Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nummerplaat 50cc


blen

Aanbevolen berichten

in mijn ogen de beste wetgeving die ik al heb zien verschijnen. als dit effectief het geval wordt, koop ik mij terug een 50cc. 130cc kitje erop, korte broek en sleffers aan, en gaas met da spel :))))

Link naar reactie

heel goe wij zijn zowat het enig beschaafd land waar dat zo nog niet is, kunnen die boosterkes ook ne keer geflitst worden, na :)

Link naar reactie

Een nummerplaat heeft wel nut bij een vluchtmisdrijf , door rood licht rijden , flitspalen , roekeloos rijgedrag , overvallen bv. handtasdiefstallen , enz... camera's kunnen nummerplaten traceren ... uiteraard

zullen er natuurlijk altijd mensen zijn die met valse of gestolen nummerplaten rondrijden ...

Link naar reactie

Het is niet slecht, maar ruik weer extra geld voor onze staatskas. Hopelijk vullen ze met dit geld onze putten in onze wegen!

En hopelijk worden ze strenger voor die mini wagentjes op de baan, want snap nog altijd niet dat je daar geen rijbewijs voor moet hebben en toch op een N weg mag mee rijden?

Link naar reactie

Een nummerplaat is misschien een afschrikmiddel voor mensen die denken dat ze boven de wet staan ; je rijdt nu

niet anoniem meer rond ...wat voordien wel het geval was . Bepaalde jongeren op aggresieve en snelle boosters zullen wel eens twee keer nadenken als ze een rood licht negeren of keihard door de straten scheuren ( konden niet geflitst worden ) of als ze een handtas aftrekken van een oude vrouw ( de lafaards ) ... dan wordt de kans dat ze tegen de lamp lopen veel groter want je bent herkenbaarder en je valt op te sporen ...

Link naar reactie

@vespaciao: zoiezo dat het een afschrikmiddel is, maar degene die decadent doen, zullen decadent blijven doen, dat van die handtas bvb, de booster is wsch aan de basis al gepikt, met of zonder plak...

aggressieve pubers, tis ni de booster maar de leeftijd ;-)

en het rooi licht, serieus? alle motards van alle leeftijden lappen rode lichten aan hun laars,...

maar al bij al is het denkik maar logisch dat een verzekerd voertuig met een nummerplaat rondrijd. 50cc's maar zeker en vast die elentriek autokes ..

mvg

Link naar reactie

Dan kan je ook eindelijk een 50cc zonder problemen mee naar het buitenland nemen. Aangezien Belgie zo wat het enige land was waar 50cc geen nrplaat had moest je een bewijs halen in de ambassade van het land waar je naar toe ging halen.

 

Want gegarandeerd houden ze je in het buitenland tegen omdat er geen plaat op uw bromfiets hangt en geloof me, ze verstaan er niets van dat ge zegt dat dat in Belgie niet is.

 

Daarom: bewijs hier halen in de ambassade van dat land, geschreven in hun eigen taal en afgestempeld door hun land (ambassade).

 

Dit om gezever te voorkomen. Dat zou nu allemaal weg vallen hé.

Link naar reactie

@bairy ik vermoed dat die nummerplaten niet zo groot gaan zijn zoals die voor do moto, dat is in andere landen ook niet het geval

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ik zie totaal het nut niet in om te protesteren tegen een nummerplaat, ik zie alleen voordelen, denk ook aan diefstal, het zal een hoop draaideur crimineeltjes wel 2x laten denken voor dat ze hem stelen.

Oh en als je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt en de ''tegenpartij'' gaat op de vlucht hoe vind je hem dan terug?( niet dat een nummerplaat 100% garandeerd dat die klopt)

Ben ik het wel met veel van jullie eens dat het wel kleine bordjes moeten worden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik zie totaal het nut niet in om te protesteren tegen een nummerplaat, ik zie alleen voordelen, denk ook aan diefstal, het zal een hoop draaideur crimineeltjes wel 2x laten denken voor dat ze hem stelen.

.

Net alsof ze in NL niet gestolen worden en die zitten al jaren met (verzekerings)platen... ...

Link naar reactie

en kentekenplaat is geen bescherming tegen diefstal, maar het maakt de drempel net wat hoger voor de gelegenheidsdief.

Tot nu toe is er gewoon geen reden waarvan ik zeg oke daarom zou ik ook geen plaat willen..

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

is idd. een kleiner formaat zoals in NL

en of de plaat bij het voertuig of de eigenaar blijft... . is zowiezo goed voor staatskas want moet toch overschrijven,

hetzij van voertuig, hetzij van eigenaar

 

En ja,

hopelijk vullen ze die verdomde gaten in het wegdek dan eens

Alle 2 jaren moet ik de ophanging van mijn auto vervangen want de straat dat ik rij zit vol met gaten

en ze vullen die wel eens met nieuwe pek maar is maar tijdelijk hé

En niemand wil de baan (grondig) herstellen, want is eigenlijk een provinciale weg,

de enen helft ligt in Oost-vlaandere de andere in Antwerpe

en valt dan ook nog eens in het grondgebied van 3 gemeenten

 

enfin,

we zijn aant afdwalen

 

Ik ben VOOR,

als we dan ook op de straat mogen rijden met onze B-klasse

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...