sindo Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 grrrr ... blokje in elkaar steken en te enthousiast om een keer te testen. Kickstarter was nog niet vastgemaakt met de moer enkel schroef . Na de 2de keer kicken breekt de onderkant van de kick starter af... .. 1 Quote Link to comment
mr160 Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Oh - das een geluk bij een ongeluk: zo'n kickstarter een beetje bijslijpen, en je hebt een kick ass flesopener 3 Quote Link to comment
Sjoerdo Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Vespa V50n, verkeerde peut getankt (zonder olie) terwijl ik dacht juist de mensmering te tanken. Vervolgens twee dagen later tijdens het rijden een vastloper, geblokkeerd achterwiel. Zuiger naar zn grootje, maar cylinder wand was nog goed, vervolgens een nieuwe zuiger erop gezet, en proberen te rijden, niet dus... Had ik de zuiger er verkeerd om opgezet... En vast nog veel meer dingen die ik waarschijnlijk gewoon uit mijn geheugen heb gewist omdat ze te pijnlijk zijn 1 Quote Link to comment
Fendt 4 life Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Vespa V50n, verkeerde peut getankt (zonder olie) terwijl ik dacht juist de mensmering te tanken. Vervolgens twee dagen later tijdens het rijden een vastloper, geblokkeerd achterwiel. Zuiger naar zn grootje, maar cylinder wand was nog goed, vervolgens een nieuwe zuiger erop gezet, en proberen te rijden, niet dus... Had ik de zuiger er verkeerd om opgezet... En vast nog veel meer dingen die ik waarschijnlijk gewoon uit mijn geheugen heb gewist omdat ze te pijnlijk zijn Quote Link to comment
tyro13 Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Aan uw vrouw vragen om even te helpen...komt niet goed! Helm of boodschappenhaak vervangen, moest dan vijsje door gaatje steken en daarbij verstevingsplaatje en vijsje laten in frame... Op zich niet zo erg maar tank eruit en alweer tijdverlies en veel gegrom. Moraal van t verhaal...laat uw vrouw in de keuken. Quote Link to comment
Vespaciao Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 . . . . . .en dan nog liefst aan een ketting van een paar meter, om zeker de keuken niet te kunnen verlaten ? Mijn vrouw is nochtans handig, ondanks ze een kantoorjob uitoefend . Moraal van dit verhaal. niet alle vrouwen zijn onhandig. er zijn er ook die in de keuken, er niet veel van "bakken". en er zijn ook een heleboel mannen, technisch onhandig. 1 Quote Link to comment
EriX Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 (edited) Niet echt sleutelen en niet echt verkloten, maar ik heb gisteren nog een stommiteit voor gehad. Ik dacht van even snel de transmissie olie te vervangen omdat ik afgelopen weekend lange afstanden op de autostrade heb gereden, constant volle gas en het was ook weer even geleden dat ik een olie verversing had gedaan. Bakje voor vuile olie onder de carter geplaatst, 'olio' vijs los gemaakt, schoongemaakt en een nieuw rood ringetje op de vijs. Wat met de kickstarter spelen om de laatste drupjes olie eruit te krijgen en dan maar weer bijvullen bovenaan de carter. Ik begin goed door te kappen in de trechter en vind het na een tijdje wel heel raar dat ik maar kan blijven bijvullen. Ik zie even naar beneden en wat blijkt... Was ik gewoon vergeten van die onderste 'olio' vijs er terug op te zetten en de nieuw olie liep dus gewoon in dat bakje van de oude olie. Al bij al geen ramp op zich, maar al zo dikwijls deze handeling uitgevoerd en nog nooit dit voor gehad. Ach ja, voor alles een eerste keer zeker. Ik heb dus ongeveer een driekwart bus SAE30 van 1l er door gejaagd terwijl dit normaal iets van een 250cl is. Edited August 27, 2015 by EriX 2 1 Quote Link to comment
Daan Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Tja, olie verversen met 2 takt olie... pinnetje van het schakelarm via de verkeerde kant eruit tikken. (Kromme schakelarm) Een krukas slopen zuiger verkeerd om plaatsen halve maan spie die breekt. 25x kicken en erachter komen dat je de bougiedop niet geplaatst hebt 25x kicken en erachter komen dat je nog geen brandstof hebt gevuld. Een stuurslot monteren en de sleutel kwijt raken. testrit maken en de koplamp valt eruit testrit maken waarbij ik mijn motorluik verlies. Moet ik nog even doorgaan, Nu lijkt het wel dat ik prutsert ben, maar sleutel gemiddeld zo'n 10 uur per week aan Vespa's. 2 Quote Link to comment
tyro13 Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 ... .en dan nog liefst aan een ketting van een paar meter, om zeker de keuken niet te kunnen verlaten ? Mijn vrouw is nochtans handig, ondanks ze een kantoorjob uitoefend . Moraal van dit verhaal...niet alle vrouwen zijn onhandig... er zijn er ook die in de keuken, er niet veel van "bakken"...en er zijn ook een heleboel mannen, technisch onhandig... Hier t zelfde hoor...hoop dat ze t niet heeft gelezen hahaha... Maar gisteren liep het even verkeerd! 1 Quote Link to comment
