Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vergelijkingstest GTS super 125 i.e. bwj 2012 versus LX 125 3V bwj 2013


Vadre

Aanbevolen berichten

Vorig jaar een GTS super 125.i.e gekocht, ondertussen 2000 km op de teller.

Vorige maand voor het vrouwke een LX 125 3V gekocht, ondertussen 400 km op de teller.

Wat stel ik vast, die motor van de LX heeft veel meer gasrespons, betere prestaties dan mijn GTS.

Ondertussen als een caferacer enkele keren 500 meter geaccelereerd met de schoonzoon op de LX125 en tot mijn spijt, die LX is veel sneller in de start.

Dan eens gewisseld van Vespa(ik met 20kg méér ballast,hm hm) en opnieuw was de LX het snelst in de start.

Hoe kan ik die GTS sneller doen starten? Geen gasrespons.

Link naar reactie

Misschien uwe GTS op dieet zetten ;))),,,,ja sorry kon het ni laten ;)),,maar ik ga er toch niet ver naast zitten,,,ik denk dat ge hier op het forum wel mannen tegenkomt die daar raad mee weten,,als ik mij niet vergis is het trefwoord "rapidbike" powerbox of zoiets,,,zelf geen ervaring mee,maar volgens de commentaren voelt ge het wel.

CHEERS

Link naar reactie

Dr pulley sliders, zwaardere koppeling veerkes en een malossi luchtfilter zijn de sleutelwoorden tot uw probleem.

de sliders en veerkes voor de start en acceleratie en het luchtfilter voor het gasrespons, alles tesamen +-85€ aan onderdelen + de Dr pulley sliders gaan tot 5X zo lang mee als de originele gewichtjes dus sowiso een verstandige upgrade.

de rapid bike easy is al drastisch maar werkt wel goed met bovengenoemde aanpassingen :-)

anders moet ge maar eens komen 'koersen' met die LX tegen mijn GTS ;-)

Link naar reactie

Die aanpassingen zijn mogelijk maar het klopt idd dat de LX en S standaard 'vinniger' is dan de gts, ook al is het vermogen minder. Het gewicht speelt uiteraard ook een rol. Ook paar keer gesprint tegen een S enkele jaren geleden en moest het steevast ontgelden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...