Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nog eens (Spaanse) papieren


Aanbevolen berichten

Hoi,

Met een origineel buitenlands inschrijvingsformulier en een certificaat technische controle maar geen factuur verkoop buitenland (wel een factuur aankoop met de eigenaar nu hier) kan men via de douane een Vespa daarna hier inschrijven ?

Je kan een Vespa inschrijven met nrplaat zonder te verzekeren --) tot na de restauratie en dan pas verzekeren ?

Of is het restaureren en dan maar hopen dat je haar kan ingeshreven krijgen.

mvg

Link naar reactie

Gezien wel.

Eigenlijk zoek een goedkope px 150 om aan te leren sleutelen.

Die 200 is/was eventueel een chassis om de carroserie te leren opmaken.

Maar stel dat ik haar niet verkl... dan is het wel interessant dat er achteraf nog iets mee gedaan kan worden. + het geeft al enige ervaring met de papier winkel om zoiets in orde te krijgen.

Als bloembak moet ik er thuis zeker niet mee afkomen :-)

Link naar reactie
Een px80 kan je toch ook invoeren?

Inschrijven bij de douane en pvg-nr aanvragen bij de DIV.

Voor de inschrijving bij de douane moet je wel een verkoopsovereenkomst hebben met de Spaanse eigenaar.

Of is er een verschil tussen invoeren van Duitsland of van spanje?

Met uw verkoopovereenkomst alleen ga je hem ook niet ingeschreven krijgen hoor.

Link naar reactie

antwoord DIV

Beste,

U kan de moto hier in België niet inschrijven met een Spaans gelijkvormigheidsattest. Enkel met een Europees COC certificaat maar in het jaar 1979 bestond dit nog niet.

U kan wel een validatieattest aanvragen voor een ingevoerde moto waarmee u hem dan kan inschrijven. Zie procedure in bijlage,

Link naar reactie
Opletten dat je geen model koopt dat nooit is ingevoerd in Belgenland als het een model van na 1972 is want anders krijg je hier nooit een gelijkvormigheidsattest van.

Groetjes, nero.

Klopt niet hoor.

Je kan zeker een model dat hier niet verkocht / gehomologeerd is zeker inschrijven indien dit reeds ingeschreven is geweest in het buitenland.

Anders zou je nooit geen enkele Honda motodax zien rijden.

Je moet wel bovenstaande procedure volgen , dus papieren bij douane , opsturen naar ministerie van verkeer en dan krijg je van hun het 'eenmalig attest van goedkeuring van een buitenlands voertuig' aka gva.

Vroeger had je ook nog een vignet nodig voor op je aanvraag maar dit is niet meer nodig heb ik gehoord.

@TS : inschrijven kan je niet zonder verzekering. je kan hem wel verzekeren en inschrijven en dan weer stopzetten en je plaat weer insturen dat kan wel.

Link naar reactie

Naar mijn weten rijden die honda dax toestanden hier al rond van in de jaren '70, het zou me verwonderen dat deze hier niet zijn gehomologeerd.

Ofwel is de wetgeving recent aangepast, ofwel moet het voertuig een (dure) keuring doorstaan om een eenmalige keuring te krijgen (zoals bvb camionettes die zijn omgebouwd naar camper).

Nu kan het wel zijn dat de spaanse PX'en goedgekeurd zijn voor de Belgische markt, daar heb ik geen weet van.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hoe ?

1 Je koopt een oude Vespa

2 Je investeert enkele honderden euro's in de restauratie

3 Je probeert hem in geschreven te krijgen.

of

1 Je koopt een oude Vespa

2 Je probeert hem in geschreven te krijgen maar wat dan met de verzekering (ik dacht minimum 3 maanden geldigheid) nodig om in te kunnen schrijven ?

3 Je investeert enkele honderden euro's in de restauratie

Link naar reactie

Als je je documenten van homologatie heb gekregen van FOD mobiliteit moet je hem niet dadelijk inschrijven. Heb er hier ook eentje liggen die al meer dan 4 jaar ingevoerd is en voorzien van de nodige documenten van FOD Mobiliteit om nummerplaat aan te vragen.

Dus de 2de optie is de veiligste denk ik.

Over die 3 maanden geldigheid heb ik nergens iets gelezen, en als dat toch zo is, dan heb ik een klein probleempje denk ik.

Link naar reactie

Die drie maanden geldigheid om in te schrijven en een nr plaat gaat wel over de verzekering (?) en niet over andere papieren dus dat probleemje zal dan wel geen probleem zijn zeker !

Vandaar dat ik het wat raar zou vinden dat je hem zou moeten inschrijven en 3 maanden zou verzekeren om hem een hele tijd uit elkaar te hebben liggen en toch niet mee te kunnen rijden enkel om in orde te zijn met de papieren.

Maar hier in België weet je maar nooit !

Link naar reactie
Naar mijn weten rijden die honda dax toestanden hier al rond van in de jaren '70, het zou me verwonderen dat deze hier niet zijn gehomologeerd.

50cc brommers wel , de 70cc versie is hier nooit geimporteerd dus niet verkocht ergo niet gehomologeerd.

Als je zo eentje uit (England , Duitsland , Nederland , ... een ander EU land) haalt dan kan je die , mits de correcte buitenlandse papieren ! , gewoon inschrijven na aanvraag van een eenmalige goedkeuring voor een buitenlands gelijkvormigheidsattes en dat vignet. Vroeger was dit 50 euro .

Andere zaak is het als het uit een niet-Eu land (of UK en die noorse landen daar) komt (USA of dergelijke) , dan is er een dure herkeuring van 650euro.

Anders kom je der met max 50euro van af (En naar het schijnt hoef je die zelfs nu niet meer te betalen , maar dat ben ik niet zeker)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nog wat rond gekeken op het forum en mag concluderen dat:

* Vespa zonder papieren afblijven of problemen om hem op de baan te krijgen

* Vespa met roos inschrijvings formulier maar chassis zonder nr ( mogelijk verdwenen bij het zandstralen ? ) ---) nr opnieuw (zelf) inslagen is niet toegestaan ???

Is dit dan ook een verloren scooter of kan dit nog op een officiele manier recht gezet worden ???

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...