Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rapid bike 'easy' piggyback/powerbox voor GTS met injectie (test)


les

Aanbevolen berichten

Is een btw nummer van een automobiel garage ook goed? Ik werk daar en kan misschien wel iets regelen...

Welke is eigenlijk de verdeler in Belgie?

BTW-nummer van een garage is uitstekend. Hieronder het adres van de leverancier.

C&M RACING EURO Rue de la recherche, 1 B-750 FROYENNES 32-69 25 30 30 info@cmracing.eu

Link naar reactie
Ook met Btw nummer slechts 10% ?

ja, terwijl ze mij in de week 30% hadden gezegd aan de telefoon.

Dan is het al niet meer de moeite om het aan mn werkgever te gaan vragen om het via de firma aan te kopen, pfff

Kzal eerst al eens beginnen met dr Pulley rollen te steken vantweekend.

Link naar reactie

kleine update :

ik heb nu bijna 3 tanks gereden met de rapid bike en ik ben nog altijd tevreden, met gemengde rijstijl kan ik 20km minder ver rijden dan zonder de box dus dat is redelijk te verwaarlozen, bij volgas zal het verbruik tot 0,5L kunnen stijgen per 100km schat ik want bij continu volgas ziet ge het meterke ferm snel zakken.

in de plaats daarvoor krijgt ge nog altijd veel koppel, het is me nu opgevallen dat zelfs inhalen bij hogere snelheden(wat altijd een gok is met een 125cc) nu met veel minder moeite gaat, ook in hoge toeren werkt de box voelbaar.

ik heb ook nog eens aan de instellingen liggen rommelen maar ik kom altijd terug op "6" voor de mapping en "+1" voor de brandstof met mijn huidige setup van mijn motor, dit rijd toch het fijnste.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Welke mods hebt ge verder nog op uw motor zitten ?

Mijn achterwiel trekt weg bij het vertrekken als het ergens wa gladde ondergrond is.

Maar het kan misschien wel zijn omdat ik die zware trekveerkes in mijn koppeling heb steken dat ik dat beter voel omdat mijn koppeling pas erg laat open gaat in de vermogenscurve.

Maw : dat ik die "stamp" harder voel ?

Ik vind het toch een erg voelbaar verschil, ne zoals ge bv. da gevoel hebt als ge uw TDI hebt laten chippen...

Link naar reactie
Mijn achterwiel trekt weg bij het vertrekken als het ergens wa gladde ondergrond is.

'k zou dat al heel straf vinden, als dat 't geval is zou 'k rap terug lichtere veerkes steken of uw bandjes eens upgraden, want ge zit hier geld te geven aan tuning en nu met dees weer durfde er niet mee rijden. soit, ieder zijn plezier, evenveel respect.

Mijne setup: luchtfilter box mod, malossi red sponge, akrapovic & nu die rapid bike module (wat er uit ziet als bucht van den aldi) . en 'k moet zeggen dat geneen van al die dingen echt spectaculair vermogenswinst heeft gegeven, just veel meer lawijt.

amai ? kom ik zo verkeerd over ?? mijn achterwiel trekt weg op glade ondergrond, definitie in mijn ogen van gladde ondergrond : natte witte strepen(bv. als ik per ongeluk met mijn achterwiel op ene stuk van ene zebrapad o/d kom te staan in de regen) of van die speciale vloer van de doe het zelf carwash als ik de wesp heb afgespoten.

dit wat ik hierboven beschrijf deed hij voor de box to-taal niet.

en qua uw mods, maakt niet uit, wa gij hebt gedaan is het minste van het minste, ge kunt nooit of te nimmer verwachten om bij om het even 4takt motor 30% of meer vermogen krijgt door dergelijke simpele dingen te veranderen, pas na volledige tuning van het complete blok wat al snel 2 tot 3000€ kan kosten gaat ge echt een verschil voelen.

als ge 1000€ in een 125 wilt steken om te tunen en écht een verschil voelen zult ge helaas een 2takt moeten kopen :-(

ps als ik uw uitleg vergelijk met mijn ervaring dan wil dat zeggen dat die veerkes van mij echt serieus helpen bij het vertrekken, ik weet dat onlangs iemand anders met mijn wesp heeft gereden en die serieus onder de indruk was qua vertrekken tov zijn 125 super die alleen een remus had.

