Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rapid bike 'easy' piggyback/powerbox voor GTS met injectie (test)


les

Aanbevolen berichten

zo, vandaag bij -2 even gereden en ondanks dat ik mijn handvatverwarming op 'vollen bak' had staan, de eerste 50-80km serieus gas heb gegeven zit ik nu al aan 170km en ik heb het reserve lampke nog niet zien 'flikkeren'.

ter informatie : met de polini vario was mijn reserve lampke nu al volle bak aan, na de polini ben ik dus naar de Dr Pulley slider gewichtjes gegaan en sindsdien haalde ik vlot 200+km.

dus als ik nu 170+km maak dan is het verbruik nog niet echt gestegen, 0,2L misschien ?

verder ben ik nog altijd héél tevreden, de box werkt boven alle verwachtigingen en hij rijd echt super, motorke draait echt zoet zelfs bij -2° !

Link naar reactie

Update: vandaag mail gehad van de verdeler uit Italië. Complete set inclusief kabels 190€ excl BTW. Dit zou een prijs zijn die iedereen zou moeten hanteren. Heb dan ook naar een leverancier in de Walen gebeld en ze bevestigde mij deze prijzen.

Nog naar de verdeler in Nederland gebeld, maar deze waren niet bereikbaar. Morgen probeer ik opnieuw.

Link naar reactie

ik heb 190incl. betaald, 25 voor de verzeding met koerier(3 dagen levertijd uit italie).

dus al bij al zo slecht nog niet waar ik gekocht heb :-)

breng mij een fles limoncello mee diverso, altijd lekker een italiaans degustief bij de pasta ;-))

Link naar reactie
Leske,

Straks heb je meer dan een rijbewijs uitgegeven aan je 125 terwijl je met al die "prul" nog altijd mijn stof zal moeten eten.. ;-)

niet echt, ik moet rijbewij + meerprijs tellen = een goei 2000€ en daar kom ik niet aan zelfs niet met die akrapovic uitlaat erbij geteld, maar ik ben gewoon zo, ik tune al motoren, scooters, auto's van sinds ik 14 ben, ik heb zelfs een diploma chiptuning(wel al 11j niet meer opgefrist) en ga zo maar door.

ik vind da gewoon plezant en een uitdaging om motoren soepeler en met een betere bruikbare vermogenscurve te laten werken(voor het dagelijks verkeer gezien).

steek da kaske maar eens in uw 300, dan weet ge wat ik bedoel :-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Vandaag nog eens naar Nederland gebeld en raar maar waar, opeens was het 190€ exclusief BTW. Ik ga een op Italiaanse sites kijken. Ben volgende maand toch in Milaan, misschien dat ik daar wel iets vind.

Laat jij misschien iets weten? Je mag altijd een setje meebrengen voor mij, en ik schrijf de cash reeds op voorhand op je rekening over.

Grtzzz,

Link naar reactie
Ik heb vandaag naar de verdeler van België gebeld. De prijs is 190€ exclusief BTW. Nu, als er iemand hier een BTW nummer heeft krijgen we 30% korting wat neerkomt op 133€ exclusief, 161€ incl.

Dat begint dan wel interessant te worden.

vind ik leuk,,,,,,euhmmm btw heeft de les gene btw nr ;))),,,t'is maar voor zijne toekomstige tuning shop ;)))))

CHEERS

Link naar reactie
Seg les, van waar zijt ge ergens, ik heb een volledige 210 setup van bij bob, en misschien moeten we is wat vergelijken.

Nu de verhuis achter de rug is kan ik terug met de gts scheuren.

Grts

Noord limburg, Overpelt...

Ma nee zot, mijn scooterke kan de uwe nooit bijhouden, gij hebt 80cc meer en een véél betere cilinderkop, ik hoop wel met die akrapovic de boel iets verder open te kunnen draaien zodat ik wat meer power heb maar op dit moment houd de originele uitlaat nog de boel tegen.

helaas was er iets mis gegaan met de bestelling van mijn uitlaat want hij zat niet bij de laatste levering zei Bob en Greet, dus ze moesten ze opnieuw bestellen :-(

Link naar reactie

ik heb trouwens wel iets opgemerkt, de scooter heeft na de erste tests door het enorm slecht en gevaarlijk weer niet meer gereden tot 2 dagen terug en ik merkte op dat de start nu slechter verloopt. (te veel brandstof)

ik moet met 1/3 gas starten op een koude motor, warme motor is geen probleem.

de overbekende éérste kilometer dat de 125 IE 'slecht' rijd/reageert is wel nog steeds weg, ik kan starten op koude motor en nog altijd perfect wegrijden sinds ik die box erin heb steken dus dat is al een pluspunt, verder gaat alles nog altijd goed.

het volgende pluspunt wat ik heb en dat is zover ik weet ook een kwaaltje bij de 125 IE en dat is als je voor lange tijd topsnelheid rijd of bijna topsnelheid dat de ECU pecies ziczelf ferm bijregelt zodat hij eigenlijk bijna niet meer reageert onder 1/2 gas, pas daarboven reageert de motor echt en dan ook nog eens redelijk hevig.

het duurt dan ook ettelijke kilometers eer de ECU terug 'normaal' op het gas begint te reageren of ik moest de ECU resetten, dan was het ook meteen weg.

niet dat dat super vervelend was maar fijn rijden is toch iets anders...

wel nu met die box is dit fenomeen 100% weg, ik heb 3X 12km volgas gereden op ene stuk autostrade met tegen de 120 op de teller en als ik van de autostrade afkwam reageerde de motor fatsoenlijk bij elke gasstand.

alleen al voor de 125 IE is dit al een mooie upgrade in soepelheid van de motor etc. zo'n box... alleen spijtig van de koudstart nu maar daar kan ik wel mee leven, hij heeft in dik 3 jaar nog nooit echt perfect gestarten stationair gedraaid als hij ijskoud was, nu start hij goed alleen met ietwat gas maar als hij eenmaal gestart is draait hij normaal en rijd hij normaal weg, toch nog in verhouding beter als standaard.

Link naar reactie

ik heb geen backfire, standaard schotten uitlaat + catalysator = no backfire.

dat weet ik pas als de akra eronder zit, ik weet van die gekke rus in italie dat die op zijn 300 met alles op-en-aan bij stand "3" echt last heeft van backfire maar dan gaat hij ook het beste zegt hij, nogmaals deze persoon heeft wel alles van malossi op zen motor steken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...