Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LX50 4T wil niet sneller


scrooge

Aanbevolen berichten

ik kreeg voor mijn vijftigste verjaardag,eerder dit jaar,een vespa cadeau.

een LX50 viertakt.een foutje hebben de "gulle gevers" gemaak,ze hebben een snor ipv brom gekocht.

de verkoper zei wel dat dat geen probleem was;vario ring eruit en de zaak zou opgelost zijn.niet dus.

simpel vraagje(met hopelijk een even simpele oplossing),hoe laat ik mijn LX,die nu 33kmh(38 op de teller) loopt,

tegen een "beschaafde" snelheid lopen?het hoeft geen racebak te worden,50 vind ik al een hele mooie snelheid.

hoe komt het dat er toch nog verschil opzit tussen de LX50 4T die bedoeld is om (out of the shop) 25 te rijden tegenover die bedoeld is om (out of the shop) 40 te rijden,ik dacht dat het enkel in de vario ring zat.

Link naar reactie

er zit denk ik(weet het niet zeker hoe dit zit bij de 4 takt) een begrenzer in de uitlaat, althans vroeger bij de 2 takts was dat zo...

anyway ik heb in jouw ander topic al vermeld dat de politie dit niet interessant vinden als je tegen +-50 rijdt terwijl je maar 25 mag, ik heb al enkele keren op dit forum gezegd dat de politie eigenlijk niks kan maar datis dan voor B-klasse's(brom) maar met een A-klasse(25kmh oftewel snor genaamd) heb je niks te koeken, te hard = te hard en is dan daarom ook zwaar strafbaar hier in België.

we praten over +-500€ boete, invordering v/h rijbewijs én eventuele inbslagname van het voertuig.

daarom vermelde ik ook al in het andere topic om met jouw motor ervaring toch anders maar eens uit te kijken naar iet "zwaarder", LX of GTS 125/250 of 300cc.

Dan kan je zo hard rijden als de toegelaten snelheid op de openbare weg en vlot met het verkeer mee gaan met een belachelijk laag verbruik tov een motorfiets.(+-3,5L/100km)

Link naar reactie

ik zit er eigenlijk niets mee in om de taksen en verzekering voor een B-klasse te betalen(een ander inschrijvingsbewijs hoort er misschien ook nog bij) maar terug op de moto of zwaardere vespa gaat niet meer,stout geweest zeg maar en enkel nog een brommer rijbewijs over (bloos).dus zal het dit of niks worden...

dat over die begrenzer in de uitlaat zou een optie zijn.iemand die daar meer over weet?

btw ik denk nie dat ze een ouwe knar die met een vespaatje rijdt zonder geel plaatje achterop zo snel op de rollen zouden zetten hoor ;o)

Link naar reactie

roep maar niet te hard, mijn laatste keer dat ik met een B klasse werd tegen gehouden was om 4u45 s'morgens toen ik naar mijn werk reed(btw ik kom dan op die trip van 35+km misschien 5 auto's tegen) en toen wilden ze hem ook ooo zo graag op de rollen zetten maar omdat ik serieus van mij afbeet is dat niet doorgegaan.

ik ben trouwens ook geen snotneus meer(alhoewel mijn scooter toen wel in staat was om 100+ kmh te rijden, niet dat ik dat ook deed, ik reed meestal 50-60 vanwege het anders te gevarlijk was).

toen heb ik de B klasse ook direct te koop gezet, ik reed de dag erna terug met mijn 125cc en toen zag ik die combi ietske verder achter de bosjes staan mij op te wachten waarschijnlijk, awel ik reed dus met mijn 125 daar voorbij tegen 70 en die mannen schonken mij nog geen aandacht, wedden dat als ik de B klasse bijhad ik naast de kant stond ???

B-klasse verkocht en sindsdien alleen nog 125cc en geen ene keer tegen gehouden de afgelopen jaren terwijl met de B klasse het schering en inslag was, das echt een hobby voor sommige van die mannen.

iig succes, en 'nomaal' zou uw dealer moeten weten hoe hij begrensd is btw...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...