Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Achterband slijtage


raymond2

Aanbevolen berichten

Hangt van type band af ook. Op mijn Gts 125 9000 a 10000 op eerste bandje (pirelli Gts), nu al 12000km op mijn city grip van Michelin en nog altijd goed.

Voorband pirelli al 23000 km op eerste, nog niet versleten, maar rubber begint wel te verduren.

Rijstijl heeft natuurlijk ook invloed.

Link naar reactie
Hangt van type band af ook. Op mijn Gts 125 9000 a 10000 op eerste bandje (pirelli Gts), nu al 12000km op mijn city grip van Michelin en nog altijd goed.

Voorband pirelli al 23000 km op eerste, nog niet versleten, maar rubber begint wel te verduren.

Rijstijl heeft natuurlijk ook invloed.

Ik heb OEM de michelin city grip, en heb nu 4900km, en die achterband zier er nog heel goed uit

alleen: als ik over een witte streep ga met het uikomen van een bocht voel ik de scoot

een beetje glijden, en dit bij droog weer.

dus vraag ik me af, is de lange levenduur van de Michelin niet ten koste van de grip?

Ik heb echter geen ervaring met andere merken op de GTS

grtzzz

Link naar reactie

Op een LX 125 is 8000 km met de standaard Michelin's gemakkelijk haalbaar. Op een LX 50 moeten ze dus in principe nog een pak langer kunnen meegaan.

De Pirelli's verslijten wel wat sneller dan de Michelin's.

Link naar reactie

'k zou er niet van uitgaan dat je op een 50 cc langer meegaan, integendeel. Meestal zijn het banden met lagere snelheidsindex en goedkopere compound, plus het feit dat je meer op fietspaden gaat rijden die in veel slechtere staat zijn dan het autowegdek. Dus meer slijt.

Link naar reactie

GTS 250 i.e. ABS :

voorband : 21.000 km, nog steeds de originele Pirelli, en nog steeds " OK ". Zal kortelings vervangen worden, want inderdaad wel ouderdomstekenen zichtbaar

Band achter: Pirelli vervangen na 6000 km (na platteband, en NIET hersteld. zag er nog uit als nieuw, en ligt nu op zolder..., maar veiligheid voor alles) vervangen door Michelin, die nu dus ca 15.000 km heeft : ziet er nog perfect uit, en zal minstens nog gans het jaar stand houden (voorzie ongeveer 5000 à 6000 km )

Rijstijl : eerder sportief

Link naar reactie

Dus ik mag veronderstellen dat iedereen de bandenmaten zoals voorgeschreven op zijn vespa-type heeft liggen? Heb vastgesteld dat de mijne door de vorige eigenaar van voren en vanachter veranderd (= verbreed > 130 - 140) zijn. En ja, ik heb hier al het forum doorzocht naar info en gevonden dat er zijn die ze aanpassen(verbreden) alleen kloppen waarschijnlijk de last- en snelheidindexen dan niet meer...

Die vaststelling heb ik in het bandencenter gedaan én hun reactie (de reactie van d bndnmonteur) was onmiddelijk die maten kloppen niet. Normaal is dat 120 en 130, en ja dat wist hij zo uit het hoofd ja. Ik kreeg er gelijk een technische uitleg bovenop ivm stabiliteit en mechanische belasting..., nu aangezien alleen de achterband aan vervanging toe is wou ik dezelfde maat opleggen. Oké, wat U wil - klant is koning.

Wat bleek nu bij het demonteren v h achterwiel, > de lager is gebarsten. Band dus ni gedemonteerd.Nou gaat gaat die dus gelijk binnen voor onderhoud en herstelling,

maaarrr de vraag is; breekt die lager nou door de te brede band of door sleet?? Km stand= 19000.

Maw, zijn er nog die een gebroken achterwiellager hebben gehad?

+ ik weet dat het begint af te wijken van het oorspronkelijke topic maar hier zijn al zo'n groooote bomen opgezet over banden dus een boompje meer of minder ;-)?

Mvg,Luciano

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...