Ga naar inhoud
Vespaforum.be

1949 - V11


rvd

Aanbevolen berichten

Met dank voor de reacties, en nu hopen op een beetje droog weer ...

Voor alle duidelijkheid: op de laatste foto zie je het volledig restauratie-object. Helaas was de Vespa 'te' overschilderd en was de originele lak niet meer voldoende aanwezig om die terug boven te halen, vandaar de complete restauratie. Geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om aan een restauratie te beginnen, mocht de originele lak nog bewaard of hersteld kunnen worden.

Het verwondert me enigszins dat men hier denkt dat deze scooter in originele lak stond. Het beige kleur is in 1949 onmogelijk. Misschien tijd om de Vespa-geschiedenisboeken in te duiken ...

Link naar reactie

Echt af. Proficiat.

Link naar reactie

Ik weet één ding zeker...hier ben je héél gelukkig mee!

PRACHTIG !!!!

Ik kom af en toe bij Maskes...leuke zaak ,lekker rondneuzen, zeker de moeite waard.( maar voor de kenners, wel koud op dit moment haha.)

Link naar reactie

Tjonge wat een project. Mooi resultaat; dat zal niet vanzelf gegaan zijn. Ik zou het niet aandurven! Heel bijzonder!

Kun je iets vertellen van waar je tegenaan bent gelopen tijdens het restaureren? En over de keuzes die je moest maken?

Je zegt jaren; was het zoeken naar onderdelen een belemmering, of was de scoot helemaal compleet?

En schakelt het een beetje soepel, met die stangetjes? Of heb je nog niet veel kms kunnen maken?

Waar heb je 'em uberhaupt vandaan; uit italië? Mazzel, toevallig tegenaangelopen of zoektocht? En waar moet je nu nog helemaal aan beginnen, nu dit in de collectie staat? ;)

Link naar reactie

Wanneer je een dergelijke Vespa zoekt, is het van belang om er één te vinden met zo veel mogelijk correcte stukken erop en eraan. Originele wisselstukken uit de jaren '40 zijn schaars en bijzonder moeilijk te vinden. Deze Vespa had nog een heel strak frame, nergens moest iets gelast worden, ook essentieel. Wat voor mij ook belangrijk is, is dat frame en motor 'matching numbers' zijn, in dit geval is het zo, ook de originele Italiaanse papieren zijn erbij.

Na de aankoop ben ik op zoek gegaan naar de juiste, gespecialiseerde vakmensen om de restauratie te doen. Om een deftige paintjob te bekomen, moet je een carrossier vinden die deze nitrolak wil en kan spuiten. Deze lak wordt niet vernist, dus één foutje en het moet opnieuw. De motor werd gereviseerd door topmechanicien Alex 'Scooterboy'. De assemblage gebeurde door Peter 'Maskes'.

Ik heb er helaas wegens de weersomstandigheden nog geen meter mee gereden, Peter wel en die was tevreden over de souplesse ervan.

Het feit dat het jaren duurde, is omdat ik het privé te druk had en dat je de juiste vakmensen de nodige tijd moet geven voor deze zaken.

De collectie mag nog verder aangevuld worden met 1946 en 1948 ;-)

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...