rvd Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Na jaren is deze oude dame eindelijk klaar om met enige grandeur opnieuw de wegen te betreden. Met een gepast dankwoord aan Peter van Maskes Vespa Klassiekers. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Prachtexemplaar...foto's spreken voor zich... Link naar reactie
josse Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 oooh shit man, proficiat ! jaloers... en nog geen klein beetje ;-) Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Zeer mooi gedaan, maar als laatste foto nog in o lack was ( zo te zien goede staat) had ik hem in o lack gelaten. Enjoy and save ride. Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 zeer knap gedaan. de volgende 64 jaar van zijn leven kunnen beginnen. grts, joachim Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Prachtig resultaat...wie zou er zo eentje niet willen...dit is echt watertanden! Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 val hier bekan van mijn sokkel, dat is een pareltje. Grtjs makke Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Pracht wesp! Proficiat met de hergeboorte Link naar reactie
jeng Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Erg mooi, al was ie dat in o-lak zeker ook al. Link naar reactie
filip brosens Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Amai, pracht exemplaar ... Peter (Maskes) heeft weer een prachtig werk afgeleverd ... Altijd de moeite om daar eens te komen. Link naar reactie
Mahieu Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 knap resultaat, al vindt ik hem voor mij op de laatste foto meer uitstraling hebben mvg. Luc Link naar reactie
rvd Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Met dank voor de reacties, en nu hopen op een beetje droog weer ... Voor alle duidelijkheid: op de laatste foto zie je het volledig restauratie-object. Helaas was de Vespa 'te' overschilderd en was de originele lak niet meer voldoende aanwezig om die terug boven te halen, vandaar de complete restauratie. Geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om aan een restauratie te beginnen, mocht de originele lak nog bewaard of hersteld kunnen worden. Het verwondert me enigszins dat men hier denkt dat deze scooter in originele lak stond. Het beige kleur is in 1949 onmogelijk. Misschien tijd om de Vespa-geschiedenisboeken in te duiken ... Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Erg mooi! Vooral de satijnglanslak. Hoeveel van dit jaartal rijden er rond in België? Op naar de volgende... Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Een pareltje ,mooi . Mvg Gio Link naar reactie
singelee Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Echt af. Proficiat. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Ik weet één ding zeker...hier ben je héél gelukkig mee! PRACHTIG !!!! Ik kom af en toe bij Maskes...leuke zaak ,lekker rondneuzen, zeker de moeite waard.( maar voor de kenners, wel koud op dit moment haha.) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 27 januari 2013 Delen Geplaatst: 27 januari 2013 Tjonge wat een project. Mooi resultaat; dat zal niet vanzelf gegaan zijn. Ik zou het niet aandurven! Heel bijzonder! Kun je iets vertellen van waar je tegenaan bent gelopen tijdens het restaureren? En over de keuzes die je moest maken? Je zegt jaren; was het zoeken naar onderdelen een belemmering, of was de scoot helemaal compleet? En schakelt het een beetje soepel, met die stangetjes? Of heb je nog niet veel kms kunnen maken? Waar heb je 'em uberhaupt vandaan; uit italië? Mazzel, toevallig tegenaangelopen of zoektocht? En waar moet je nu nog helemaal aan beginnen, nu dit in de collectie staat? Link naar reactie
rvd Geplaatst: 27 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2013 Wanneer je een dergelijke Vespa zoekt, is het van belang om er één te vinden met zo veel mogelijk correcte stukken erop en eraan. Originele wisselstukken uit de jaren '40 zijn schaars en bijzonder moeilijk te vinden. Deze Vespa had nog een heel strak frame, nergens moest iets gelast worden, ook essentieel. Wat voor mij ook belangrijk is, is dat frame en motor 'matching numbers' zijn, in dit geval is het zo, ook de originele Italiaanse papieren zijn erbij. Na de aankoop ben ik op zoek gegaan naar de juiste, gespecialiseerde vakmensen om de restauratie te doen. Om een deftige paintjob te bekomen, moet je een carrossier vinden die deze nitrolak wil en kan spuiten. Deze lak wordt niet vernist, dus één foutje en het moet opnieuw. De motor werd gereviseerd door topmechanicien Alex 'Scooterboy'. De assemblage gebeurde door Peter 'Maskes'. Ik heb er helaas wegens de weersomstandigheden nog geen meter mee gereden, Peter wel en die was tevreden over de souplesse ervan. Het feit dat het jaren duurde, is omdat ik het privé te druk had en dat je de juiste vakmensen de nodige tijd moet geven voor deze zaken. De collectie mag nog verder aangevuld worden met 1946 en 1948 ;-) Link naar reactie
arnev Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Machtig... 't werk van Alex is top hé... Jammer dat hij ermee gestopt is. Grtz Link naar reactie
krikke71 Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 alles is hierboven al gezegd...die foto's lijken wel gefotoshopt, zo knap! Link naar reactie
Freddy Rotten Geplaatst: 13 oktober 2015 Delen Geplaatst: 13 oktober 2015 staat deze bij Maskes te koop nu ? of is het zijn tweeling ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.