Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Route 100 Jaar Wo I


Pieter1

Aanbevolen berichten

http://www.reisreporter.be/2012/02/28/nieuwe-wo-i-autoroute-in-de-westhoek/

Idee. Door de interesse voor mijn geboortestreek en haar geschiedenis, zou ik graag deze route's per Wesp afleggen. Ikzelf woon in Mechelen, daar de vertrekplaats steeds ver van hier is zou ik een veilige stalplaats willen zoeken voor de Wesp. Waar ik dan met een zwaardere moto, of auto naar toe kan rijden.
Datum enzo zijn nog te bepalen. Ik peil gewoon eens naar geïnteresseerden...contacteer me op phoubaert@live.be of via het forum. Ik doe ze zeker, maar met een beperkt aantal lijkt dit me leuker.

Groeten Pieter

Evenement: Andere
Georganiseerd door: Pieter en andere ?
Lokatie: Westhoek, Noord-Frankrijk
http://www.reisreporter.be/2012/02/28/nieuwe-wo-i-autoroute-in-de-westhoek/

Link naar reactie

Goed om dit te posten Pieter. Ik was niet op de hoogte van deze routes. Ikzelf ben van Ieper, dus wat de Ieperboog met faciliteiten en bezienswaardigheden betreft, ken ik mijn weg ;)

Ikzelf zit in een VZW die een Britse WO1 tank terug wil nabouwen (schaal 1:1) en die terug wil aanbieden aan het dorp waar er zolang ééntje heeft gestaan. Een eerste chassis werd in het verleden al vervaardigt, maar nu gaan we veder en is het de bedoeling dat deze tank ook kan rijden. Als je spreekt over de Ieperboog, dan wordt de tank uit onze regio steeds vergeten (terwijl er na de oorlog tientallen zijn blijven liggen). Bij deze nog wat reclame ;) :

http://p1917a.blogspot.be/

Van deze tank heb ik een klein schaalmodel gemaakt (1:10) en doet deze dienst als monument in het dorp. Praktisch op dezelfde plaats waar de oorspronkelijke tank gestrand is.

Steiner

Link naar reactie

Voilà, we hebben al een gids :-))), nu denk ik als je het wat deftig wil doen dat 1 of 2 ritjes per dag mogelijk moeten zijn. Dus eigenlijk een driedaagse. We kunnen samen pendelen naar de plaats waar we onze wesp stallen of ter plaatse blijven. Maar dat blijft een organisatie. Of iedereen trekt zijne plan. Rond de bergen aldaar zijn er campings herinner ik me.

Just let me know wat jullie (iedereen dus) voorstellen.

Link naar reactie

pieter, mijn ouders hemmen een appartement in koksijde, met ondergrondse garage. Als mijn vriendin hare vespa terug leeft wil ik die route ook wel es doen. Ik ga trouwens zelf volgende week mijn leerlingen gidsen in de Westhoek. Wat betreft randinfo komt dat dus wel goed!

Wat mij betreft zal het dus eerder ergens eind augustus zijn...

Link naar reactie

Idd, bergen kun je het niet echt noemen ;) , maar het kunnen wel kuitenbijters zijn als je met de fiets bent. De ieperboog ligt natuurlijk volop verschillende hoogteliggingen. Daarom spreken ze van hill 60, hill 62, ...

Maar voor de rest bergen genoeg hier: kemmelberg, katsberg, bananenberg, rode berg, zwarte berg, scherpe berg, ... , maar jammer genoeg niet die van erica ;)

Ieper en kemmel hebben een camping. Voor de rest vele b&b.

Steiner

Link naar reactie

Ik herinner me een camping op de zwarte berg, maar dat kan al lang dicht zijn. Eind augustus lijkt me een haalbare kaart, wat mij betreft. We kunnen natuurlijk de festivalcamping van Dranouter overmeesteren ;-). Ik ga die brochures eens bestellen en bestuderen. Ik ging het eigenlijk volgend jaar doen met de echte viering, maar dat lijkt me misschien wat ongepast en te druk. Je hoort zeker nog van mij, ik noteer alvast tweede helft van augustus.

Andere suggesties welkom en die Bananenberg ken ik ook niet.

Link naar reactie

@fajes: Ik moet wel zeggen dat ik een persoon ben die vooral aan de zijlijn werkt. Alle eer gaat naar onze voorzitter. Het project heeft een hele tijd stil gelegen daar "onze'n bol" met heel wat projecten bezig is. Zo heeft hij ook al een vliegtuig uit de eerste wereldoorlog (waar guynemer nog mee gevlogen heeft) nagebouwd (replica, maar met originele stermotor). Het tankproject heeft even stilgelegen daar we ook een VZW zijn en alles kost wat.

Je moet weten dat er tot op vandaag praktisch niet veel bekend is van de tank in de westhoek, een vergeten item. De persoon waarover ik spreek weet reeds zodanig veel, dat je wel uren kunt luisteren. Dus op historisch vlak wordt er ook veel bereikt. @fajes; bekijk deze site, zal je ook interesseren: http://poelcapelle14-18.be/ReplicaMoraneSaulnier .

Op deze site vindt je de voorlaatste foto het kleine tankmonument terug waarvan ik het chassis gelast heb (niet echt groots, maar wel tevreden) http://www.tallfamily.co.uk/susan/dudleywhite.html , Maar nu ben ik teveel off-topic bezig...

Voor de rest, bananenberg ligt op een heuvelrand van de kemmelberg. Zo zijn er nog een paar.

Link naar reactie

Je hebt hier in Ieper de vernieuwde Salient route. Mooie route via "the places to see" . Wij vinden het echter jammer dat het steeds via de grotere wegen is. Er is ook een vernieuwde Ijzerfrontroute (oa Nieuwpoort, Diksmuide) Deze is een kleine 80 km, maar zeker te doen wanneer je Ieper gebruikt als uitvalbasis.

Hier in Ieper is het in ieder geval zéér leuk om te toeren! Wij genieten er met volle teugen van.

A&Y uit Ieper

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...