Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Is je garagist wel verzekerd voor eventuele schade die hij toebrengt aan je scooter ???


Aanbevolen berichten

Deel 3

Ga ten rade bij een neef (die je eigenlijk alleen op trouwerijen en begrafenissen kent en die industrieel ingenieur mechanica is) die blijkbaar zelf een expertisebureau heeft. Het feit dat AXA mij de moto vergoedt, is teken dat ze de aansprakelijkheid aanvaardt. Zover was ik ook al. Dat ze de faktuur niet vergoeden is het addertje onder het gras. Zijn verzekering noch de beroepsaansprakelijkheid voor ondernemingen dekt nooit het onderdeel die de schade heeft veroorzaakt. Als bijvoorbeeld de kabelboom de oorzaak is van de brand, komt de verzekering of de BA van de garagist tussen voor alle schade aangericht door de brand, behalve voor de kabelboom zelf. Deze is voor rekening van de garagist zelf. Daar de oorzaak in mijn geval niet gekend is en hij aan zowat alles heeft gewerkt, is alles ten laste van de garagist. Aan de carroserie heeft hij niet gewerkt, dus dat krijg ik. De rest van de kosten moet ik rechtstreeks op hem verhalen. Wat ik ook doe...

Tot de volgende, pff...dit wordt stilaan een boek

Link naar reactie

Respect voor je volharding, iedereen steekt zijn paraplu open en verwijst naar de anderen, stel hen eens de vraag wat jij zou verkeerd gedaan hebben waardoor je als slachtoffer van de ganse situatie niet zou mogen vergoed worden. Mijn morele steun tegen het legioen "mee in de pot van de door hard werken verdiende centen graaienden" heb je alvast.

Link naar reactie

AXA heeft dan toch de Bella schadevergoeding betaald en vrij vlot. Amper twee dagen na het versturen van het akkoord. 3150€ ipv van 0€. Nu kan mijn advocaat in gang schieten om ook de faktuur te recuperen. Dat zal iets langer duren. Claim : Onvoldoende of slecht gerepareerd, waardoor ik nooit heb kunnen genieten van de gedane kosten. Dit zal allicht iets langer duren.

Gtz Pieter

Link naar reactie

Dank je, maar ik blijf erbij dat ik er recht op had. Het feit dat AXA deze keer

zonder morren betaalt, betekent voor mijn advocaat het erkennen van de aansprakelijkheid. Dat het zo snel ging,...had ik niet gehoopt.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

De advocaat van de tegenpartij had zich al vroeger terug getrokken uit de zaak en er is nooit een nieuwe aangesteld. Motief onbekend. De garagist heeft ook zijn kat gestuurd.  Niemand van deze kant heeft ooit gereageerd op het schrijven van het gerecht of mijn advocaat (minnelijke schikking, in gebreke stelling,...).  Vonnis wordt verwacht half maart.

 

Naar mijn weten bestaat de zaak sos motorparts in Mechelen nog. Als het vonnis in mijn voordeel uitvalt hoop ik toch snel mijn centen te krijgen. Het gaat ondertussen over €3000 + advocaat kosten.

Totaal zo een €3700.  Begin al stilaan te dromen van een Heinkel tourist, maar dat is niet de deal met mijn vrouw  :mellow:

 

I ll keep you posted.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Uitspraak :

 

Ik heb gelijk gekregen over de gehele lijn, naast de vergoeding voor mijn scooter (zie hierboven) krijg ik nu €3390 vergoeding voor de reeds betaalde factuur voor de herstelling plus €1027 kosten voor mijn advocaat.

 

Kortom, als je het ganse topic leest ga ik van niets naar €3150 (scooter) + €3390 voor de gedane herstellingskosten+mijn kosten voor mijn advocaat.

 

Het antwoord is dus uiteindelijk ja, al duurt het lang.

 

Vriendelijke groet PIeter

Link naar reactie

Het kon niets anders in jou voordeel zijn, en nu is het ook bewezen . Kon me het niet voorstellen als het niet zo zou zijn .Ge kunt nu wat gaan plannen met zo'n bedrag, maar ik zou beginnen met een lekker pint en alles laten bezinken . Cheers Pieter , Zeer goed gedaan!!

 

 

Mvg Gio  

Link naar reactie

Ja, maar ik had toch schrik voor een paar puntjes.

 

Maar die zet ik niet op het net. Alles is gebaseerd op het mailverkeer tussen mij en de garagist. Dus mailtjes goed bijhouden.

 

Groeten,

 

Hopelijk kan een pechvogel van dienst dit als precedent gebruiken. Het leek logisch, maar heeft toch een hele tijd geduurd.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Hopelijk laatste deel :

 

Kort na de uitspraak is een deurwaarder het bedrag gaan innen. De garagist heeft het niet en stelt een afbetalingsplan voor aan €200 per maand. Ik ga niet akkoord daar ik geen vertrouwen meer heb in de garagist. De volgende stap is in beslagname maar de kerel heeft niets en allicht een hoop schuldeisers en misschien zie ik dan helemaal geen geld meer...Plots nieuw voorstel van de garagist om €500 per maand af te betalen, daar kan ik mee leven, alles wat ik krijg is in de pocket. Eerst moeten de kosten van de deurwaarder betaald worden zodat er van zijn  eerste twee afbetalingen niet veel overschiet. Maar dit gaat niet af van mijn saldo, dus geen probleem. Tot nu toe betaald hij netjes op tijd.

 

einde, hoop ik

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...