Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen starten gts 125, E3 2010


philter

Aanbevolen berichten

Hallo,

Is er iemand die me helpen kan om mijn vespa weer aan de praat te krijgen?

Vorige week net voor de garagepoort stil gevallen.

Geen probleem dacht ik poort openen scooter opnieuw starten en binnen rijden;

Poort openen ging nog wel maar de vespa starten was dus njet.

Dacht eerst dat de batterij stuk was omdat deze een aantal weken niet gebruikt was.

Batterij gaf nog max 12v onbelast.

Batterij vervangen maar alles bleef hetzelfde.

Alle randapparatuur werkt, starter slaat aan maar het lijkt of deze de aandrijving naar de motor mist.

Wie heeft er ervaring met dit euvel?

Grtz,

phil

Link naar reactie

Hey Les,

Dank voor uw advies!!!!

De starter heb ik bekeken en gereinigd lijkt wel goed te werken.schuift netjes naar voor bij het starten om zo de tandwieloverbrenging te bewerkstelligen.

Hoe kan er iets van de krukas loskomen zonder echt brokken te hebben?

En hoe krijg ik dit weer op zijn plaats?

Bedoel je dat de volledige as met met vario kan verschuiven?

Ben echt benieuwd.

Grtz,Phil

Link naar reactie

zit gewoon met een moer vast op de krukas, bij mij was bij het laatste onderhoud de moer niet 100% vastgetrokken en is na enkele honded km losgekomen terwijl ik topsnelheid aant rijden was.

alleen bij mij zit de starter anders ingebouwd en kon ik de mijne nog starten maar niet meer rijden.

gewoon alles terug monteren, moer er terug op en het was gefikst, toch in mijn geval...

Link naar reactie

Ik heb het variodeksel losgemaakt, alles zit mooi op zijn plaats. Ik heb denk ik al 20 filmkes beken op tyoutyoube.

Er is een totale workshop te bekijken (in 10 delen ) daar komt in het 10e deel een omschrijving van een defect wat ong.gelijk is aan wat mij is overkomen.

Daar spreekt men over 2 relais (onder het zadel) 1 voor de starter en 1 voor de benzinepomp. ik heb er maar 1 gevonden en gechekt dat was deze van de starter en werkt perfect.

Nu weet ik wel niet zeker meer of ik vroeger bij het omdraaien van de sleutel in het contact eerst een zoem hoorde of niet.

Want dat is er nu niet of niet meer.

Het relais van de de knipperlichten is ook ok.

Ik heb de bougie vernieuwd en er springen vonkjes uit bij de test op ontsteking.

Ik begin te vrezen voor een panne van de benzinepomp.

Thx

Link naar reactie

Net slang van carbu ontkoppeld contact aan,gestart en er kwam benzine uitgelopen wat goed is;-)

Ik heb de indruk dat er met de motor iets mis is!!

het lijkt erop of de verbinding tss vario en nokkenas er niet is.

Bij het starten hoort men enkel de startmotor, de motor zelf maakt geen geluid zo dood als mors, zelfs geen scheet of zucht.

Man man man miserie miserie... ...

Grtz

Link naar reactie

dit is een GTS en geen GTS IE, de uwe heeft géén injectie dus ook niet de gevreesde benzine pomp problemen.

piston gaat op en af maar op uw filmke hoor ik duidelijk dat ge geen compressie hebt(zover het geluid mij niet bedriegt op youtube) dus kan goed zijn dat uw zuigerveren naar de zak zijn...

Link naar reactie

gepingeld wilt zeggen dat er detonatie was en geen 'piston kantelen' waardoor er een gat in uw piston brand en de compressie wegkan en daardoor niet start.

zuigerveren versleten zeg ik ook niet, ik zeg misschien met te wienig of geen olie gereden zodat de zuigerveren door geen smering in de piston zijn vastgesmolten en daardoor 0 compressie heeft.

Link naar reactie

Hallo allen,

Is er iemand die weet hoeveel het ongeveer kost om een piston en segmenten te laten vervangen?

Ik ben er nog steeds niet aan uit maar dat ik geen compressie heb dat staat wel vast.

Is er een mogelijkheid om dit vast te stellen zonder de cilinder te demonteren?

Heeft iemand dit al zelf vervangen?

Mvg,

Phil

Link naar reactie

Als ge start en ge geeft wat gas,,,ruik je dan de benzine uit uwe uitlaat????,,,ik heb geen ervaring met carbu-gts'en,,,maar daar moet toch nen (automische??) choke opstaan,misschien daar een probleem,,,nog nen tip kijk eens of er olie in die tutters van uw luchtfilterbehuizing zit...start eens met den olievuldop eraf en hou uw hand eens over dat gat,gewoon voelen of hij langs daar aan het blazen is,,,toch geen probleem met uw "motor nood uitschakeling",,die rode knop,,,jawel dan kunt ge wel starten maar motor slaagt niet aan...anyway da ziet er weer een uitdaging uit,keep us posted.

CHEERS

Link naar reactie

Bon 1- aan mijn vespa zijn gat geroken na 1x de starter te hebben ingedrukt en riekt wel een beetje naar naft ja.(zwart ringske op mijne neus, mijn madam in een deuk van't lachen)

2- Staat inderdaad ne choke ottomatik op

3- geen olie in dopkes (luchtfilter is proper en niet verstopt)

4- carterdop af, starten olie kwakt er uit blaast langs daar (wil zeggen geen gat in zuiger?)

5- rode knop uit = verlichting teller uit en geen contact om te starten. (heb ik nog nooit gebruikt)

Voila: next????? (rode knop open prutsen?)

Thx

Link naar reactie

Bon ik wil geen voorbarige conclussies trekken,maar normaal gezien als ge veel carterdruk,zij uw segmenten versleten,doordat den druk van den arbeids slag terug via de versleten segmenten terug in uwe carter komt,maar soit ik ga er dan vanuit dat ge dat enigszins moet hebben voelen aankomen in de zin van vermogenverlies,,,voordat ge die kulas en dergelijke er begint af te gooien moet ge wel zeker zijn dat ge alle andere opties hebt benut...ik zou precies die choke/carbu eens deftig bekijken,,,en oh ja eens kijken of uw bougie droog is en den afstand van de elektrode goed is en proper...kmoet nu gaan werken,maar ik volg het wel op de voet ;))),,,,,,,en zolang uw vrouw kan lachen,zijt ge goe bezig ;)))

CHEERS

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...