Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuw op het forum


Catherine

Aanbevolen berichten

Hey Vespa fans !

Zoals het hier hoort zal ik me dus even voorstellen als nieuweling.

Ik ben Catherine en rij nu bijna een jaar rond met een zwarte Vespa GTS 125ie.

Ik heb in mijn jeugd van mijn ouders nooit mogen “brommeren”, en wil dus NU mijn jeugddroom waar maken. Echt zalig zo mobiel zijn met men Vespake!

Ik gebruik hem ook dagelijks voor woon-werkverkeer.

Ik woon in het noorden van Antwerpen.

En nu met dit kouder weer vind ik het zalig dat ik verwarmde handvatten heb(Oxford hot grips). Zoals ik al op dit forum heb gelezen, “is dit voor watjes” maar ik vind het echt wel zalig hoor ;-)

Ben momenteel bezig met de aanschaf van deftige motor kledij (lederen broek en vest), ben al eens gaan kijken bij Hein Gericke in Wijnegem, Joma en Eko. Ook Track staat ook nog op het lijstje maar voorlopig nog niets gevonden , overal hebben ze hopen racepakken maar dat is niet wat ik zoek. Kent er iemand een vespa-shop met grote keuze aan “vespa motokledij”?

Deze zomer trekken we er op uit naar het Italiaanse Toscane, en we nemen de vespa mee zodat we de streek daar kunnen ontdekken met onze vespa, ik kijk er al naar uit.

Wij (mijn echtgenoot en ik) vinden dit forum echt wel prachtig, we hebben hier al zo veel gelezen en opgestoken, echt toppie !

Maar ik vraag me wel af of ik hier de enigste dame ben tussen al deze vesparijders?

Groetjes Catherine

Link naar reactie
welkom, goeie wespkeuze om te beginnen ;-)

kleine opmerking : ik denk niet dat ge met uw vespa in italië moogt rondrijden zonder geldig rijbewijs, het B rijbewijs voor 125cc telt alleen maar in Belgica...

@ Les: alle info die ik kan vinden, zowel op het forum als op het internet, wijzen er naar dat een rijbewijs B volstaat voor een 125cc in Italië.

Zo kan je daar ter plaatsen ook perfect een vespa 125cc huren met dit rijbewijs. Heb jij hierover nog andere info? Of is dit maar een veronderstelling?

Link naar reactie
cathérine, in italië is de wetgeving een beetje dubbel: je kan er met je rijbewijs B een 125cc besturen die in italië is ingeschreven. huren kan dus, met je eigen scooter rijden niet

Hey Jan, Ik ben de echtgenoot van Catherine. Ik heb wel een rijbewijs A, dus dan kan ik in Italië wel met haar vespa rijden? En dan kunnen we voor haar ginder één 125cc huren.

We waren sowieso toch van plan om er ginder ook ene te huren.

Link naar reactie
u banden zijn geen shinko's hoop ik ?

oei, ja waarom?

Ik wou "whitewalls" en heb ze bij Blommaert in Brasschaat laten opleggen bij de aankoop van de Vespa. Hij heeft deze "aangeraden"

Ik heb enkel nog maar met deze banden gereden dus kan niet vergelijken...

maar ik vind ze wel mooi ;-)

Link naar reactie
Check het verhaal van Rusor hier op het forum maar eens(zelfde banden/dealer)

dit verhaal voorlopig nog niet gevonden, Rusor heeft al zo veel op dit forum geschreven ...

Wel gezien dat hij zijn Shinko banden te koop stelde, maar nog niet het waarom gevonden (geef eens een tip)

Link naar reactie

Tipperdetip: weinig & grip...slipperdeslip...

Gepost door vespadiverso op Do, 23/08/2012 - 19:21.

knifeman schreef:

Dat zijn die waar rusor mee op zijn bakkers gegaan is... die wil ik dus al zekeer niet ;-)

Neen Joris, daar is Rusor niet mee op zijn bakkes gegaan. Ik had hem Schwalbe voorgesteld, maar zijn dealer de nieuwe shinko's. Dus hij had wel degelijk shinko's op zijn velgen liggen.

Op mijn PX heb ik ook schwalbe weatherman WW. Zeer goede ervaringen mee. Had dezelfde op mijn GTS 300 staan, maar na mijn trip Isola d'Elba zijn ze eraf gevlogen. Bochtenwerk was levensgevaarlijk. Nu Conti Grip WW

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hey Cathérine, je bent zeker niet de enige vrouw. Ikzelf ben onlangs ook lid geworden op het forum. Wel nog geen Vespa aangeschaft omdat ik nog geen garagebox gevonden heb :-) Een vriendin van mij zei dat ze met net hetzelfde idee als ik zat, ze wil ook een Vespa kopen! :-) Dus we zijn niet alleen :-)

Link naar reactie
u banden zijn geen shinko's hoop ik ?

oei, ja waarom?

Ik wou "whitewalls" en heb ze bij Blommaert in Brasschaat laten opleggen bij de aankoop van de Vespa. Hij heeft deze "aangeraden"

Ik heb enkel nog maar met deze banden gereden dus kan niet vergelijken...

maar ik vind ze wel mooi ;-)

Hoi Catherine, eerst en vooral welkom en succes met je scooter...

Ik "was" ook klant bij diezelfde dealer... die shinko's zijn niet geschikt voor een motorscooter... enkel voor een brommerke dat max 40 rijdt...

Hier net mooie witte bandjes laten leggen...

IMG_0002-L.jpg

Een week later geen schijn van kans en totaal geen grip meer met als rsultaat een totale afschrijving van de scoot...

IMG_0003-M.jpg

Laat die banden zo snel mogelijk vervangen door degelijke... de meesten hadden mij verwittigd maar ik wou niet luisteren en kost mij een nieuwe scooter achteraf.

GRTS Danny

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Sommigen verkiezen Shwalbe weatherman en weer anderen Michelin City Grips...ik denk dat het voornaamste is dat je met regenweer of nat wegdek je rijstijl aanpast om slippen of onderuitschuiven te voorkomen want met de beste band kan je bij onaangepast rijgedrag in aanraking komen met den beton... alle rubber heeft met een vochtige ondergrond zijn grenzen terwijl deze grenzen met droog wegdek veel verder liggen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...