Link naar reactie

Hey les, das allemaal ni slecht bedoeld ze, relax. Uw trekveren maken idd een groot verschil. Gij koppelt op een veel hoger vermogenspunt dan standaard. Wat ik maar wil zeggen is dat als ge nu met ne setup zit dat ge niet anders kunt dan zo vertrekken op ne gladde ondergrond, ge volgens mij met een gevaarlijk machien rijdt. Keep it safe

Link naar reactie

nee ben relax hoor knifeke :-)

sorry als dat zo overkwam maar dat is soms moeilijk allemaal om na te lezen aangezien ik dat op mennen iphone had getokkeld :-s

maar gij denkt dan ook hetzelfde als mij ivm die veren, ik voel dat echt met die rapid bike, volgas vertrekken is nogal belastend voor uw armen/schouders :-)

natuurlijk als ik normaal vertrek dan is het 2X niks maar volgas, poehoe... :-D

EDIT : nog even wa meer uitleg over het effect met de straffe veren en de rapid bike.

voor de rapid bike zaten die veren er ook al in en ge voelde bij volgas de koppeling aangrijpen maar toch nog een beetje slippen op een lichte schokkerige manier.

nu met de rapid bike is dat van 'knal' en de koppeling pakt al 100% bij volgas, daarmee dat hij zelfs bij gladde ondergrond(zoals ik het omschrijf) achteraan al wegtrekt vanaf 1/2 gas...

Link naar reactie

als ik me niet vergis geeft die rapid box (volgens hun boekske) 2 a 3 pk meer boven op de standaard 11kw (+-14 pk ?). Ik zou zelfs durven stellen dat uw trekveren te straf waren voor de originele setup, dermee dat ze doorslipten. Nu met uw extra pk's zullen ze wel agressief genoeg aangrijpen zoals bedoeld.

De bouwkwaliteit van de module vind ik wel redelijk slecht voor wat het kost. de schaalplakker was er al half af toen ik het uitpakte en het scheeltje om erover te doen barste al meteen op de hoekjes bij het dichtvijzen. Ook als ik de fuel ratio op +2 zet, wat de beste setup zou zijn, gaat het motormanagement al in fout. Het rijdt leuker maar ik heb er nog niet veel vertrouwen in op de moment.

Link naar reactie

mmm normaal moet ge toch op +2 moeten kunnen rijden met een open uitlaat... hebt ge een uitlaat zonder catalysator?

2 a 3pk ?? da geloof ik niet. waar staat dat ?

da plaatje zit er bij mij nog niet op omdat ik nog altijd op mijn uitlaat aan het wachten ben...

Link naar reactie

ge hoeft iig gene schrik te hebben, bij mij marcheert het héél goed, heb er al een paar tanks mee gereden en ben er echt content van rekening houdende met wat zo'n kaske eigenlijk 'maar' doet op een 4takt.

hebt ge ook nog nie gemerkt dat bij hogere snelheden rijden het ook al wa vlotter gaat en zeker bij het inhalen bij +70kmh ?

daar voel ik ook een relatief groot verschil tov vroeger, nu durf ik met méér zekerheid zo'n taffelaar voorbij steken als die mij in de weg rijd op een enkel vaks baan.

Link naar reactie

Kben even aan het wachten en of zoeken naar iemand die dat op nen GTS300 heeft staan met wat recensies als het eventueel kan,staat voor de moment nog altijd op mijne "vakantiepremiebudgetspeelgoedrekening" aangeduid ;)))

CHEERS

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...