Ga naar inhoud
Vespaforum.be

onderdelen vgla1t


Bowyer

Aanbevolen berichten

Net al wat onderdelen van het blokje afgeschroeft,al één lekke keerring gevonden,de remschoenen zijn zo vet als bagger dus die kunnen in de vuilnisbak.

Ook de condensator is naar het aanziet overleden.

Nu eerst maar eens met motorreiniger en een kwast aan de gang om de ergste modder van het blok af te krijgen voordat ik hem ga splitsen.

Hoe krijg ik die kroonmoer van het achteraslager los?

Zie foto's bij eerste bericht,ik krijg ze er hier niet bij ;-))

Link naar reactie

www.maskes.nl ga daar eens langs. Peter kan je alles vertellen wat je moet weten en kan je ook alles leveren. Bij sip bestellen gaat ook goed maar als je niet precies weet wat je moet hebben en je moet weer spullen gaan terug sturen dat schiet ook niet op. Ook altijd gewoon leuk om even langs te gaan. En, nee, ik heb daar geen aandelen, enkel erg goede ervaringen.

Link naar reactie

Even een tegengeluid: jou scooter, jou keuze.

Ook mij lijkt een paintjob in dit geval zonde, en poedercoaten is voor Vespa's niet de goeie manier om ze te restaureren; als je dan kiest voor een volledige resto, laat 'em dan netjes spuiten.

Dit is 'in my humble opinion' - ik sluit me daarmee aan bij sindo, moon en flyingpig.

Je hebt ws. al wel door dat je stevig in je schoenen moet staan om dit plan door te zetten :) tegen de tijd dat ie gestraald is, ebt dat wel weer weg.

Neemt niet weg dat nieuwe lak altijd nog kan, en je dat eigenlijk allleen zou moeten overwegen bij extensieve roest. 95% van alle Vespa's is overgespoten, vandaar dat het zo'n issue is.

Succes met kiezen: wat je ook kiest - ik hoop dat je erover blijft posten!

Link naar reactie

Vet kan je gemakkelijk verwijderen met garagereiniger, remmenreiniger... en een borstel.

Ga wel heel voorzichtig te werk zodat je geen krassen maakt op plaatsen waar dit niet hoort.

Vermoedelijk bedoel je de uitlaatopening die zwaar vervuild is. Dit is een plaats waar teer en koolstof zich vasthechten. Hier kan je eventueel met wat schuurpapier of met de dremel het meeste weghalen.

De aanslag op de pistonkop (alleen de bovenzijde) kan je ook verwijderen met wat fijn schuurpapier. Nadien grondig reinigen zodat er geen zandkorrels tussen de cilinder en piston geraken!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hoi Nero,

Nee niet de uitlaat poort maar de luchtgang? rondom het vliegwiel/ontstekking is erg smerig.

De aanslag op de zuiger/piston valt wel mee de vespa heeft natuurlijk ook pas 6300km gereden dus heel erg vervuild is het blok zelf niet.

Groetjes,Bowyer.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hallo Bowyer,

Ben nieuw op dit forum, en heb vorige week bij toeval eenzelfde Vespa Vgla1t gekocht in de buurt.

Ik kom zelf uit Rheden, en ben zeer benieuwd naar je vorderingen.

Ik weet nog niet of ik de scooter opknap ( heb al een Vespa Rally 180 gerestaureerd ) of dat ik de scooter weer verkoop.

Groeten uit Rheden

Tom

Link naar reactie

Hoi Tom,

Leuk man en zo,n rally is ook een mooie scooter.

Wat is de staat van je gl? Plaats eens een fotootje.

Als je er weer vanaf wil zijn er vast en zeker genoeg belangstellenden waaronder ikzelf.

Ben je trouwens toevallig ook lid van de gelderse vespaclub.

Als je het leuk vind mag je best een keer komen kijken,maar momenteel maak ik niet echt grote stappen meer behalve dan dat er toch nog best veel gedaan moet worden voordat je de onderdelen naar de straler kan brengen.En dan maar hopen dat ik geen belangrijke dingen ben vergeten dicht te stoppen of af te plakken.

Groetjes,Bowyer.

Link naar reactie

Nee het werk valt op zich wel mee,het is alleen tijd wat ik wat weinig heb dus dan duurt alles wat langer.

En natuurlijk ook de onbekendheid met vespa techniek en logica wat veel tijd kost,je doet omdat het oud is toch wat voorzichtiger dan met een ding waarvan je op elke straathoek onderdelen kan krijgen.

Als jou scoot rijdt kan je aan het stoere mannen rit meedoen einde van de maand ;-))

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ter aanvulling voor diegene die het weten wil.Inmiddels een heel eind op weg met de vespa en tot de conclusie gekomen dat de vorige eigenaar behoorlijk heeft lopen kl@@tz@kk#n en dat de hele scooter al 1 of meerdere keren is overgespoten. Gelukkig nog geen vreemde lasnaden tegengekomen.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...