Ga naar inhoud
Vespaforum.be

946 op salon 2013


khemoekeenwespoftwie

Aanbevolen berichten

Er staat idd ne witte bij B-streetzone. Schoon machientje... . Maar 1°) véél te duurrr 2°) + probeer je gazet maar eens weg te steken... Ge zult er zelf op moeten gaan zitten. Nergens een plaatsje om ook maar iets weg te steken. Dus moet je wel een rugzak dragen.

Finaal gezien; 'tis wel een schoone (en dure) vespa maar helemaal ni praktisch.

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Als ge zo zot zijt om al te veel te betalen voor ne 'gehypete' LX 125 (zo zie ik het),

dan zal een rekske en een helmtas er ook wel vanaf kunnen.

Hebben ze nog gene helm met dezelfde vorm als het zadel voor op de 946. Ge moet toch zien dat alles een beetje 'assorti' is he.

Of nog beter, dan hebt ge net een prachtige helmtas en rekske voor op uw 946 en dan verplichten ze u van ne fluohelm aan te doen.

(Ik heb ondertussen ook wel ne fluo voor het woon-werkverkeer, maar op ne 946 is het toch wat anders)

Link naar reactie

In Frankrijk is een fluo vestje blijkbaar al verplicht voor tweewielers zwaarder dan 125cc. ofwel heb ik ergens nog een aprilgrap opgevist.

zie: http://www.demotorsite.be/content/frankrijk-verplicht-fluo-voor-motorrijders-vanaf-2013

Voorlopig is er nog niets van aan, maar gisteren is er een artikel in het nieuws geweest over ongevallenstatistieken bij motorrijders en er werd gezegd dat het BIVV aanbeveelde om zichtbaarheidsverhogende kledij te dragen.

zie: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1653204/2013/06/17/Bijna-helft-verongelukte-motorrijders-moest-geen-specifiek-examen-afleggen.dhtml

Mijn pa zei er ook iets van dat dat op de radio geweest is en dat ze daar wel van 'verplichten' spraken.

Ik weet niet hoe het juist zit, het is nog een voorstel denk ik, maar de laatste tijd kan het niet gek genoeg worden in België.

Ik hoop ook dat het topic hier niet om zeep is, open desnoods een nieuw topic als er nog over gepraat word.

Link naar reactie

ik draag ook al een tijd een fluo vestje en ik moet zeggen dat ze mij idd beter/sneller zien, minder rap de neiging hebben voor mij in te schieten en meer afstand houden sinds ik dat aan heb, ge merkt echt een verschil in de houding van de automobilisten.

+ mijn zoontjes vinden het "cool" dat ik net een schildpad ben met een fluo schild(iets verwijzing naar ninja turtle zit daar ergens tussen als ge hun uitleg hoort) :-))

Link naar reactie

Fluovestje doe ik aan als ik autostrade doe, 's avonds bij schemer, 's morgens altijd ... voor naar den bakker te gaan nu niet echt ;)

Maar steeds beschermende kledij ... van die helmen verplichten in fluo is gezever! zowiezo ne fluo helm ... dat valt niet beter op dan een andere helm.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Als ge moogt? Want persoonlijk zou ik er niemand anders me laten rijden. De enige die nu zelfs met mijn GTS zou mogen rijden is mijn pa (die jaren ervaring heeft met vanalles op 2 wielen)

ps: als ge toch zou mogen, laat dan even weten als het nu echt zoveel verschil maakt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...