Bowyer Geplaatst: 26 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2012 Net al wat onderdelen van het blokje afgeschroeft,al één lekke keerring gevonden,de remschoenen zijn zo vet als bagger dus die kunnen in de vuilnisbak. Ook de condensator is naar het aanziet overleden. Nu eerst maar eens met motorreiniger en een kwast aan de gang om de ergste modder van het blok af te krijgen voordat ik hem ga splitsen. Hoe krijg ik die kroonmoer van het achteraslager los? Zie foto's bij eerste bericht,ik krijg ze er hier niet bij ;-)) Link naar reactie
co-tje Geplaatst: 26 december 2012 Delen Geplaatst: 26 december 2012 www.maskes.nl ga daar eens langs. Peter kan je alles vertellen wat je moet weten en kan je ook alles leveren. Bij sip bestellen gaat ook goed maar als je niet precies weet wat je moet hebben en je moet weer spullen gaan terug sturen dat schiet ook niet op. Ook altijd gewoon leuk om even langs te gaan. En, nee, ik heb daar geen aandelen, enkel erg goede ervaringen. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 26 december 2012 Delen Geplaatst: 26 december 2012 Hoe krijg ik die kroonmoer van het achteraslager los? Is linkse draad Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 26 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2012 aha,dank 'kzal er eens mee prutsen. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 26 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2012 @ Flyingpig,gelukt,twee tikken met een doorslag en voila hij kwam keurig los. Dank je wel. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Even een tegengeluid: jou scooter, jou keuze. Ook mij lijkt een paintjob in dit geval zonde, en poedercoaten is voor Vespa's niet de goeie manier om ze te restaureren; als je dan kiest voor een volledige resto, laat 'em dan netjes spuiten. Dit is 'in my humble opinion' - ik sluit me daarmee aan bij sindo, moon en flyingpig. Je hebt ws. al wel door dat je stevig in je schoenen moet staan om dit plan door te zetten tegen de tijd dat ie gestraald is, ebt dat wel weer weg. Neemt niet weg dat nieuwe lak altijd nog kan, en je dat eigenlijk allleen zou moeten overwegen bij extensieve roest. 95% van alle Vespa's is overgespoten, vandaar dat het zo'n issue is. Succes met kiezen: wat je ook kiest - ik hoop dat je erover blijft posten! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Vrede op aarde. Fijne Kerst! Link naar reactie
co-tje Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 ik wens Bowyer dan ook heel veel succes en plezier met de resto van zijn Vespa. Link naar reactie
co-tje Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 oeps, dubbel post Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2012 Foto van gedemonteerd blokje toegevoegd. Wat is een goede manier om de carterhelften schoon te krijgen,vooral de luchtgang(?)is erg smerig. Groetjes,Bowyer. Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Vet kan je gemakkelijk verwijderen met garagereiniger, remmenreiniger... en een borstel. Ga wel heel voorzichtig te werk zodat je geen krassen maakt op plaatsen waar dit niet hoort. Vermoedelijk bedoel je de uitlaatopening die zwaar vervuild is. Dit is een plaats waar teer en koolstof zich vasthechten. Hier kan je eventueel met wat schuurpapier of met de dremel het meeste weghalen. De aanslag op de pistonkop (alleen de bovenzijde) kan je ook verwijderen met wat fijn schuurpapier. Nadien grondig reinigen zodat er geen zandkorrels tussen de cilinder en piston geraken! Groetjes, nero. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 31 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2012 Hoi Nero, Nee niet de uitlaat poort maar de luchtgang? rondom het vliegwiel/ontstekking is erg smerig. De aanslag op de zuiger/piston valt wel mee de vespa heeft natuurlijk ook pas 6300km gereden dus heel erg vervuild is het blok zelf niet. Groetjes,Bowyer. Link naar reactie
Tom.jansen Geplaatst: 22 januari 2013 Delen Geplaatst: 22 januari 2013 Hallo Bowyer, Ben nieuw op dit forum, en heb vorige week bij toeval eenzelfde Vespa Vgla1t gekocht in de buurt. Ik kom zelf uit Rheden, en ben zeer benieuwd naar je vorderingen. Ik weet nog niet of ik de scooter opknap ( heb al een Vespa Rally 180 gerestaureerd ) of dat ik de scooter weer verkoop. Groeten uit Rheden Tom Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Hoi Tom, Leuk man en zo,n rally is ook een mooie scooter. Wat is de staat van je gl? Plaats eens een fotootje. Als je er weer vanaf wil zijn er vast en zeker genoeg belangstellenden waaronder ikzelf. Ben je trouwens toevallig ook lid van de gelderse vespaclub. Als je het leuk vind mag je best een keer komen kijken,maar momenteel maak ik niet echt grote stappen meer behalve dan dat er toch nog best veel gedaan moet worden voordat je de onderdelen naar de straler kan brengen.En dan maar hopen dat ik geen belangrijke dingen ben vergeten dicht te stoppen of af te plakken. Groetjes,Bowyer. Link naar reactie
bas. Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Leuk ding, Zit niet heel gek veel werk aan als ik het zo zie. Ik ben sinds kort weer lid van de Vespa club Gelderand mischien dat we elkaar ooit treffen Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Nee het werk valt op zich wel mee,het is alleen tijd wat ik wat weinig heb dus dan duurt alles wat langer. En natuurlijk ook de onbekendheid met vespa techniek en logica wat veel tijd kost,je doet omdat het oud is toch wat voorzichtiger dan met een ding waarvan je op elke straathoek onderdelen kan krijgen. Als jou scoot rijdt kan je aan het stoere mannen rit meedoen einde van de maand ;-)) Link naar reactie
bas. Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 ik zag al een mail voorbij komen ja, mijn scooters rijden dat is het probleem niet , nu nog even een mede reiziger zo gek krijgen :0 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Bedoel je nou dat ik met één van jou scooters mag rijden als ik mee ga? Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 26 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2013 oke het was ook wel erg naief van mij om dat te kunnen verzinnen. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 21 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2013 Ter aanvulling voor diegene die het weten wil.Inmiddels een heel eind op weg met de vespa en tot de conclusie gekomen dat de vorige eigenaar behoorlijk heeft lopen kl@@tz@kk#n en dat de hele scooter al 1 of meerdere keren is overgespoten. Gelukkig nog geen vreemde lasnaden tegengekomen. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 10 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Vandaag en gisteren weer een stukje verder met de vespa. stripje gemonteerd Voorwiel ophanging weer in elkaar. Spatbord en stofkap en lagerschaal gemonteerd. Groetjes,Bowyer. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Goed bezig,Bowyer... Link naar reactie
bardi Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Mijn gedacht toch wel vreemd, vooraleer er 6000 km mee gereden te hebben, de scooter al 1 of 2 keer herspuiten... Anyway, succes met de restauratie verder! mvg, Bardi Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 10 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Tja, die kilometerstand geloof ik zelf inmiddels ook al niet meer misschien al eens een nieuwe teller erop gekomen of teruggedraaid. Wie het weet mag het zeggen ;-)) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.