Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Met De Vespa Naar Compostella...


Jan Debekker

Aanbevolen berichten

Moet lukken, ik heb iets gelijkaardig gedaan 4-5jaar geleden. Met een PK50s 2600km naar het zuiden van Spanje in 10 dagen.

Ik had zelf al veel gesleuteld aan men Vespa dus ik had technische bagage genoeg. Dat lijkt me wel aangeraden voor het geval dat... Ikzelf heb 1x de carbu moeten bijregelen, 1 kapot lampje gehad en 1 kapotte band. Simpele dingen dus.

Op een 50cc gaat het wel traag, zeker de Pyreneeën :) Maar het is wel een aanrader. Het doel is het reizen, het onderweg zijn hé. Niet het zo snel mogelijk halen van de bestemming.

Veel plezier!

Link naar reactie

Een hoop mensen hebben altijd "vrees" dat als ze met pech komen staan ze niet verder kunnen omdat ze de juiste onderdelen niet voor handen hebben.

Maar sla dan je tentje op , en mail je bestelling naar bv SIP en laat het op het adres van de camping bezorgen ...

Zo klein is tegenwoordig de wereld (;-)

Link naar reactie

lid worden van de jeugdhergcentrale is ook een aanrader, als je echter echt de strakste route naar Santiago volgt, dan moet je jezelf er wel op voorzien zijn dat de meeste jeugdherbergen dikwijls volzet zijn.

Het voordeel van een 50cc is dan weer dat je mag rijden op paden waar motoren niet op mogen.

http://www.compostelagenootschap.be/article.aspx?id=513

En als je wil is er nog veel meer info op het net.

Mvg.

Link naar reactie

Ik heb het een paar keer per fiets gedaan.

Er bestaan verschillende beschreven routes.

De route langs de kust van Frankrijk is misschien de gemakkelijkste omdat er weinig of geen hellingen in voorkomen.

Daar tegenover staat dan weer dat de pyreneeen (col Ibaneta)overrijden toch wat heeft.

Slapen in refuges zal moeilijk zijn, omdat fietsers en vooral stappers voorang hebben.

Ik zou je aanraden om een tentje mee te nemen.

Route vooraf op gps zetten en hou er toch rekening mee dat niet de volledige route geschikt is voor gemotoriseerd vervoer.

succes met het behalen van je compostolarum.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Hallo Jan,  ik heb deze trip dit jaar in mei gedaan met twee vespisten.  Zeker doen.  We hadden ons wel voorbereid, maar geen slaapplaatsen vastgelegd omdat het nog niet zo druk is in mei.  Neem ook een schelp mee want dit opent soms deuren.  Wordt ook lid van het genootschap van Compostela (in Mechelen) daar kan je nog goede info krijgen.  Meer kan je zien op bilzennaarcompostela.jimdo.com.  Daar vind je ons heel reisverhaal.  Meer info, mail gerust.  Groetjes uit Limburg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...