Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tuning GTS 300


Lorinser

Aanbevolen berichten

Akrapovic zwart kan zit in de pijplijn. Nu wil ik Malossi luchtfilter ook bestellen, maar weet er iemand waar ze te verkrijgen zijn in Belgie, want transport is duurder dan aankoop.

Verder lees ik hier dat Dr Pulley sliders the way to go zijn, maar is dat te doen om zelf te plaatsen met enige handigheid en gezond verstand? Die airbox modification lijkt me heel aantrekkelijk, maar toch twijfel gezien de vuiligheid op de filter van iemand in mijn vorige post.

Rapid bike lijkt me weinig op te brengen voor zijn geld, maar ik hoor het graag van de ervaringsdeskundigen onder ons...

Link naar reactie

sliders zijn te doen om te plaatsen maar ik zou er niet aan beginnen zonder hulp als ge nog nooit een vario open hebt gehad.

+ ge moet het juiste gerief hebben btw...

die vuiligheid is abnormaal wat we daar op die foto hadden gezien, na 10.000km is mijn filter letterlijk 100X zuiverder maarja de airbox mod is niet echt noodzakelijk, alleen dat malossi filterke steken doet al veel aan uw gasrespons.

en de rapid bike weinig waar voor dat geld ?

en die akra dan ? 500€ voor ietske meer power vanaf 90 op de teller...

dat is het gewoon, het is en blijft een 4takt, als ge serieus wilt vooruit gaan kost dat geld, kijk naar mij, ik heb alles gedaan wat ge kunt doen zonder zwaar aan de motor te foefelen :

-akra : 500€

-rapid bike easy : 215€

-Dr pulley :45€

-malossi filter : 15€

-trekveren : 25€

dat is 800€ voor misschien 2pk meer over het hele toerenbereik en mijn vespa (125 welteverstaan) gaat ipv van 0-100 in 28sec "misschien" 0-100 in 25sec met die modificaties, wil ik nu nog sneller gaan gaat mij dat minstens 1500€ extra kosten en dan ben ik pas 'iets' sneller als een 300cc maar dan heb ik alles behalve een originele motor...

persoonlijke nota ivm de rapid bike easy :

op mijn 125 met de zwaardere trekveren voel ik deze unit echt werken, maar nogmaals(heb ik al verschillende keren hier herhaald op dit forum)een 125 heeft geen klote koppel dus als ge dan ineens een paar newtonmeter meer bijkrijgt is dat een zalig gevoel, ik weet ook niet hoe dat bij een 300 gaat rijden aangezien een 300 sowiso al ferm wa koppel heeft met die hogere CC's en lange slag krukas.

Link naar reactie

Bedankt Les voor uw uitgebreide respons!

De akra is voor het zicht en de grom de investering voor mij al meer dan waard.

De airbox modificatie zal ik dan meteen ook maar proberen, u hebt me over de streep getrokken.

Voor sliders en trekveren duik ik nog eens in voorgaande posts om te zien wat ik dan moet bestellen.

Zit er toevallig niemand van WVl op het forum, die mij een beetje kan helpen met de aanpassingen, want in lokale dealer mechanicien van 65 met dikke sigaar die meer aan fietsen dan brommers werkt, heb ik vanuit het buikgevoel niet meteen zo'n vertrouwen, al mag ik het boek niet beoordelen naar zijn omslag natuurlijk...

Nu even het net op, op zoek naar een leverancier van double layer malossi filter en dan rest van hebbedingen.

Link naar reactie

ik hoor van die andere gast met zijn 300(wel volledig malossi getuned + rapid bike easy en akra) dat de gele trekeveren het beste zijn ;-)

als je niet te ver woont en de trip wilt doen wil ik eventueel wel helpen alles te steken bij mijn thuis...

Link naar reactie

Heb zelf ook een GTS 300 en een Akrapovic uitlaat ne laatst ook een Malossi luchtfilter gestoken en toch wel een beetje geschrokken dat dit wel wat afdoet.

Zie hier staan 15€ voor de luchtfilter? Ikzelf heb ze gekocht aan 7€ per stuk ...

Link naar reactie

er is ene verschil tussen prestatie en gasrespons, dat is wat dat filter doet en bij hoogtoerige setups helpen de motor beter ademen.(zoals bij 125cc's bv., eens te meer met lichtere gewichten ed.)

Link naar reactie

er is een verschil tussen prestatie en gasrespons, dat laatste is wat dat filter doet en bij hoogtoerige setups helpen de motor beter ademen.(zoals bij 125cc's bv., eens te meer met lichtere gewichten ed.)

Link naar reactie

Gisteren de Malossivering laten steken ... ongelofelijk verschil! man man man ... heerlijk in de bochten ... momenteel nog wel iets te hard op kasseien :D

Putjes ontwijken is wel beestig ... De achterkant volgt nu onmiddellijk ... zalig gewoon!

Hoop dat m'n uitlaat snel roest :P dan kan ik die vervangen :D

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

@ RolfGTS125...heb je zowel van voor als vanachter laten steken???,,,ik ben nog zwaar aan het twijfelen om vanachter die YSS'en te steken,op foto's ziet die afwerking er precies beter uit.

CHEERS

Link naar reactie

@DAXX - Yes ... voor en achter ... nu 1 stijf blok ... geen waggelbak meer. :)

Is inderdaad wel hard ... maar zal nodig zijn op de Autobahn in juli! :)

Nu nog m'n VTB-VAB overzetten van auto naar Vespa ... toch een voordeel ineens ne firmawagen krijgen ;)

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...