Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa et2 perte total


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik reed op een vespa et2 50cc tot ik werd aangereden. Ik kwam van rechts. De verzekering (expert) concludeerde een totaal verlies. Nu heeft hij nog een aantal papieren nodig om de Vespa als wrak te verkopen.

Nu is mijn vraag wat jullie schatten we hiervoor te krijgen. Ik verwacht zeker geen mirakels (hij is redelijk gehavend en tweedehands).

Gelukkig vroem ik nu rustig rond op een vespa lx 50cc.

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

Vriendelijke groet

Matthias

Ps: krijgen we nog iets van geld buiten "opbrengst" van mijn "wrak"? Bv van degene die me heeft aangereden/de verzekering?

Pps: hopelijk staat dit in het juiste forum!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

euh , de verzekering zal jou een bedrag aanbieden waar je dan al dan niet mee akkoord gaat.

Het wrak is dan eigendom van de verzekering en hetgeen dat ze daar voor krijgen gaat niet naar jou toe hoor , das voor de verzekering.

Wil je je wrak terug dan krijg je de kans om het te kopen voor de prijs van de hoogstbiedende opkoper (meestal zijn dit 3 opkopers) maar dat bedrag gaat dan in mindering van het uitgekeerde bedrag.

Link naar reactie

Ik heb het wrak van de zündapp Bella mogen houden van de verzekering, ook al hebben ze uitbetaald. Ik heb dat verkocht en werd uiteraard nergens in mindering gebracht. Het is het proberen waard. Het argument van de verzekering was, "waar moeten we ermee blijven". Haal het wrak terug en wacht tot de verzekering je hebt uitbetaald. Tot dan is hij nog van jou en wie weet verdien je er nog een extra cent bij, al is het maar voor de niet gehavende onderdelen.

Lees mij topic maar eens over "Is de garage verantwoordelijk voor eventuele schade toegebracht aan je scooter".

Groeten en succes, Pieter

Link naar reactie

By the way...je hebt recht op de reeds betaalde wegenbelasting, verzekering, voor de maanden die resten na het ongeval. Ook kan je een vergoeding krijgen voor het aantal dagen dat je zonder vervoer zat (de nieuwe wesp telt niet mee) en de takelkosten. Er is ook een vergoeding voorzien voor schade aan je kleding, helm (kan je in principe niet meer gebruiken, eens gevallen).

Pieter

P.S. Je kan ipv van een perte totale vergoeding, kan je ook een gelijkwaardige Vespa vragen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...