Ga naar inhoud
Vespaforum.be

handschoenkastje verwijderen pk50xl2


Aanbevolen berichten

Hallo,

Nog eens een onderwerp van mijn kant. Ik ben stuk voor de stuk de vespa aant bekijken en dingen aan het herstellen. Het klepje van het handschoenvak zit compleet los aan de scharnieren. Ik wil het van dichtbij bekijken maar het kapje van de lock/off/on waar de sleutel ingaat belet mij het vak te verwijderen. Ik heb de twee schroeven binnenin los gemaakt van de horncover en ook de twee schroeven die achter de horncover zitten. Maar hoe krijg ik dat kapje van het slot eraf?

dit kapje bedoel ik: http://www.lambretta-teile.de/Cover-steering-lock-Piaggio-Vespa-Cosa-2-PK-XL2

Groetjes

Link naar reactie

Idd zoals Nero zegt, kijk is in dat topic dan heb je een visuele voorstelling van het slot met pinnetje(palletje) (staat op pagina 4). Het is echt wel prutsen. In het beenschildkoffer aan de rechterkant bovenaan kun je een vierkantig gaatje vinden. Hier moet je met een platte schroevendraaier in. Dan moet je het palletje indrukken en kun je het slot met beenschildkoffer verwijderen. Als je er vragen over hebt mag je ze altijd stellen, heb dit nog maar net gedaan bij mijn pk50xl

Link naar reactie
  • 6 jaren later...

Even inhaken op dit oude topic , ik heb nu hetzelfde probleem dat ik de kast er niet vanaf krijg.

maar de link die de oplossing geeft werkt niet .

ik voel ook geen palletje en zier ook geen door het gaatje , heeft er iemand een foto van ?

Link naar reactie

Er is een probleempje bij gekomen :(

nu heb ik iets afgebroken , ik wist eerst niet wat totdat ik het handschoenenkastje dicht deed en niet meer open wilde.

maar hoe ga ik hem nu nog openkrijgen zonder verder iets te vernielen?

 

 

 

 

vespa afgebroken.jpg

aangepast door Timxl2
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Kan zijn dat hij gecorrodeerd is. Refererend naar de xl1, zou je de voorvork kunnen trekken en vanaf de neuskap naar buiten kunnen werken. 

Link naar reactie

Komt niet los via de voorkant, je moet je fourch eruit halen, en het lipje van het slotje induwen

IMG_20200501_092130.jpg

IMG_20200501_092156.jpg

IMG_20200501_092257.jpg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...