Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50xl als snorfiets in Nederland?


Moon the Loon

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij heeft een PK50xl elestart opgemaakt voor zijn petekind, blok volledig gereviseerd, carbu ok met de juiste sproeiers,nu gaat die scooter niet harder dan 25km/u.

De scooter is in Nederland aangekocht en liep niet bij aankoop.

Nu is mijn vraag of er iemand weet of die ook als snorfiets verkocht zijn in Nederland, het lijkt wel alsof deze begrenst is tot 25km/u.

Weet iemand daar iets meer over?

Link naar reactie

gehoord van Christiaan (NL) :

- nooit officieel als snorfiets (25km/h) zo geleverd door Piaggio,

- maar toen in NL de helm verplicht werd op bromfietsen, was er de mogelijkheid om hem door een dealer te laten aanpassen zodat hij slechts 25 km/h reed, zodat je geen helm hoefde te dragen.

Maar er was geen vaste methode om dat te doen, dus moet je op zoek naar hoe ze het in dat geval gedaan hebben :

- uitlaat ?

- ontsteking ?

- carbu (in dit geval al uitgesloten)

- cylinder ( vermoed ik niet)

Maar hopelijk komt er nu een noorderbuur met een kant-en-klare oplossing ;-)

Link naar reactie
gehoord van Christiaan (NL) :

- nooit officieel als snorfiets (25km/h) zo geleverd door Piaggio,

- maar toen in NL de helm verplicht werd op bromfietsen, was er de mogelijkheid om hem door een dealer te laten aanpassen zodat hij slechts 25 km/h reed, zodat je geen helm hoefde te dragen.

Maar er was geen vaste methode om dat te doen, dus moet je op zoek naar hoe ze het in dat geval gedaan hebben :

- uitlaat ?

- ontsteking ?

- carbu (in dit geval al uitgesloten)

- cylinder ( vermoed ik niet)

Maar hopelijk komt er nu een noorderbuur met een kant-en-klare oplossing ;-)

Link naar reactie

De uitlaat lijkt me ook uitgesloten, dan gok ik op de onsteking.

Bedankt voor de info mannen.

Link naar reactie

Waarom is de uitlaat uitgesloten? dat is voor mij het eerste wat ik doe als er iemand een Snor pk50 wilt... ontsteking kom ik nooit aan,zou ook niet weten hoe je die op een juiste manier moet afstellen zodat hij niet kapot loopt

Link naar reactie

Probleem opgelost: Niks rondel in de uitlaat, blokje op onsteking vervangen, scooter loopt 45 km/u.

Link naar reactie

@bas: het pickup blokje.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...