonzoon op de LX125 en tot mijn spijt, die LX is veel sneller in de start. Dan eens gewisseld van Vespa(ik met 20kg méér ballast,hm hm) en opnieuw was de LX het snelst in de start. Hoe kan ik die GTS sneller doen starten? Geen gasrespons. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 15 mei 2013 Delen Geplaatst: 15 mei 2013 Misschien uwe GTS op dieet zetten )),,,,ja sorry kon het ni laten ),,maar ik ga er toch niet ver naast zitten,,,ik denk dat ge hier op het forum wel mannen tegenkomt die daar raad mee weten,,als ik mij niet vergis is het trefwoord "rapidbike" powerbox of zoiets,,,zelf geen ervaring mee,maar volgens de commentaren voelt ge het wel. CHEERS Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 15 mei 2013 Delen Geplaatst: 15 mei 2013 http://www.vespaforum.be/nl/forum/topic/23208 Den deze dus CHEERS Link naar reactie
les Geplaatst: 16 mei 2013 Delen Geplaatst: 16 mei 2013 Dr pulley sliders, zwaardere koppeling veerkes en een malossi luchtfilter zijn de sleutelwoorden tot uw probleem. de sliders en veerkes voor de start en acceleratie en het luchtfilter voor het gasrespons, alles tesamen +-85€ aan onderdelen + de Dr pulley sliders gaan tot 5X zo lang mee als de originele gewichtjes dus sowiso een verstandige upgrade. de rapid bike easy is al drastisch maar werkt wel goed met bovengenoemde aanpassingen :-) anders moet ge maar eens komen 'koersen' met die LX tegen mijn GTS ;-) Link naar reactie
pattje007 Geplaatst: 16 mei 2013 Delen Geplaatst: 16 mei 2013 mijn vrouw zegt net hetzelfde , we hebben net een 125 GTS gekocht voor haar , ter vervanging vd "oude" 125 LX (carbu) , beiden trekken even snel op en de LX voelt vinniger aan ... Link naar reactie
Vadre Geplaatst: 16 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2013 Bedankt voor de nuttige info LES en DAXX, 85 euro is niet veel voor méér rijplezier. Is zelf installeren mogelijk? Link naar reactie
les Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 zelf instaleren is mogelijk met de juiste gereedschappen... Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Vergeet ook niet dat een GTS 35 kilogram meer weegt dan een LX... Link naar reactie
pattje007 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Vergeet ook niet dat een GTS 35 kilogram meer weegt dan een LX... klopt , maar tenslotte ook meer vermogen heeft dan een LX . Link naar reactie
Vadre Geplaatst: 17 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Dr pulley sliders zijn duidelijk te zien op filmke Youtube. zwaardere koppeling veerkes --> is dit te zien op Youtube om dit meer te begrijpen malossi luchtfilter --> is dit dan dat rode filter elementd at je kan kopen op http://s02.epstatic.nl/partpics/01051412129.jpg Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 21 mei 2013 Delen Geplaatst: 21 mei 2013 Die aanpassingen zijn mogelijk maar het klopt idd dat de LX en S standaard 'vinniger' is dan de gts, ook al is het vermogen minder. Het gewicht speelt uiteraard ook een rol. Ook paar keer gesprint tegen een S enkele jaren geleden en moest het steevast ontgelden. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 21 mei 2013 Delen Geplaatst: 21 mei 2013 ...vergelijk het met een wesp en een hommel...)) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.