tyro13 Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Niet echt sleutelen en niet echt verkloten, maar ik heb gisteren nog een stommiteit voor gehad. Ik dacht van even snel de transmissie olie te vervangen omdat ik afgelopen weekend lange afstanden op de autostrade heb gereden, constant volle gas en het was ook weer even geleden dat ik een olie verversing had gedaan. Bakje voor vuile olie onder de carter geplaatst, 'olio' vijs los gemaakt, schoongemaakt en een nieuw rood ringetje op de vijs. Wat met de kickstarter spelen om de laatste drupjes olie eruit te krijgen en dan maar weer bijvullen bovenaan de carter. Ik begin goed door te kappen in de trechter en vind het na een tijdje wel heel raar dat ik maar kan blijven bijvullen. Ik zie even naar beneden en wat blijkt... Was ik gewoon vergeten van die onderste 'olio' vijs er terug op te zetten en de nieuw olie liep dus gewoon in dat bakje van de oude olie. Al bij al geen ramp op zich, maar al zo dikwijls deze handeling uitgevoerd en nog nooit dit voor gehad. Ach ja, voor alles een eerste keer zeker. Ik heb dus ongeveer een driekwart bus SAE30 van 1l er door gejaagd terwijl dit normaal iets van een 250cl is. Daarmee is uw boiteke gespoeld. Quote Link to comment
DD_ves Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 (edited) Nonkel fré wist mij op dit topic te wijzen daarjuist.. ik mag mij hier ook aansluiten.. ben een Px200 uit elkaar aan het halen en ben aan het punt dat ik de schakelaars op het stuur eraf aan het halen ben... he.. raar dat ze die gesoldeerd hebben.. wel lastig, want die dingen gaan niet door het stuur.. bon, zorgen voor later.. knip, knip, knip... En dan een uur later erachter komen dat die aansluitingen achter het hoornschild zitten en die stekkers gewoon door het stuur passen Ben wel een beetje kwaad op mezelf, want dat zijn van die onnozele fouten he... Edited April 2, 2020 by DD_ves 3 Quote Link to comment
DD_ves Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 Wel even erbij zeggen dat dit mijn eerste PX is Quote Link to comment
Niels_1977 Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 Ach iedereen heeft wel eens een off-day! Gelukkig zijn px onderdelen nog erg betaalbaar vergeleken met de klasssiekers vd jaren 60 en ouder. 2 Quote Link to comment
DD_ves Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 Dit was een vergelijkbaar momentje bij mijn Sprint V motor: 1 2 Quote Link to comment
Mister T Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 Hee er zit een beetje speling op de voorvork van mijn Bajaj. Stuur los gemaakt en omhoog geschoven en dan kan ik er wel aan. Gelukt nu nog juist het stuur vast zetten. Klak ....... miljaardegodver even wandelen........Zoek maar eens een origineel juist Bajaj stuur en en spuit het maar in de juiste kleur. 1 2 Quote Link to comment
Mister T Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 Motor gebouwd, onder de scooter gehangen, teststart en niks, reden geen ontsteking drie vliegwielen, bougie kabels, bougies, bougie kappen, bobines en ontstekingsplaten verder nog niks. Hallo Tom. Tom komt toe pakt een vliegwiel, een ontstekingsplaat en een bobine monteert ze twee maal kicken en draait. Daar zijn maten voor en ik snap er nog steeds niks van. 1 4 Quote Link to comment
Mister T Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 Wisten jullie dat bij een Malossi 166 gietijzeren kit de slotopeningen van de segmenten naar de uitlaatpoort moeten wijzen. Ik wel na 11u zoeken. 1 3 Quote Link to comment
Speedracer Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 Vespa Sprint motor gereviseerd, bijna volledig gemonteerd, Enkel,nog her kickstartpedaal. Ik monteer het, erop en duw maar er draait Nieks mee, en dan vindt ik het kickstarttandwiel dat niet in de motor zit... alles open en terug toe en dan zien dat ‘t kickstarttandwiel er deze keer wel inzit maar de veer voor dat tandwiel deze keer niet... 4 Quote Link to comment
Speedracer Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 Lambretta in orde aan’t zetten, start perfect op de staander, gaat mooi in toeren en draait gelijk een naaimachientje... van de staander en rijden valt stil na 40 meter... vanalles geprobeerd, afgeregeld, maar nooit goed gekregen. Uiteindelijk een andere motor gemonteerd (200cc ipv 150cc) die ik op dat ogenblik net had gekocht en toch wel niet krak ‘t zelfde zeker! Dan herinnert dat ik mijn regenbroek opgeplooid onder mijn zadel had gestoken en gemerkt dat deze de inlaat van de luchtfilter afsloot als ik op ‘t zadel ging zitten... Voelde mij vrij dom die dag...! 4 Quote Link to comment
Mister T Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 Net hetzelfde voorgehad. Classic rit van Jan in Aarschot. De avond er voor enkele fietsrekkers onder mijn zadel gehangen want ik ging een PK vork van Jan Hermans mee brengen. Volgende ochtend vertrokken en nog geen km verder stilstand. Eventjes zadel open benzine dop geopend en de Vespa starte weer. Je raad het al nog geen km verder terug stil. Ik naar huis en de rest opgebeld dat ze mochten vertrekken zonder mij. De volledige carbu open gesmeten alle dichtingen vervangen kanaaltjes en sproeiers uitgeblazen. Reed perfect bij een testrit rond de blok. Weer helm op handschoenen aan en gas er op terug geen km verder motor uit. Weer miljaardegodver terug naar huis. Gilera Runner genomen en langs de autostrade naar Aarschot. Ik vermoed rond Wetteren dat mijn euro viel. Die zelfde avond thuis gekomen en de fietsrekkers van onder mijn zadel gehaald scooter gestart en nog 20km gaan rijden. Die gaf geen slag verkeerd want het gaatje in de benzinedop was niet meer afgesloten. 1 4 Quote Link to comment
Niels_1977 Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 Daar ontbreekt iets! 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.