Ga naar inhoud
Vespaforum.be

top 5 verkloten bij sleutelen


oscario

Aanbevolen berichten

Denk een mooie Vespa te kopen . Het is een curry ! Maar heb wel geluk . Px motor en voorlopig geen extra kosten. Al veel km gebold . En veel plezier aan gehad . Wou hem weg doen maar iedereen zij Houden die Vespa . Getwijfeld en toch gekozen om te blijven rijden . Verkloten of niet ? We zein wel . Gr. Jrjs

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Nog eentje om in te kaderen...

 

2 weken geleden een nieuw gereviseerde motor gestoken, rijdt als een bom (vraag het maar aan de Makke :) ).

 

Verleden week de choke aangesloten en nadien rijdt de vespa plots véél minder goed. Mijn vermoeden is dan ook dat de choke niet helemaal terugkeerd. Dan maar een nieuwe choke gestoken maar het probleem blijft. Omdat ik de benzinetank heb moeten demonteren om de nieuwe chokekabel te kunnen steken, denk ik dat er mogelijk vuil in de carbu is gesukkeld. Vandaag de carbu volledig gedemonteerd, gereinigd en opnieuw gemonteerd. Resultaat: de vespa rijdt nog slechter. In het begin bleef de vespa alleen sputteren in hoge toeren maar nu rijdt hij voor geen meter meer...

 

Dan maar het vliegwiel monteren om na te kijken of het spietje niet is afgebroken, maar alles lijkt me ok.

 

Net als ik het wil opgeven controleer ik de draden aan de hoogspanningsbobijn en wat blijkt? De fiche van de massakabel zit los over de aansluiting. Met een tang gewoon de fiche wat toenijpen en het probleem is opgelost...

 

Eén wijze raad kan ik nu wel geven, als de motor begint te sputteren,  kijk dan eerst GOED na of de bedrading nog ok is. :D

 

Groetjes, nero.

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie

Ik heb onlangs nog een goeike meegemaakt. De gs160 gaf af en toe kortsluiting nadat ik de fourche eruit had gehad. Ik was ervan overtuigd dat er een kortsluiting zat in de kabelboom. Veel gekloot om de kabelboom te vernieuwen om uiteindelijk hetzelfde probleem nog te hebben.

Het probleem werd nog vreemder wanneer bleek dat hij enkel kortsluiting gaf bij het naar links draaien.

Uiteindelijk bleek de rubber achter de claxon niet dik genoeg waardoor bij het draaien de nok van de fourche tegen een contact van de claxon kwam.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Is weer even geleden maar kloot fijn veder... ... ..

hierbij nog een paar... ... !!!!

 

Vespa logo vast kloppen op beenschild en bij de laatste klap mis meppen op het spatbord deuk lak en ego kapot

chrome rand om kader monteren en de verse lak met de scherpe binnenkant  van de chrome strips er af schrapen en dan met je hand proberen het goed te poetsen...

electrakabelboom door frame aanbrengen en deze dan kapot trekken...dit merk je pas bij de proefrit en hem dan vervangen valt niet mee

met droge ogen een curry kopen en dit pas ontdekken als er strips uitvallen gemaakt van indonesische aanbeien zalf om het stuur mee vast te zetten en er dan achter komen dat hij gemaakt is van aanbeienzalf 5 verschillende vespas en andere brol

  • Like 1
Link naar reactie

Bij vervangen uitlaat wat zitten kloten om spanveren voor montage uitlaat aan cilinderribben te bevestigen (JL-uitlaatje). Daardoor waarschijnlijk tegen de gaskabelgein geduwd ...(maar dat had ik toen nog niet door). Na montage uitlaat een wel zeeeeeer hoog stationair toerental. Uitlaat terug gedemonteerd omdat ik dacht dat die niet goed aansloot aan onderkant op uitgang aan motor. Alles opnieuw gemonteerd, weer een hoop gedoe met die f*cking spanveren... Vervolgens opnieuw heel hoog stationair toerental. Een hele dag liggen kloten en nog steeds miserie. 's Nachts niet van geslapen... 's morgens nog eens aan gaskabel gefrunnikt en die sprong ineens(...) terug correct op zijn plaats in de carburatorbehuizing. Probleem opgelost., na een dag klooien en een nacht slecht slapen.

  • Like 1
Link naar reactie

Het raarste daarvan is ; Heb in des tijd een px blokje geplaatst onder mijn vnb. Op het staander starten die heel goed , maar wanneer die van de staander afging viel die uit , of nog niet. Het moment dat ik erop ging zitten of vertrekken ging die uitvallen . Dat was grappig en langs de andere kant ook kl...   . Was zo benieuwd hoe het blokje ging rijden maar kon het nog niet van genieten of testen :( . Het kwam toen dat het een kabel bij het bobine ,weet niet meer welke kleur het was, die iets te kort was als je van de staander afging. Door het beweging van het blok dat je naar onder bewoog of zakte , ja dan trok het kabel zich zo eruit . In begin dacht ik  dat die kabel niet goed vast zat dat je los getrild was . Maar toen had ik het wel door, Maar het was even vloeken op die 10min of zo :(  :angry:  :blink:  Daarna opgelucht en lekker gaan testen en niet meer uit gevallen , want had dat kabeltje een stuk langer gemaakt. :D     

