Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Behendigheidscursus - vespa behendigheidstraining - MAG opstartweekend


Catherine

Aanbevolen berichten

Beste rijders,

Ik ben al tijdje op zoek naar een geschikte behendigheids-cursus of training voor Vespa rijders.

Zodat ik mijn bocht en rem technieken eens deftig uitgelegd krijg, op dit vlak kan ik nog veel leren vermoed ik.

Alle trainingen die je kan vinden zijn voor geschakelde moto's.

Heeft er ooit iemand van jullie zo al eens een goede cursus gevolgd? Laat het me dan even weten.

Wel heb ik voorlopig dit gevonden : http://www.opstartweekend.be/

Zijn er nog geïnteresseerden die op 23 of 24 maart naar dit opstartweekend op het terrein gelegen ter hoogte van de jachthaven aan Schotenvaart (te Schoten) willen komen?

Link naar reactie

Dag Catherine, Wat peins je van een korte cursus bij een rijschool? Is dan wel met een geschakelde motor, maar je krijgt wel een onderbouwde rijopleiding, tips&trics. Er bestaat zo'n cursus voor rijders die -zoals ik- jaren niet meer gereden hebben en nu -door oa de fileproblematiek- trg op een motor stappen. Het verschil tussen een geschakelde en een automaat is idd wennen en oefenen > kilometers maken. Ga bv. eens 'szondags ergens op een afgelegen parking wat oefenen, heb ik ook gedaan. Enne, heb gelezen dat je in italie wil gaan rijden,,, let dan goed op > de locals daar rijden als getoken door een wesp :-)

Mvg, luciano

Link naar reactie

Met ne Vespa kunde daar weinig doen ... denk ik ... 't is niet ver(5 minuutjes rijden), maar 't is specifiek voor geschakelde motoren.

Rijopleidingske volgen helpt echt wel.

Rijschool Dirk of Rijschool 't Noorden is goed.

Dan leerde met ne geschakelde rijden en kunde den theorie toepassen op de Vespa.

Waar moet ik op de baan rijden, hoe bochten pakken, ... enz ...

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

Toch kan je zonder problemen met de Vespa naar de rijschool.

Ik heb dat ook gedaan omdat ik vond dat ik best wat tips kon gebruiken (ivm het nemen van bochten, remmen, ...), niettegenstaande ik mijn volledig rijbewijs heb en dus ook met om het even welke moto mag rijden. Het was mijn eerste "gemotoriseerde tweewieler", dus ervaring had ik hier niet mee.

Bij rijschool Merelbeke (bij Gent) heb ik dat gewoon gevraagd en dat was geen probleem.

En ik ben echt blij dat ik dat gedaan heb; de laatste 45 minuten van de les was het trouwens in de gietende regen en hierdoor kreeg ik nog wat onverwachte extra tips.

Dus ik vermoed dat er zeker nog rijscholen zijn waar je met de eigen Vespa naar de rijlessen kan komen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...