  • Like 2
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Geconfronteerd worden met voorste band die druk verliest... Loopvlak band gecontroleerd, geen probleem te zien. Band eraf, binnenband eruit, opgepompt, in water gestoken, geen bellen, aansluiting ventiel op binnenband gecontroleerd, in orde... Enfin, band terug in buitenband en terug op velg. Twee weken gereden zonder drukverlies, ik dus in het gedacht: "het is opgelost..." Afgelopen woensdag willen vertrekken op mijn werk, platte voorband. Miljaaaaaaaaaaarde

 

Gisteren naar dealer. Vraagt die me: "binnenwerkje ventiel al vastgedraaid?"  Euh... nee. Even wat detergentspray op bovenkant ventiel gespoten... belletjes. Binnenwerkje ventiel aangedraaid, geen belletjes meer...  Rode kop en naar huis... En zo leert ne mens iedere dag bij. Ikke eigenlijk = kieken.

aangepast door herbal
  • Like 2
Link naar reactie

Ook nog een leuke, 14 dagen geleden vertrokken op het werk en juist voor de ik op de openbare weg kom valt de vespa uit. Kicken een blijven kicken, niet in gang te krijgen. De bil afgenomen, bougie uitgedraaid, nieuwe gestoken en gecontroleerd. Weer kicken en nog altijd niet in gang te krijgen. Ondertussen  stond er al een groepje "hangouderen" rond de vespa staan. Oei,  in panne gevallen, ge gaat toch thuis geraken, enz...

 

Plots valt mijn oog op de chokeknop die nog half uitgetrokken staat.  Choke afgezet en vertrokken van de eerste kick, met een dikke rookpluim.  :)

 

Groetjes, nero.

aangepast door nero
  • Like 2
Link naar reactie

Of deze. De elestart werkte niet op een PK50. Een nieuwe spanningsregelaar besteld, geplaatst en niets.. Vervolgens diverse topic's eraan gewijd om de oplossing te vinden. Alles nagemeten van voor naar achter. Electrische schema's bestudeerd waarbij ik ze s' nachts in mijn dromen zo kon uittekenen. Vervolgens op de scooter gaan zitten, startknop indrukken en ook maar eens de koppeling inknijpen :) en ja hoor kadeng kadeng.

  • Like 2
Link naar reactie

Ook nog een leuke, 14 dagen geleden vertrokken op het werk en juist voor de ik op de openbare weg kom valt de vespa uit. Kicken een blijven kicken, niet in gang te krijgen. De bil afgenomen, bougie uitgedraaid, nieuwe gestoken en gecontroleerd. Weer kicken en nog altijd niet in gang te krijgen. Ondertussen  stond er al een groepje "hangouderen" rond de vespa staan. Oei,  in panne gevallen, ge gaat toch thuis geraken, enz...

 

Plots valt mijn oog op de chokeknop die nog half uitgetrokken staat.  Choke afgezet en vertrokken van de eerste kick, met een dikke rookpluim.  :)

 

Groetjes, nero.

 

 

Hangouderen... hilarisch!

  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nog eentje...

Vespa project. Nieuwe kabelboom samengesteld met een schakelaar in het handschoenkastje zodat deze niet zomaar gestart kan worden.

Na bijna 2 jaar volledig klaar. En het moment van starten...

Kicken en start niet...

bougie controleren en geen vonk.

Volledig teleurgesteld gaan slapen.

midden in de nacht wakker worden met het idee van 'godver, der zit ne schakelaar tussen, tzou toch dat niet zijn é... '

Volgende ochtend, schakelaar aanzetten, 2 maal kicken en starten!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

lambretta rijdend wegzetten, een week later niet meer gestart te krijgen veel gevloek en gekl** . Darm van de luchtfilter ertussen uithalen en na veel rookontwikkeling toch starten en blijven rijden. Darm erop stil vallen...

carbu eronderuit nakijken kuizen erop eraf en zo nog tich keren maar steeds hetzelfde : van zodra de luchtfilter erop gaat valt hem stil. Bon nog het vlotternaaldje vervangen geen verbetering. bon nog eens proberen met het zadel open ... `

Eureka start met de luchtfilter op. Dan valt mij iets op, omdat er geen handschoenkastje is had ik net mijn papieren in een plastiek mapje onder het zadel met tape gplakt.  Wat bleek nu op het moment dat ge start zuigt het plastiek mapje zich in de luchtinlaat onder het zadel... ..

no comment :)

  • Like 3
Link naar reactie

lambretta rijdend wegzetten, een week later niet meer gestart te krijgen veel gevloek en gekl** . Darm van de luchtfilter ertussen uithalen en na veel rookontwikkeling toch starten en blijven rijden. Darm erop stil vallen...

carbu eronderuit nakijken kuizen erop eraf en zo nog tich keren maar steeds hetzelfde : van zodra de luchtfilter erop gaat valt hem stil. Bon nog het vlotternaaldje vervangen geen verbetering. bon nog eens proberen met het zadel open ...`

Eureka start met de luchtfilter op. Dan valt mij iets op, omdat er geen handschoenkastje is had ik net mijn papieren in een plastiek mapje onder het zadel met tape gplakt. Wat bleek nu op het moment dat ge start zuigt het plastiek mapje zich in de luchtinlaat onder het zadel...

no comment :)

Nu weet ge voor wat het gat dient ☺

Link naar reactie

Ik kan er eentje die hetzelfde voor had. Gewoon de vespa op zijn kop gehouden en gerammeld tot de spie eruit kwam. :)

 

Groetjes, nero.

Ja,ikke... .:-/

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...